![]() |
Muneris
|
Förstår inte tanken med att kalla tjänsten för Muneris, ja, jag vet att Muneris betyder tjänst eller whatever, poängen är att muneris.se är redan tagen och används, så att kalla eran tjänst för detsamma, men på en helt annan domän, känns inte direkt optimalt.
Vore ju konstigt om tumblr helt plötsligt bytte namn till Facebook. Kalla eran tjänst för den domänen ni har, muneris är redan paxad. |
men ja struntar ju i namnet ^^ bara döpte den till något. kommer inte bygga varumärke till detta
|
Citat:
Iaf, visst kan du få lite kritik på själva sidan om du nu vill det. Det ser ut som en blandning av en 90-tals relik ( speciellt menyn och footern) och 2010 års webbdesign trender (framförallt alla rundade hörn överallt, förutom i själva annonsvisningen där du blandar rundade och skarpa hörn hej vilt. Desutom ser huvudmenyn väldigt likt WordPress twentytwelves (eller vad temat nu heter) Dina block, kategorimenyn och nya annonser ser ut som något som Frontpage skapade på 90 talet, speciellt med sina dotted borders som var ett starkt tema som avskiljare på den tiden. I reglerna står det att man måste kontakta er för att ta bort annonsen innan dom 30 dagarna, jag hoppas detta är ett litet misstag som råkade hänga med för visst kan man väl ta bort annonsen via sitt lösenord. Den ser så oerhört ofärdig ut, ibland har du stora gråa fält som täcker hela sidans bredd, å så ett pyttelitet telefonnummer på högerkanten, det ser inte ut som en designfeature, det ser ut som om webbläsaren renderade fel, det känns som om du bara slängt ut lite element lite här och var på måfå. Jag vet inte egentligen vad du vill ha feedback på för du ser väl själv, om du jämför med alla andra sidor på nätet att denna sidan inte håller måttet. Men jag vet inte, jag kanske tar det för seriöst..... |
"Om du har några funderingar, eller feedback på sidan, så var inte rädd för att kontakta oss!"
Och hur gör man det? Hittar ingen mailadress eller ens ett kontaktformulär. "Lycka till önskar vi som driver projektet!" Och vilka är ni då? Det kan ju vara av intresse. |
Är ju exakt samma sida so denna
http://tjanstmarknaden.se/index.php |
Citat:
|
Jo den har vi med det här är en annan version :) vi ser vilken som föredras.
prova att lägga upp annons här och där. måste veta vilket som är smidigast. och vi saxade bara över texten så inget som ska publiceras nånstans. |
JesperA, hur smidigt tycker du det är att lägga upp en annons och typ förstå vad som försigår? :) Om du bortser ifrån utseendet vilket inte är min starka sida. :P
|
Jag tror att, ska man försöka klämma sig in på en redan väldigt mättad marknad krävs något extra, både i design- och funktionalitet-väg.
Hur som helst, jag har tyvärr inte tillräckligt med tid att lägga ner på att skriva ner allt som jag tycker ni bör ändra på, så här kommer några stora drag iaf. Menyn (som någon annan redan påpekat) är väldigt tråkig, och ser väldigt "template"-aktig ut. Det gör iofs hela sidan..? Ahaa! Den är baserad på bootstrap.. Men den är inte responsive? Att ha logotypen i samma stil som menyns knappar är inte speciellt smart. Vill ni inte att man skall lägga märke till logotypen? Varför inte ta bort den helt i så fall? Nä jag stannar här. Jag orkar inte fortsätta. Jag tycker ni bör göra om helt (ur ett designperspektiv)! |
Men tycker du det duger för att framhäva mina kunskaper i webbkodning(?).
Den får mer lite saker av varje va? :) |
Citat:
|
jag kan tyvärr inte se hur bra din kodning är. Sidan är väldigt lätt då det inte finns så tunga saker på sidan. Jag har heller inte kollat in på säkerheten.
Använder du MVC tekniken? Om inte - börja med det! Hur som helst, funktionsmässigt är sidan väldigt basic, och jag skulle kunna göra detta själv faktiskt. Och då har jag väldigt basic kunskaper om php och mysql. |
MVC tekniken ^^ Hehe, jag kör mitt egna lilla ramverk.
|
Då förstår jag. Uppenbarligen är ditt ramverk inte det bästa. Sidan är galet lätt, det är två bilder på startsidan, men ändå får du en laddningstid på 2 sekunder?
|
Om man ska jämföra med en webbplats som är mer väletablerad så är det väl http://www.offerta.se Om du ska ha minsta chans att få något etablering av denna site så behöver den slå offerta.se med hästlängder främst vad gäller funktionmen även i enkelhet att använda.
Den grafiska designen är inte lika viktig, först måste man få till en bra funktion, dvs tillföra ett UNIKT VÄRDE till besökaren så varje besökare tycker det är värt mödan att använda tjänsten som erbjuds, så de återkommer som besökare och så de rekommenderar den till sina bekanta. |
jonsson, höll inte du på med design xD. Btw, jag får en laddningstid på cirka 0.002 sek, d.v.s knappt något.. vet inte vad du har för dator eller uppkoppling...?
och som vanligt, bra svar conny ;) |
Citat:
|
Aa, det är bra skrivet. Men du, vad tror du kan läggas till för att få detta till en sak som fungerar som referens. Typ om jag vill visa vad jag kan göra, vet du om det finns något som passar denna tjänst? :)
|
Citat:
Vad är det UNIKA VÄRDET du erbjuder din MÅLGRUPP? När du definierar din målgrupp ska du vara så snäv du kan så du blir den bästa leverantören alla kategorier för just din målgrupp, den leverantör som blir nummer 2 kommer inte att sälja något till kunden. Börja tänka på den minsta målgruppen, dvs en enda kund som är idealisk för din verksamhet. När du väl fångat den kunden så kan du utvidga din målgrupp. |
egentligen har jag väl ingen målgrupp då vi gör det här för ett arbetsprov/ något man kan visa upp :P
Men isåfall är väl målgruppen uppdragsgivare som måste hyra in konsultföretag, har inte tänkt mig någon bemanningsverksamhet för då tycker ja de kan gå till typ af eller nåt |
Secag, jo jag arbetar med design, både som arbete och fritidssyssla.
När jag går in på din sida hoppar den också igång direkt, men inte första gången jag besökte sidan. Då tog det drygt 2 sekunder att ladda sidan. Jag sitter på en normal dator (i7 processor) med en uppkoppling på 100/100, så det är inte det som är problemet. För att kolla en hemsidas prestanda brukar jag använda pingdom tool. Där visas också vad du kan förbättra etc. :) Jag antar att du ifrågasatte min kunskaper iom. att jag skrev att jag kunde skapa en liknande sida? Självklart är design och frontend kodning det jag sysslar med mest, men jag har arbetat med php och mysql också. Då är mina kunskaper inom det området väldigt små, men att bygga en sida likt denna tar mig nog inte mer än en månad från scratch. Sen tror jag inte kvalitén på min hemsida skulle kunna mötas med vad som ligger bakom denna, men att visa upp en sådan här sida för en kund som heller inte riktigt "vet" vad som ligger bakom räcker nog inte. Jag skulle nog försöka skapa ett användarsystem till sidan, där man kan logga in, lägga upp annonser, ta bort annonser, uppdatera annonser, se statistik osv osv. Gärna också något som baseras på ens konto typ osv. Något lite mer avancerat lixom. |
Då måste de va ngt konstigt med pingdom tool för 2 sekunder tar det inte :P. Kanske konstig ISP eller nåt ja vene men här rullar det på bra. tog mig 2 dagar för mig att göra detta nu så visst finns det mkt oklart men de 2 som man kan få tävla lite med är ju servicefinder och offerta.
själv tycker jag inte om de 2 eftersom de är samtal hit och dit. visst är de mer personligare men jag vill att det ska gå smidigare och helst på någon minut att visa tjänst/produkt. vad tycker du? fokus på bättre texter(?) eller typ som conny sa att få en fungerande funktion eller att bättre på intrycket man får när man ser sidan för första gången? |
Du har två verksamheter att jobba med, din egen och denna webbsite som du vill ha som referens till din egen verksamhet.
Du måste i båda fallen tänka tanken hela vägen, dvs vilken MÅLGRUPP och vad är det UNIKA VÄRDET i båda fallen, annars blir det helt omöjligt att hjälpa dig med synpunkter. Vad är din huvudverksamhet? Dvs den verksamhet som du vill använda denna webbsite som referens till? |
Citat:
Du måste vara glasklar med vem som ingår i din MÅLGRUPP, annars är du hopplöst fel ute.... Vad är det för verksamhet du bedriver, där du behöver detta "arbetsprov"? |
Sidan laddar segt även för mig, ett tips är att göra bilderna mindre, bilden behöver inte vara så här stor om den absolut inte måste.
http://mybit.se/about.php http://mybit.se/images/f4.png |
Du tror alltså att det är något fel på världens största ping tjänst, och inte din sida? hehe
Som zebra säger, om en bild endast kommer visas i en viss storlek, gör den då i den storleken och inte större. Försök sedan att använda så dålig kvalité som tåls, helst .jpg format när det är lite fler färger, eller gif om dom är väldigt få. Försök sen också att använda så lite html struktur som möjligt. Alla vet väl att, ju större filerna är, ju längre tid tar det att läsa in dem. :) Att visa upp att man kan lite om htaccess är också bra! :) |
Citat:
Citat:
Gör något eget istället är mitt förslag. Visst är det okej att hämta inspiration, men annonssidorna har du ju verkligen kopierat rakt av nästan. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Lycka till i framtiden, Anthon Fredriksson... |
Jag tror Anthon är användaren frecka här på WN, inte secag.
Edit: Fel av mig, secag är Anthon. Men är säker på att frecka också är Anthon, han har väl 2 användare då. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson