WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   City network-kund! Se hit ;) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057272)

sioustis 2013-03-19 10:40

City network-kund! Se hit ;)
 
Hej på er!
Jag funderar på att lägga upp en nätbutik hos city network, men innan dess hör jag gärna några snabba recensioner från nuvarande kunder.

Hur är upptiden, support, mejl osv funkar allt bra eller har du stött på problem hos CN?

Tack!

jackan 2013-03-19 10:51

Har bara gott att säga om CN, speciellt deras support som får MVG.

Utöver det, schysta avtal och bra priser som plus!

// jackan

DanielN 2013-03-19 11:01

Skulle nog inte göra det om det gällde en seriös butik. För mycket strul med attacker och helt döda sidor på sistone i deras delade miljö. Supporten är dock bra men jag tycker inte att man ska behöva använda sig av supporten var och varannan dag för att allting ska flyta på...

altruixm 2013-03-19 11:07

För långsamt på sistonde för att vara ett vettigt alternativ för e-butik. Ett cache hjälper en aning men DDoS:andet är störande och sänker.

+ Alla heter Johan på City Network

DavidEW 2013-03-19 11:54

För mig har det fungerat bra. Det beror dock på vilken typ av butik man ska köra. Jag har opencart och det flyter på bra.

De har Varnish som standard för att cacha sidorna. Detta fungerade inte bra med mina butiker, så det ska du kanske stänga av när du sätter upp den. Du pekar bara om till ett annat IP som de har.

Det är ju ett ganska lågt pris för det man får. Vill du ha mer kraft så kan Oderland vara ett alternativ, men då kostar det lite mer också (för deras specialpaket).

tartareandesire 2013-03-19 14:12

Det beror nog lite på hur viktig inkomstkälla webbutiken är skulle jag vilja säga. Är den mycket viktig så skulle jag varken välja Loopia, City Network eller Binero utan välja någon av de andra som satsar mindre aggressivt på att få den stora massan som kunder. Oderland som nämnts är ett bra val. Lite dyrare men satsar på kvalitet framför kvantitet. Annars duger City Network fint, så snart de fått ordning på alla attacker vill säga.

taz76 2013-03-19 15:40

Håller på att flytta bort ifrån CN p.g.a många, många, många anledningar och ingen av dom är positiv. CN funkar så länge man inte har problem, men får man problem så får man problem med stort P skulle jag säga. Du har tur om deras support svarar samma dag.

Riktar dessutom stor kritik mot deras kontrollpanel som är något hemmahackat. Deras nya kontrollpanel har jag inte fått men blivit lovad den i två år. Sen när dom väl släppte den så fick kunder dra upp ärmarna och fixa med flytten själv för det hade dom inte resurser till tydligen.

Nej, ska du ha ett seriöst företag så välj ett webbhotell som är stabila och har en bra kontrollpanel som inte är inlåst till utvalda delar - cpanel som kontrollpanel är det bästa.

Röstar också för Oderland - bara 12kr mer per månad inkl moms är det lätt värt

johan1234 2013-03-19 15:56

taz76 - Ledsen att höra detta. Du ligger i vår gamla miljö som kontrollpanelsmässigt inte alls är bra - precis som du säger. Därav skiftet till helt annan teknologi för ett par år sedan. Ledsen att du inte migrerats redan - något vi absolut inte lyckats med på ett bra sätt och under de tidsramar vi initialt önskade. Det är som natt och dag och jag tror du skulle känna väldigt annorlunda i vår nya miljö.

Lycka till...

tartareandesire 2013-03-19 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20465270)
Vi försöker förmedla en förbättring vi har gjort som svar och information om det som diskuteras - dvs DoS. Vi förstår att vi inte kan förmedla det utan att det raderas.

Att det är ok att selektiv välja en rad ur ett privat mail för att få det att låta riktigt illa - och sedan posta publikt av en moderator. Jadu. Ledsen att det gick så långt.

Man tappar lätt tålamodet när man blir överöst med svar här + privata PM. Den här tråden riktar sig till kunder, inte till er. Ni kan förmedla all information ni vill om era förbättringar i de trådar som faktiskt handlar om era attacker. Var vänlig håll er till dessa framöver.

Måste faktiskt försvara City Network när det gäller kontrollpanelen. Den nya är precis som Johan säger MYCKET bättre, den är samma som Binero har och levererad från Atomia. Även jag fick dock nyligen göra i princip hela flytten själv vilket man slapp hos Binero.

johan1234 2013-03-19 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20465277)
Man tappar lätt tålamodet när man blir överöst med svar här + privata PM. Den här tråden riktar sig till kunder, inte till er. Ni kan förmedla all information ni vill om era förbättringar i de trådar som faktiskt handlar om era attacker. Var vänlig håll er till dessa framöver.

Måste faktiskt försvara City Network när det gäller kontrollpanelen. Den nya är precis som Johan säger MYCKET bättre, den är samma som Binero har och levererad från Atomia. Även jag fick dock nyligen göra i princip hela flytten själv vilket man slapp hos Binero.

Är det inte bättre kunden får all information - han väljer ju om han vill lyssna på en leverantör eller inte? Kundernas feedback får han - samt att vi kan lägga till nyheter som ger en komplett bild? Blir petigt värre där man skall lägga en analys var man får ge information eller inte? Viktigast är igen att den som frågar får relevant information.

Tack - uppskattas.

sioustis 2013-03-20 14:49

Tack så mycket för alla svar! Jag väljer att prova City Network och hoppas att det går smidigt och bra =)

gregoff 2013-03-20 14:58

Ni leverantörer är rätt duktiga på att hugga in på trådar hej vilt som det är.

Denna tråd var nog tänkt att höra hur kunder upplever er tjänst, och inte vad ni leverantörer själva anser. Stor skillnad på dom två sidorna av myntet.

Sen är det inte alla som läser profilers sidfötter och era användarnamn säger inte mycket om vem ni jobbar för. Inte lätt då att "välja om man vill lyssna på en leverantör eller inte".

(citat lite omformulerat men ni förstår vad jag menar)

johan1234 2013-03-20 15:26

Kan hålla med om det gregoff - det blev klumpigt här. Vår tanke, rätt eller fel, är att försöka vara där kunderna är och helt enkelt både bistå när så behövs eller kunna förmedla information när tillfälle ges.

Kundernas feedback fick sioustis - men då vi hade gjort enorma förändringar bara den sista tiden - tyckte jag det var relevant att inte bara sioustis fick reda på detta - utan lika mycket våra existerande kunder som skrev i tråden. Kändes som alla skulle vinna på att få den mycket relevanta informationen som togs upp specifikt.

Personligen kan jag sedan tycka att WN har någon form av skyldighet att ha personer som, oavsett åsikt och frustration, tar integritet, netiquette och etik och moral på stort allvar. Att lyfta en mening från ett privat mail publikt med en avsikt - att få den personen att se så illa ut man kan - känns långt bortom en radering av en gråzon om något är egenreklam eller ej. Två fel gör inte ett rätt.

Alex 2013-03-22 10:29

Jag kan personligen tycka att leverantörer inte har något att göra i en tråd där en potentiell kund frågar redan befintliga kunder efter deras personliga åsikter kring leverantören. Jag står bakom tartareandesire's beslut att radera vad han tyckte var egenreklam - det finns andra trådar där ni behövs mer. Att han klippte in lite text ifrån er dialog via PM kan väl diskuteras och den dialogen tar jag med honom.

Vill du informera alla era kunder om era fantastiska förbättringar har ni andra kanaler än vårt forum.

Tråden är nu låst, och fler klagomål på WN's moderatorer (eller administratörer) kan ni skicka till mig.

Edit: tartareandesire har nu tagit bort textraden ifrån PM-konversationen. Så det är löst.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson