![]() |
Binero nere igen?
Alla mina siter ligger nere hos Binero. Även binero.se är ur spel. Konstigt att binerodrift.se inte visar några som helst tecken på driftstörningar. Någon som vet vad som händer? Förmodar att det inte är någon ide att ringa dem.
Börjar bli väldigt tröttsamt detta med deras något instabila miljö. |
Citat:
|
Citat:
|
Det är sånt här som händer om man kör 1 SAN med påhängslådor. Så krunkar en del SANet ur så krunkar det ur överallt.
Ett SAN funkar i praktiken jättebra tills de faktiskt är så att de blir ett fel då smäller de riktigt rejält! Och det är väll detta som inträffat att de varit en bugg i firmware eller likande som gjort detta. Felet är ju egentligen operatören som står för SANet och inte Binero. Dock är det ju Binero i det fallet som får lida på grund av operatören ger en buggad firmware till sina kunder. Och det är ju tyvärr sådant man får leva med när man knappt betalar morgontidningen att ha sin webb och mail uppe dygnetrunt. I det här fallet lider jag med Binero.. Detta kan alltid hända vem som helst! |
Suck
Nu går det som sirap igen, och inget på binerodrift...
|
7:07 Vi har förnärvarande en störning i vårat storage system som kan påverka ladd tid av sidor samt mail tjänst, tekniker jobbar på problemet.
Varje vecka nu... |
Ja, mailen är nere.
Phuuuu... börjar bli mycket tröttsamt det här.... |
Jag kommer inte åt kontrollpanelen, i alla fall extremt seg laddningstid. Försökt laddat upp supporten där nu ett tag, då jag har några ärenden, utan att lyckas...
|
Citat:
|
Citat:
Det står ju att det är det de gör.. Nåväl. Tänker Binero driva sin verksamhet med samma fel var och varannan dag nuförtiden? Nu måste jag ju fundera seriöst när jag precis fått en faktura från dem. |
Idag är Binero nere igen, problem med storage. Jag tycker att det visar att man inte har kontroll över sin verksamhet.
Mycket tråkigt. |
binerodrift.se
Internal Server Error :-) |
Citat:
|
nej det här går inte längre.
|
Är det någon med linuxkonto hos Binero som det fungerar för?
|
Från facebook: det här har inget med Binero 2.0 att göra utan det är ett problem i vår storage och det påverkar hela miljön tyvärr.
Mvh Anders Aleborg |
Citat:
|
Nu har jag längre inga kunder hos Binero men detta är skrämmande, de verkar ju inte ha kontroll över situationen längre.
|
Det är ju synd att säga att det blev bättre efter tvångsflytten....
|
Anders har skrivit ett bra inlägg i deras blogg.
Jag ligger själv på Binero och tidigare Aleborg med mina tjänster, några av dem drar in så jag är nöjd, andra så jag är mindre nöjd. Deras nedtider drabbar mina intäkter negativt. Däremot, de kaffepengar som tjänsten kostar gör att trots de bekymmer som dyker upp då och då väljer jag att ligga kvar och inte se mig om efter annat. Alternativet att sätta upp de licenser (kör windowsmiljö) tillsammans med de backuplösningar och driftslösningar som jag köper för en spottstyver hos Binero hade kostat en förmögenhet om jag gjort det själv. Jag har erfarenhet av att ligga på driftsleverantörer som kostat massor med mer än vad jag betalar hos Binero och som samtidigt bara haft en bråkdel av stabiliteten. Därför vill jag rikta ett tack till Anders och Binero för att de finns och levererar en överlag stabil tjänst. De bekymmer som ni och jag drabbas av kan jag stå ut med och håller tummarna för att ni lyckas räta ut bekymren. Tack Anders, för att du startade Aleborg Solutions en gång i tiden. |
Det var ju en bra upphandling man gjorde...
Kollade de inte referenskunder eller liknande innan man köpte in detta system? Kontentan av hans inlägg är ju att vi kan vänta oss ytterligare avbrott fram till dess att leverantören behagar fixa den här buggen. Låter absurt. |
Citat:
Jag personligen vägrar köra nya firmware, bättre låta andra testa dom före något år så får alla andra få problemen innan. Sedan är jag emot SAN som kör SMB/NFS direkt i sin kontroller, det känns inte skalbart och stabilt i stor enterprise miljö. Då känns FC och möjligtvis iSCSI betydligt driftsäkrare och skalbart med risk för mindre problem. |
Citat:
|
Mors!
Någon som kan rekommendera annat / stabilare än Binero? trött som faan på dom där avbrotten hela tiden, har haft dom sen 2008. avbrott förförra veckan... sidan & mailen va nere nu i fredags sidan & mailen nere nästan hela dagen.... Kompensation: 0:- senaste tiden går systemet i "SIRAPSLÄGE" nu mera också. |
Jag är inte heller särskilt förtjust i ny, oprövad teknik men problemet är ju att någon måste vara först ut. Att låta någon annan testa saker först är ju lite fult också men de mindre webbhotellen har inte råd att chansa. Tycker det är modigt av Binero och City Network att gå före men i nuläget fungerade saker och ting tyvärr betydligt bättre innan uppgraderingen. Jag hoppas de lyckas lösa problemen så snart som möjligt.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det är dock olyckligt att en hel miljö står och faller i en enda punkt. |
Citat:
|
Ligger några av era sidor som ligger under PHP hos binero nere?
Jag kan inte nå siterna och en felsida från binero dyker upp. |
Lika fort som jag skrev detta så hoppade det igång. Ingen rapport på binerodrift, konstigt problem.
|
Here we go again.. :-)
Edit: Något tillfälligt på 10 min. |
Inatt var det samma störning i storage. Idag har det varit flertalet korta avbrott. Hopplöst.
|
Citat:
|
Citat:
|
Då var det igång igen...
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu ligger hela skiten nere igen. Tyvärr verkar det som man får byta webbhotell helt enkelt.
|
Ni som har sidor hos binero, värdera era sajter! Är det värt att ha ett webhotell som kostar mindre, eller ha en som är dyrare och säkrare? Är det era bästa sajter så lägg dem på webhotell som kostar. Då får man oftast mycket webhotell för pengarna!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson