![]() |
QR koder - helt off?
Hmm vet inte om det var en dim idé att skapa en sida som kan generera QR koder? Tillsammans med en god vän skapade vi sidan skapaqr.se. Det tog iofs inte så lång tid men ger inga besök? Är det ute med QR koder eller har det aldrig varit populärt?
Rent generellt har man nog gjort en del projekt som aldrig blir nått. Vad är den magiska formlen för att skapa en sjuhelsikes sajt? |
Gillar tjänsten skarpt!
Dock gillar jag inte att ni har content om recept, verkstad och skol... passar liksom inte in tycker jag... |
Citat:
Nej, det är inte samma tema på länkarna. Men man har ju lite andra sajter som man vill dra in folk på också. Kan iofs inte se att det gjort någon verkan... |
|
Citat:
Angående tjänst att skapa qr-koder är det nog alltför liten nisch att ens tro sig tjäna pengar på. Google med flera har dessutom bra fungerande sedan år tillbaka som är gratis att använda. |
Trevlig sida! Tyvärr kan det vara som du säger, hur ofta behöver / vill man skapa en QR-kod bara sådär? Men låt den leva vidare, kan säkert bli populärare med tiden =)
|
Jag tror inte att idén är fel, men än så länge är det för få som använder QR i sin marknadsföring vilket gör att den stora massan inte har fått upp ögonen för det än. Tror absolut att det kommer när folk fattar vad de ska göra! :)
|
Jag såg precis att ni har fått lite bra marknadsföring i dagarna på startaeget.se
Kolla här: http://www.startaeget.se/nyheter/ska...kod_gratis/738 |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Personligen tycker jag om QR koder. Använder det för mina kontaktuppgifter längst ner i mail t.ex.
Men problemet för er är nog tyvärr till stor del att det finns väldigt många sidor som kan skapa QR koder med mera grafiskt avancerade QR koder än vad er sida kan. Och sen när man skapat en QR kod för sin sida lär det ju ta tid innan man behöver en ny. En annan orsak till att det kanske inte används så mycket är om man som jag gör på min sida använder specifika QR koder för var användare. Då genererar man ju dem själv på sin sida, så då finns inget behov av en extern leverantör. Och behöver man en extern så har google api för det... Nog rätt svårt att slå sig in i detta segmentet med andra ord. Såvida ni inte kan hitta en egen nisch. Sen är det himla svårt att synas på nätet om man inte har en massa $$$... |
På tal om detta. På Landvetter finns just nu en gigantisk väggreklam där företaget ifråga också har en QR-kod med. Det är nog ändå rätt välanvänt fortfarande men borde definitivt användas i just offline-reklam i betydligt högre utsträckning än idag. I stort sett alla släpar runt på en smartphone idag. Att de som exponeras för reklamen enkelt och smidigt kan gå direkt till en relevant hemsida är betydligt bättre än att de tänker att det där kan de kolla hemma i datorn och sen helt glömmer bort det.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson