![]() |
Köpa macbook air 13.3"
Hejsan!
Har fått erbjudande att köpa en macbook air 13.3" Specs: Storlek : / upplösning 13,3 " / 1440 x 900 Processormodell : Intel Core i7 2 GHz Minnesstorlek : 8 GB Minnestyp SO-DIMM DDR3 1600 MHz Grafik Intel HD Graphics 4000 Datorn är ifrån 2011 Kvitto finns. Pris: 5.500 Nu är jag ingen macägare och har inte så storkoll på marknaden men är detta ett bra pris ? Mvh |
Det är helt ok om den är i ordning. Ett extra plus om det finns apple care.
|
Är det SSD?
I övrigt blir jag förvånad, det låter ju som om den modellen är bättre en de de säljer nu. |
Citat:
Inget konstigt med specen? Den maxkonfigurerades nog när den köptes. Trådskaparen ska dock veta att grafikkortet inte är något för de senaste spelen. MBA i sig är överhuvudtaget inget för spel då den använder skalet som kylaggregat och snabbt blir varm vid belastning. |
Jag tycker det är konstigt att inte mer har hänt med avseende på hårdvara hos apple de senaste 2 åren. Jag skulle definitivt rekommendera ett köp för det priset.
|
Den måste vara från 2012. De från 2011 har max 4gb, Grafik Intel HD Graphics 3000 och 1.8GHz i7.
|
Hej!
Tack för all info. Säljaren säger att den är från 2011 men han kan ha skrivit fel också. så ni tycker alltså att 5500 är ett bra pris för denna maskinen ? Hur funkar det med garanti/försäkring om den skulle gå sönder ? Kvittot ingår i köpet. |
Ingen garanti om inte han har ett apple care avtal på burken, då är det 3 år. Om den är över ett år gammal vill säga.
|
Om den är från 2012 kan du fortfarande köpa till Apple Care om du nu skulle vilja det men annars gäller 1 års garanti i princip.
|
Tre års reklamationsrätt enligt lag kan också vara bra att veta att man har. Har själv utnyttjat det på en 2.5 år gammal Macbook Pro och fick ett helt nytt logikkort gratis!
|
Citat:
Lycka till på en begagnad dator.. |
Hej!
Jag har precis köpt en macbook pro retina. Macbook Pro Retina 15-inch: 2.3GHz Intel Core i7 med 6MB L3 buffer turbo boost upp til 3,3 Ghz Retina skärm 15,4 med LED bakgrundsbelysning och IPS teknologi 2880x1800 pixlar 8GB 1600MHz minne DDR3L SDRAM 256GB flash hårddisk Intel HD Graphics 4000 512MB NVIDIA GeForce GT 650M grafikprocessor med 1GB GDDR5 minne Inbyggt FaceTime HD kamera inbyggt batteri (7 timmars) Två thunderbolt portar SDXC kortplats, HDMI port, två USB3 portar inköpt 2 september 2012. Var detta ett bra köp ? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
se bild : http://img.tradera.com/medium/680/16...bac1162a4e.jpg Har inte så stor koll på mac fronten men tyckte att 5000 ink frakt lät sjukt billigt så klickade hem den direkt. Men får väl skatta mig lycklig om jag gjorde ett kap :D |
Citat:
Och elsladden har den äldre versionen, så den är troligtvis från 2009. |
Citat:
Länkar till annonsen. http://www.tradera.com/macbook-pro-1...2405_178495597 Isåfall blir det ett samtal till säljaren. |
Citat:
|
Macbook retina har väl inte CD/DVD-slot heller. Skulle passa mig för den där annonsen.
|
Köp alltid av någon med flera nyare omdömen på Tradera. Jag skulle bara köpa om jag får se en bild på serienumret.
|
Citat:
Verkar som jag blivit lurad då säljaren ej är nåbar och en ny annons är inlagd. Hur går jag vidare med detta nu ? |
Citat:
|
Tyvärr så har du nog blivit blåst, och jag skulle faktiskt bli förvånad om det dyker upp någon dator över huvud taget...;(
Polisanmäl, kontakta Tradera. etc. |
Polisanmälan är gjord.
Grejen är den att någon kapat ett tradera konto och personens mail. Kontot som datorn såldes ifrån har 65 goda omdömen och var en 47 årig gubbe som det visat sig nu. Mest troligt någon tattarunge som kapat hans konto och mail för att tjäna lite extra. Får hoppas att banken kan göra något åt överföringen så man får tillbaka pengarna för polisen lär ju inte göra mycket i detta land. |
Håller tummarna. Tråkigt :(
Ett tips för framtiden: Kolla vad datorn kostar ny. En ny MB Pro Retina 15" börjar ju på nästan 20.000:- så att få en för 5000:- som är 6 månader gammal låter ju lite för bra för att vara sant (vilket det oftast då är). Apples prylar har dessutom sjukt bra andrahandsvärde. Lycka till i alla fall och hoppas idioten åker dit och du får tillbaka dina pengar. |
Citat:
|
Tradera kryllar för övrigt av bedrägeriannonser. Det tog c:a 5 sekunder att hitta t.ex. denna:
http://www.tradera.com/macbook-pro-1...2394_178517460 Säljaren har 0 i feedback och bilden är "lånad" från t.ex. här: http://www.anuncio.net/anuncio/macbo...d7dbeb8f3.html Tradera är ett rövarnäste och de gör absolut *inget* för att stävja kriminaliteten som pågår med deras goda minne. |
Har nu fått tillbaka pengarna och killen som gjorde det sover inte lika gott ikväll som jag gör.
|
Citat:
|
Citat:
Mer information kan jag ta i PM om du är intresserad. |
En sak som är lite märkligt annars är ju att det står att den är inköpt i september förra året. Men MBP 15" Retina släpptes väl inte förrän i oktober?
|
Citat:
Är som sagt helt grön vad gäller mbp/mba och allt vad gäller mac. Har dock nu valt att köpa en från butik. Blev en mbp med retina för 20900 något. |
Citat:
Kan vara bra att veta.... Tack på förhand /Daniel |
Citat:
|
Citat:
Återstår och se vad polisen tänker göra. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson