WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Wywallet nere? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056777)

Tobbe! 2013-02-09 21:04

Wywallet nere?
 
Hej!
Hade inte fått in några sms köp idag. Det brukar vara minst 10 per dag.
Jag hade fått 20 sms idag, men ALLA hade satusen "Could not bill phone. Wywallet should send error message". Jag använder mig av WyWallet.

För övrigt så måste jag tacka wywallet! Antalet köp har minskat med 700%! :mad::mad::mad:

Anders Larsson 2013-02-09 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe! (Inlägg 20462149)
Hej!
Hade inte fått in några sms köp idag. Det brukar vara minst 10 per dag.
Jag hade fått 20 sms idag, men ALLA hade satusen "Could not bill phone. Wywallet should send error message". Jag använder mig av WyWallet.

För övrigt så måste jag tacka wywallet! Antalet köp har minskat med 700%! :mad::mad::mad:

Jag har svårt att tro att dina köp har minskat med 700%.

Vilken tjänst (mellanhand) använder du för dina SMS-transaktioner?

Tobbe! 2013-02-09 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20462151)
Jag har svårt att tro att dina köp har minskat med 700%.

Vilken tjänst (mellanhand) använder du för dina SMS-transaktioner?

Jag använder mosms.
Jag må ha överdrivit lite. Av genomsnittliga 23 sms per dag har jag idag 0,8 genomsnittliga per dag. :(

Tobbe! 2013-02-09 22:38

Räknade helt fel.
98% av alla sms/all inkomst har jag visst gått miste om på wywallet.. :(

secag 2013-02-10 00:22

Tobbe, du är inte ensam. Jag har knappt fått in några jag heller. Ändå så har jag en fin guide med bilder och text som berättar precis hur du gör ett konto och betalar.

Dakota 2013-02-10 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe! (Inlägg 20462149)
Hej!
Hade inte fått in några sms köp idag. Det brukar vara minst 10 per dag.
Jag hade fått 20 sms idag, men ALLA hade satusen "Could not bill phone. Wywallet should send error message". Jag använder mig av WyWallet.

För övrigt så måste jag tacka wywallet! Antalet köp har minskat med 700%! :mad::mad::mad:

Det felmeddelandet betyder att personen som försökt betala med SMS inte har skaffat WyWallet & att WyWallet då bör skicka ett automatiskt meddelande som uppmanar till registrering hos dem.

I övrigt håller jag helt och hållet med dig. WyWallet leder till generösa utbetalningsnivåer men vad hjälper det när folk knappt köper längre? Det problemet kan skyllas på WyWallet då jag ser i loggen att flera folk vill & försöker betala men de inte kan för att de inte har WyWallet.

Har i övrigt en tydlig guide som förklarar att de måste skaffa WyWallet för att kunna betala och hur de gör.

secag 2013-02-10 01:15

Kul att MoSMS inte har nämnt någonting om att WyWallet krävs nu. Det står bara att de har stöd för WyWallet.

Dakota 2013-02-10 02:57

Citat:

Ursprungligen postat av secag (Inlägg 20462164)
Kul att MoSMS inte har nämnt någonting om att WyWallet krävs nu. Det står bara att de har stöd för WyWallet.

Det är faktiskt dåligt skött. Inte en enda varning har de gått ut med.

niklas_SWED 2013-02-10 13:59

Samma för mig, mina sms-köp har gått ner 98%, förlorar grymt mycket pengar efter att WyWallet blev att krav. Använder även MO-SMS som ni andra... de svarar inte längre på mail man skickar, utbetalning har jag inte heller fått av dem fast det gått mer än 45 dagar. Dax att börja byta ut dem mot någon annan, samt införa flera betalalternativ. Jag undrar även hur många företag och hemsidor som går i skogen nu då man i princip inte längre får några intäkter via sms.

Tobbe! 2013-02-10 15:20

Jag håller med er helt.
Jag har även fixat flertals olika guider samt erbjuder jag live support med en kategori för just sms-betalning och ändå går det inte.

För min del blir det förmodligen kanske att ev lägga ner och packa väskorna och öppna i norge eller nåt liknande. :(

Dakota 2013-02-10 15:28

Tänk positivt killar. Jag kände likadant, men sedan kom jag på att betalsamtal finns som ett fint och smidigt alternativ. Inte lika smidigt som SMS men väldigt enkelt för kunden att utföra.

Erik Stenman 2013-02-10 16:01

Gäller verkligen inte samma lagar telefonbetalning? Det borde ju rimligen inte vara någon skillnad.

Dakota 2013-02-10 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20462187)
Gäller verkligen inte samma lagar telefonbetalning? Det borde ju rimligen inte vara någon skillnad.

Inte vad jag vet. Just för smsbetalningar så har det ju skett en tydlig och obligatorisk förändring vilken ha varit svår att undgå. Jag har däremot inte sett någon förändring alls för betalsamtal och det står inget om det i de artiklar jag läst om detta.

SMS-betalningar har ju varit mer utbrett känns det som och därför kanske de fokuserar på det just nu.

niklas_SWED 2013-02-10 16:38

Är det wobtel som man nämner i tidigare trådar som gäller om man ska byta ut sms mot betalsamtal?

yakuzaemme 2013-02-10 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av niklas_SWED (Inlägg 20462190)
Är det wobtel som man nämner i tidigare trådar som gäller om man ska byta ut sms mot betalsamtal?

Jag har installerat Viatel åt en kund, de verkar nöjda! Dessutom är procentandelen lägre än MoSMS :)

Tobbe! 2013-02-10 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Dakota (Inlägg 20462185)
Tänk positivt killar. Jag kände likadant, men sedan kom jag på att betalsamtal finns som ett fint och smidigt alternativ. Inte lika smidigt som SMS men väldigt enkelt för kunden att utföra.

Fast då måste man ju ha abonnemang och man skulle kunna tro att de flesta har abonnemang men så är det inte.

Dakota 2013-02-10 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe! (Inlägg 20462198)
Fast då måste man ju ha abonnemang och man skulle kunna tro att de flesta har abonnemang men så är det inte.

Beror i och för sig på vad för typ utav tjänst du erbjuder. Om det enda tänkbara betalmedlet för dina kunder är en mobiltelefon så är det såklart en annan femma om de inte skulle ha abonnemang. Jag däremot tycker att möjligheten att betala med fast telefon funkar som ett bra alternativ om personen inte skulle ha ett mobilabonnemang.

Kedi 2013-02-12 13:43

Wywallet är det värdelösaste tjänsten som har införts och som de kan skrota anser jag.

secag 2013-02-16 17:49

niklas_swed, jag har aldrig upplevt trubbel med mosms?

mephisto73 2013-02-26 00:30

Använder MoSms och har sett ungefär en halvering av inkomsterna, och lite mer än en halvering av antalet sms.

Dimme 2013-02-26 07:36

Äger WyWallet även nummer som börjar på 71...? Jag vet att de äger alla nummer som börjar på 72...

Se här t ex:
Citat:

Ursprungligen postat av viatel.se
För premium SMS i Sverige används femsiffriga telefonnummer, s.k. kortnummer eller shortcodes, med prefixet 72XXX.

.
.
.

I tjänsten ingår tre nyckelord på vårt kortnummer 71440.



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson