![]() |
Cloud Royale – Testpiloter sökes
Hejsan!
Vi börjar närma oss slutspurten för utvecklingen av vår nya molntjänst Cloud Royale. Vi söker därför testpiloter som kan hjälpa oss åtgärda eventuella barnsjukdomar eller buggar som kan tänkas dyka upp, innan vi öppnar dörrarna för alla. Vad är Cloud Royale? Cloud Royale är en betala-per-timme molntjänst (IaaS) som skiljer sig från mängden, genom att ge kunden själv möjlighet att styra hur deras moln ska se ut. Genom vår egenutvecklade, lättarbetade och flexibla kontrollpanel kan du enkelt styra hur mycket CPU, minne och diskutrymme som du önskar. Du slipper, som hos andra molnleverantörer, uppgradera samtliga resurser trots att du endast är i behov av ett av dem. Och eftersom du alltid betalar per timme, så kan du enkelt minimera dina kostnader genom att endast använda den mängd du faktiskt behöver. Vi har även gjort tjänsten utvecklarvänlig och implementerat stöd för att fullt API, som tillåter dig att göra precis allt som du kan göra i kontrollpanelen och lite till. Under testperioden är givetvis allt helt kostnadsfritt och man binder inte upp sig på någonting. Vi är ytterst tacksamma för er tid och hjälp. Sugen på att testa? Anmäl dig på vår hemsida: cloudroyale.se eller mejla till [email protected] Vi uppskattar även all hjälp vi kan få med att sprida ordet, så berätta gärna för era kollegor, vänner och bekanta. |
Kör ni på egna servrar eller ligger det på amazone?
|
Helt egna servrar! Vi är en del av FS Data, så vi utnyttjar vår egna fina infrastruktur. :)
|
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!
|
Citat:
Sedan tror jag även priserna kommer skilja sig rätt markant, men mer om det lite senare… ;) |
Citat:
Jag kan inte svara för Cloud Royale, för jag vet inget om tjänsten än, men jag tror att t.ex. CityCloud drar in lite andra kunder än Glesys just på grund av att de t.ex. har färdiga images, så man kan snabbt komma igång med en förkonfigurerad standrad VPS, utan att behöva gå igenom installation mm.. Skulle nog vilja se mer tjänster som har det. |
Citat:
Sedan genom att äga hela vår infrastruktur, från fibern i marken till applikationen i molnet, gör att vi har en stor möjlighet att göra saker som inte är möjliga genom färdiga lösningar. |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett litet tips. Tillåt svenska tecken i fälten för namn.
|
Citat:
|
Citat:
Kolla över hela valideringsscriptet, jag försökte ange en email-adress med ett _ i vilket inte godkändes, typ: [email protected]. Jag antar att det var "_" den klagade på. /Anders |
Citat:
(Hoppas ingen heter så och tar illa vid, bara… ;)) |
Går fortfarande inte använda åäö på efternamn.
|
Citat:
Så snart vi är färdiga med julfirandet så lanserar vi en ny hemsida med mer information om exakt vad Cloud Royale är och så. Då kommer vi ha löst alla dessa "sista minuten"-problem som vår snabbt ihopsatta landningssida drabbades av. Tills dess… God jul och gott nytt år! Vi ses nästa år. :) |
Anmälde mig på eran hemsida. Är intressant att se dom olika lösningarna som finns ute på nätet nuförtiden =)
|
Bara en liten uppdatering för er som är intresserade:
Vi släppte på de första testpiloterna tidigare idag och saker ser ut att rulla på fint. Resterande testpiloter kommer släppas på i grupper under de kommande veckorna med förhoppning att ha samtliga igång i början av mars, när vi migrerar till vår produktionsmiljö. Vi har även lanserat vår hemsida som berättar lite mer om tjänsten och vad vi kommer ha stöd för när vi lämnar betan. Ta gärna en titt och kom med era synpunkter! Ni hittar den precis som tidigare här: https://cloudroyale.se |
Gillar verkligen: Redan kung? Logga in ;)
|
Vad kommer det att kosta? Innan jag lägger upp ett projekt på en platform vill jag gärna veta vad det kommer att kosta mig i förlängningen. Jag har ju ingen lust att byta när projektet snurrar.
Det framgår att jag betalar per timme när tjänsten går ur betastadie men inte hur mycket. |
Citat:
Kod:
Vi ber om ursäkt, men sidan kunde tyvärr inte hittas. |
Citat:
|
Jag fick precis ett bekräftelsemejl så tydligen har anmälan kommit fram.
När jag klickar på bekräftelselänken i mejlet så får jag samma felmeddelande som när jag försökte anmäla mig. Det fanns dessutom en bifogad vcf-fil som hette Testpiloter.vcf |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Gilla designen starkt, den ska ni behålla!
|
Citat:
|
Kommer det att komma upp en prislista på allt?
t.ex. extra ram, extra GB trafik/utrymme och extra CPU. Och vad kostar detta utan något extra? Vad ingår för spec? |
Citat:
En prislista och enklare kalkylator som snabbt och enkelt ger dig en tydlig prisbild kommer dyka upp på hemsidan så snart vi är redo att berätta mer om just priserna. |
Mailadresser med plus i fungerar inte på startsidan.
|
Citat:
|
Intressant koncept, men innan prislistan kommer samt lite referenskunder så är det inte mer än så. :)
|
Skickat in en intresseanmälan som testpilot, smart drag att locka med t-shirts ;)
|
När lanseras det? Jag kom aldrig med i betan men jag tittar nu mig omkring efter bra molnlösningar så skicka gärna en inbjudan.
|
|
En liten kort uppföljning på tråden… Vi lanserade Cloud Royale för lite mer än en vecka sedan och än så länge har responsen varit väldigt positiv.
Ta gärna en titt på den uppdaterade hemsidan och testa mer än gärna på tjänsten, vi bjuder på första månaden så man i lugn och ro kan utvärdera det hela. Har ni några frågor, förslag eller synpunkter så är det bara att kontakta oss! |
Precis skaffat tjänsten. Ska jag klaga på någonting så är det att ni borde fixa slidern under "fördelar" (den som visar bilderna när man är inloggad) så att man kan bläddra i den och få bilderna större.
Annars har jag ingenting att klaga på än så länge. Stilren och skön design. Thumbs up! |
Citat:
Vi ska ta en titt på slidern, den sidan fick sig ett ansiktslyft bara igår så det finns säkert saker vi kan förbättra. Tack för förslaget! Och var inte rädd för att höra av dig till oss om det finns något du undrar över eller behöver hjälp med. :) |
Kanske lite förtidigt att ge ett korrekt uttalande om tjänsten men har iallafall testat en server hos er i en vecka nu. Tycker det fungerar bra, varken bu eller bä. Den lättnavigerade hemsidan får dock ett plus. Ska slänga in lite mer tyngre saker så får vi se sen om jag har något negativt att säga, tvivlar dock på det.
|
Har haft er tjänst i cirkus en vecka men fick idag en faktura från er, har kontakt supporten men har lite feedback gällande fakturan. Att fakturan är bättre specad hade varit trevligt. Nu står det bara "Virtual Machines" och sedan priset.
|
Efter att ha använt och börjat betala för tjänsten så kommer jag på tre saker.
1. Driftstatus/driftblogg? (Har inte kollat så noga efter det, ni kanske redan har det? Räknar inte twitter då jag inte använder det) Inte för att de har varit nå problem, men det känns alltid skönt att snabbt kunna ta reda på om felet ligger hos mig eller er om jag inte kommer åt nånting. 2. På något sätt kunna skicka akuta meddelanden till er. Min server gick ner igår efter en uppdaterng så jag inte kom åt den. Jag maila er och ni löste problemet galant idag. Nu var det inget som låg live på den så det spelade ingen större roll, men i framtiden kommer det göra det och då känns 24h av oåtkomlig server inte riktigt okej. 3. Ni kanske bör kolla igenom ert automatiska faktureringsystem. Jag får fakturor på 0kr, och fakturor med förfallodag samma dag som den går ut Annars funkar allt kanon. Tack för mig |
Hejsan j0han,
Först och främst, tack så jättemycket för att du är kund hos oss och tar dig tid att lämna konstruktiv feedback! Här kommer svar på dina punkter: 1. En driftstatus-sida är planerad och kommer inom en snar framtid. Den kommer givetvis ligga hos en tredjepart så att skulle vi på något vis försvinna från jordens yta så kommer den trots det kunna nås! Det kommer även finnas möjlighet att prenumerera på sidan med RSS och e-post. 2. I vanliga fall så räcker det att mejla vår vanliga support så svarar vi oftast direkt. Igår (söndag) var det tyvärr lite sämre bemanning än normalt och därför tog det längre tid för dig att få svar. Men vårt mål är att inte behöva en separat kontaktkanal för akuta ärenden. Men upptäcker vi med tiden att behovet uppstår, så är vi givetvis öppna till att omvärdera den här punkten! 3. Vi arbetar just nu på en uppdatering av vårt fakturasystem för att göra det mindre förvirrande – du är inte ensam om att komma med den här synpunkten! Så det kommer bli bättre väldigt snart på den här fronten! Återigen, tack så jättemycket för att du tagit dig tid med att komma med synpunkter! Det uppskattas enormt mycket av oss. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson