![]() |
Bästa upplägget för Telemarketing?
Någon som har tips om upplägg när det gäller dialer + ip-telefoni? Vilken leverantör rekommenderas?
Jag behöver en dialer dit man kan ladda upp excellistor med kontaktuppgifter + en bra leverantör för ip-telefoni med fastpris. Allt ska vara virtuellt så man kan logga in vart som helst och ringa. |
Fastpris för denna typen av företag med dialers lär bli svårt, har räknat på det mot våra callcenter kunder. Hade aldrig varit lönsamt ge fastpris till denna typ av kundstock.
Dialers i sig är inte så komplicerat, mer viktigt beräkna det rätt |
Citat:
Tänkte mer på att köra en dialer från en leverantör och ip telefoni från en annan och koppla samman dessa. |
Citat:
|
Jag har använt systemet Wisedialer som uppfyller de kriterierna. Allt som behövs är en dator, headset och internetuppkoppling. Därefter är det bara att logga in i systemet och börja ringa!
|
Vad är det för typ av dialer du behöver?
Vi på Zellor tillhandahåller en enkel dialer för telemarketing, hör gärna av dig om du vill veta mer. |
Tack för svar. Jag har kollat på phonera för ip-telefonin, någon som har erfarenhet där? Samt kollat lite Cellip, Callmaker och Dialing.
Tar gärna emot synpunkter. |
Citat:
att ha samma nummer i en Centrex. Så på kontoret kör man stora luren med headset och när man går iväg har man mobilen. Samma nummer, och det ringer i båda när nån ringer. |
|
Citat:
När vi kollade för ett år sen så kunde ingen annan än Phonera erbjuda detta. |
Citat:
|
Finns det någon som erbjuder fastpris ip-telefoni/bredbandstelefoni för att ringa mobilsamtal? Vilken lösning är billigast när man ringer mycket mobil.
|
Citat:
Det hade blivit en väldigt stor förlust, och väldigt svårt beräkna något med. Eftersom callcenter har olika stor volym och ringmönster. Alla våra callcenter kunder har olika ringmönster, dock så finns det ju möjlighet förhandla priset på samtalen vid större volym. Men då har man ju faktiska siffror beräkna efter. |
Citat:
|
Lutar åt en GSM VOIP Gateway
http://i760.photobucket.com/albums/xx248/lezi75/031.jpg http://i760.photobucket.com/albums/x...zi75/blue5.jpg |
Citat:
När jag räknade på 8h aktiva samtal per dag konstant och 20 arbetsdagar, och en hel del uppkopplade samtal så kom jag inte ens upp i 50% av 10k. Och en säljare som jobbar heltid kommer inte kunna vara en robot och få 8h effektiv samtalstid varje arbetsdag. Och då räknade jag inte ens på någon special stor kundrabatt på samtalen. |
Citat:
|
Citat:
GSM GW med större antal kort är svindyra om man inte ska ha något från kina, sedan får du räkna med en viss extra fördröjning per uppkopplad samtal. Sedan osäker på om dom tillåter dig använda ett fastpris mobabb för det, dom kommer se ringmönstret troligtvis och kalla det onormalt. Mobiloperatörer tjänar pengar på inkommande samtal inte utgående i första hand. Fastpris abb med 99% utgående samtal 24/7 är världens förlust för dom. |
Citat:
Med 150-160 samtal per dag så blir det 150*21=>3150 per månad eller 150*225 dvs 33750 samtal per år. Med en genomsnittskostnad på 5000 kr/mån som PatricWeb föreslog skulle det bli 1,32-1,59 kr/samtal. Om den bästa säljaren klarar en "omvandling" på 1 av 45 samtal, dvs ca 2,2% får man nog vara nöjd. |
Genomsnittstiden på våra callcenters kunder som inte har dailers ligger på 0:50-02:10 per samtal.
Vilket blir ett listpris utan någon rabatt på 1,04 - 2,23 per samtal, med väldig stor volym kan man räkna ge 50% rabatt vilket blir effektiv genomsnitt kostnad på 0.52-1.15 per samtal. |
Det är svårt att generalisera och säga att "ett TM-samtal tar X minuter". Det beror helt på vad som ska göras under samtalet.
Går samtalet ut på att få en uppgift bekräftad (t.ex. en kontaktperson), vilket kan vara ett uppdrag, bör det inte ta mer än 30 sekunder. I annat fall där en relativt komplicerad produkt ska säljas in kan det ta 20 minuter. Bäst är väl att se hur många samtal du hinner med på en timme och ta +/- några samtal för att få en ungefärlig uppskattning. |
Citat:
|
Citat:
Ligger på drygt 11k för 16 simkorts-portar från kina. Okej, ska kolla på det. Tack för svar och synpunkter. |
Citat:
Jag har själv provat på att jobba som telesäljare i ca 3 veckor (var magsjuk 4 dagar annars hade det blivit 4 veckor) och jag fick sluta pga att jag inte klarade kravet på 22,5 samtal per timme som snitt. Jag låg på 16,5 samtal per timme. Samt att jag sålde för dåligt helt enkelt! Kravet från den arbetsgivare jag jobbade för var att jag måste ringa minst 22,5 samtal per timme. Jag blev tillsagd att jag inte jobbade tillräckligt effektivt när jag inte kom upp i det uppsatta målet om 22,5 samtal per timme. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson