![]() |
Netflix lanserar i Sverige
http://www.idg.se/2.1085/1.460265/netflix-till-sverige
Kommer utbudet och kvalitén på tjänsten att leva upp till kraven tror ni? |
Nej, det är ju främst amerikanska serier som inte finns att streama lagligt i Sverige än så länge så eftersom de antagligen inte kommer finnas på netflix så tror jag inte så mycket på det.
|
Citat:
|
Har ALDRIG sett eller hört om Netflix i UK. Dock så är LoveFilm sjuuukt stora här..
|
Citat:
De har också bara streaming sist jag kollade och inga utskick av skivor, (har de kvar det i USA?). Med tanke på hur bra de olika webbtv-lösningarna är i Sverige tror jag det blir svårt att få många betalande kunder. Fast om de fixar bra avtal med SF så finns det nog många som gillar film som nappar. Dock är jag själv mest intresserad av nya serier så mig lockar det inte. Tillägg: jag kan ju säga att i USA så är Netflix definitivt värt pengarna, väldigt smidigt och väldigt bra utbud. |
Hoppas verkligen att det blir någonting bra av Netflix i Sverige.
Jag har inte laddat ner datorspel, musik, ljudböcker och e-böcker olagligt på flera år. Allt sådant finns att köpa lagligt numera. Jag önskar ofta att det vore lika enkelt med film och TV-serier. Jag begriper inte varför filmindustrin inte bara kan ta efter dataspelsindustrin och sluta krångla med olika rättigheter för olika länder. Varför sälja nationella licenser till TV-kanaler, när man kan sälja internationell direkt till tittaren via internet? Det är helt vansinnigt att inte sälja till alla som vill köpa. |
Citat:
Folk vill ha tv-kanaler som visar tv-serier som eventuellt intresserar dom och har ingen lust att själva försöka leta reda på vad som kan vara bra i ett enormt utbud och sedan betala för att titta på just den serien. Netflix gillar jag dock. Har kört det själv i ett halvår eller så och gillar att alltid ha någonting att titta på. Det finns även mycket filmer tillgängliga i HD som inte är släppta på blu-ray ännu vilket är ett stort plus för mig. Jag betalar med glädje varje månad för att få tillgång till ett stort sortiment med filmer trots att jag har närmare 3000 dvds och blu-rays i hyllan. Så här enkelt kan ni förövrigt skaffa er tillgång till amerikanska Netflix: http://rstvideo.com/sa-anvander-du-n...ge-redan-idag/ |
Citat:
Som du själv säger, så kommer det alltid att finnas folk som vill ha TV-kanaler och som inte vill behöva välja vad de ska titta på. Att sälja program direkt till tittaren över internet, hindrar därför inte produktionsbolagen ifrån att även sälja TV-licenser. Självfallet så kan man inte ta lika mycket betalt om man inte säljer sin produktion med exklusiva rättigheter. Men det bör man ganska lätt kunna ta igen, genom att man når en större målgrupp. Citat:
|
Här kan ni anmäla er och få testperiod fram till sista december... :)
https://signup.netflix.com/?mqso=800...6&locale=sv-SE |
Citat:
|
Kör amerikanskt netflix och har kört det i ca 3 månader. Funkar hur bra som helst och kommer nog inte gå över till den nordiska versionen...
|
Citat:
Men kommer nog överväga att köra Svenska i framtiden "då det är detta man väntat på". |
2cool - spoofar du din IP då eller? Har kört det länge i USA men inte här då de inte hade rättigheterna här då...
Gillar det skarpt men min stora fråga är nu när jag kör Viaplay... är det bättre än Viaplay? Gillar även lite live fotboll mm där... älskade dock Netflix i USA. Har vänner i sydamerika dock och de säger att utbudet varierar enormt med vilken marknad som gäller. |
Citat:
http://www.unblock-us.com/ Kostar dock 5USD men det är det värt. Funkar hur bra som helst. Finns säkert gratis-alternativ oxå. |
Citat:
|
Yes, kör unblock-us. Använd den här guiden om ni är osäkra: http://slowmove.se/rulla-netflix-pa-...-tv-i-sverige/
Tidigare idag blev det även bekräftat att netflix swe har begränsat utbud jmf mot usa's version. Dock verkar det som att swe har Universal som usa inte har. |
Jag har signat upp för gratisperioden, så får jag se vad jag tycker. Att döma ut det för att utbudet är mindre än amerikanska känns poänglöst, jag baserar det på huruvida jag trivs med tjänsten eller ej. :)
|
htiawe - absolut är det så - men utan filmer och utbud där inne så går trivselfaktorn ner dramatiskt. :-)
|
Kvaliteten har väll varit en stor skillnad jämfört mot viaplay vad jag förstår.
HD brukar funka utan problem med netflix, men de gånger jag kikat på viaplay så har kvaliteten varit usel, kan dock säga att jag nog enbart sett live sändningar på viaplay. |
Jag tycker utbudet är bättre än jag väntat mig vad gäller amerikanska produktioner men sämre än vad jag väntat mig gällande de svenska.
Jag tror nog de kan lyckas ganska bra som det ser ut nu. Men det är ju ingen konkurrent till nedladdning av nya tv-serier eftersom de ofta visar 1 eller 2 säsonger efter den aktuella. |
Citat:
|
Netflix-lanseringen var inget att hurra för. Otroligt dåligt utbud av film och serier.
|
Själv är jag hittils ganska nöjd med utbudet, jag har ännu inte kommit till punkten då jag känner att det inte finns något jag vill se. Däremot hade jag nog velat ha lite fler möjligheter att sortera utbudet än betyg, titel osv.
|
Citat:
|
|
Instämmer väldigt klent utbud !!!
|
Jag har kört både Netflix och Viaplay parallellt nu i två veckor och Viaplay är MYCKET bättre (samma pris). Mycket större utbud.
Viaplay verkar lagga lite ibland (mycket sällan), det är väl det enda. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson