WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 4) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054519)

Thomas 2012-08-13 14:58

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 4)
 
Se alla affiliate-program hos Tradedoubler.

Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler del 1..

Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler del 2..

Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler del 3..

Hej Alla!

Vi har bevakat Webmaster Network under relativt lång tid och ser att det från och till ställs en del frågor rörande våra affiliateprogram, vårt system och o dyl. Jag tänkte därför se vilket intresse det finns bland er att dra igång denna officiella TradeDoubler-tråd där ni kan ställa alla frågor och som vi kontinuerligt kommer att kontrollera och bearbeta. I denna tråd tänkte vi även informera om nya verktyg och tipsa på hur ni kan öka er ersättning. En fördel med detta är även att ni alltid kommer ha en specifik tråd att gå tillbaka till och läsa för att slippa ställa samma fråga två gånger.

Återkom gärna med era åsikter!

Mvh Publisher Teamet
TradeDoubler

TheCheesePolice 2012-08-13 17:16

Krävs det en startavgift för att annonsera hos er? Andra krav?

Scrubbar ni leads?

btng 2012-08-13 22:30

När släpps en fix på att det inte går att logga in med Android på er nya app?

Nicklas 2012-08-14 21:26

Är det någon här som någonsin får svar av Tradedoubler supporten?

btng 2012-08-14 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20447377)
Är det någon här som någonsin får svar av Tradedoubler supporten?

Jag har faktiskt det. Även om svaret inte var så bra så har jag fått svar snabbt.

Björn 2012-08-14 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20447377)
Är det någon här som någonsin får svar av Tradedoubler supporten?

Brukar få svar relativt snabbt.

smsnetwork 2012-08-31 18:19

Tradedoubler Italien har just blåst mig på över 600 EUR.

Frankrike har man väntad på 3 månader som ett exmpel så står det så här.

Du har nått EUR 50 för France exkl. moms och kommer att få betalt i nästa utbetalning.

Men när utbetalningen sker så är det där endast 50 svenska kronor.
Det är nog därför man inte får utbetalt fören man har ca 600+ EUR då får man ut ca 500:-

Hade 704 EUR i italien men när dem betalade ut så fick man bara 814 svenska kronor. Istället än närmare 6000:- +

Italien fick man vänta 7 månader på få en utbetalning även om det stod att jag hade nått över 50 EUR.

Väntad 3 månader på Frankrike med summa över 50 EUR.

Har börja bli riktigt trött på samarbeta med Tradedoublers utländsk kontor.
Dem omvandlar EUR i samma värde som Svenska kronor.

Har man 10.000 EUR så får man istället 10.000 svenska kronor.

Har haft riktigt mycket tåla mod med Tradedoublers och varit i kontakt med samtliga kontor i länderna plus huvudkontoret i Sverige och får inte till det på rätt sida fast det är snart 8-9 månader med raka problem med utbetalningar.

Nästan fundera på ta summorna till en domstol så får dem avgöra vem som ska bli betalnings skyldig och vilka valutor dem anser det ska räknas som när Tradedoubler själva säger EUR så tycker man ju det är dumt om det blir svenska kronor istället.

50 EUR = 50 SEK loool

Det svider när det drabbar många länder och från allt fler affilitesföretag med svårigheter betala ut..

Danski 2012-09-04 00:06

[QUOTE=smsnetwork;20448874
...50 EUR = 50 SEK loool...
[/QUOTE]

Har fått utbetalningar i sex olika valutor under sex år, har aldrig stött på några såna valutaproblem. Utbetalningarna kommer i valutan tillhörande annonsören och omvandlas av banken till lokal valuta.
Gissningsvis är du ganska ensam om det problemet och bör kontakta dem.

smsnetwork 2012-09-06 15:28

Har kontaktad dem.
Svaren är rejält sega får kanske 1 svar i månaden när jag frågar och ber dem kolla på ärendet hela tiden.

smsnetwork 2012-09-20 12:11

Nu fick man vänta yttligare 1 månad i sverige.
Detta då Swedbank ska ta över mitt bankgiro nummer från Nordea. via BGC så valde ett kontonummer tillsvidare. Så blev det nekad utbetalning wrong accountnumber.

Enligt Tradedoublers så var deras system inställt på BG: och inte kontonummer därmed kunde dem inte betala ut pengarna denna månad.

Tycker dem bör lägga till så kunderna får välja vad för typ det är om det är kontonummer eller bankgiro. Så får kunden skylla sig själv om man anger fel typ till fel nummer.

Men i detta fall så kan vi inte göra skillnaden mellan BG eller kontonummer.

Och står ingenstans att man måste rapportera dem.

Ska göra en lustig grej och skicka dem till inkasso så får dem extra 150 SEK bara för man börja bli trött på att tradedoublers har utbetalning problem eller brister i sina system månad efter månad för en.


Så här skrev dem


Hej,

Vår ekonomi avdelning har nu bekräftat andlening till att betalningen ej har
gått igenom och det är att det var ifyllt att det var ett bankgiro konto
istället för bank konto. Dom har ändrat detta nu och dom kommer kunna skicka
betalning vid nästa tillfälle.

Mvh

Natalie

Publisher Support
Tradedoubler


Problemet är att övertagande kan ta upp till en vecka sedan kör jag på BG igen måste dem ställa om det igen eller blir det fel igen.

audemars 2012-09-24 18:22

Fick också min utbetalning fryst genom att kontonummret var fel? Hade exakt samma kontouppgifter förra utbetalning och det funkade utan problem. Det står bara Unable to apply, hur kan detta komma sig?

smsnetwork 2012-09-25 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20451419)
Fick också min utbetalning fryst genom att kontonummret var fel? Hade exakt samma kontouppgifter förra utbetalning och det funkade utan problem. Det står bara Unable to apply, hur kan detta komma sig?

Dem svarade mig med att dem man är tvungen rapportera att det är kontonummer eller bankgiro osv till dem på supporten helt plötsligt.

Dem skriver inte ut information om det på webbplatsen, och dem har inga inställningar man själv kan fylla i det.

Tycker också är märkligt att dem inte kan kontrollera om det är kontonummer eller bankgiro. För bankgiro har inget clearingnummer.

Så fyller man i clearingnummer så bör dem ta det som bankgiro automatiskt. Och fyller man i clearingnummer så är det bankgiro.

Nu har ju swedbank tagit över mitt bankgiro.
Så fick maila åt dem rapportera från ändra från kontonummer till bankgiro.

För man ska få utbetalning nästa månad.

Hur dåligt är inte det på skala 1 till 10.

audemars 2012-09-25 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av smsnetwork (Inlägg 20451511)
Dem svarade mig med att dem man är tvungen rapportera att det är kontonummer eller bankgiro osv till dem på supporten helt plötsligt.

Dem skriver inte ut information om det på webbplatsen, och dem har inga inställningar man själv kan fylla i det.

Tycker också är märkligt att dem inte kan kontrollera om det är kontonummer eller bankgiro. För bankgiro har inget clearingnummer.

Så fyller man i clearingnummer så bör dem ta det som bankgiro automatiskt. Och fyller man i clearingnummer så är det bankgiro.

Nu har ju swedbank tagit över mitt bankgiro.
Så fick maila åt dem rapportera från ändra från kontonummer till bankgiro.

För man ska få utbetalning nästa månad.

Hur dåligt är inte det på skala 1 till 10.


Ja, låter riktigt skumt. Men man kan ju ange om det är kontonummer eller bankgiro under kontoinställningar?

MusikMixen 2012-09-26 00:03

Ser inte detta väldigt lite ut? http://prntscr.com/g87ay Ett köp på 3000 kr på CDON borde väl ge mer än 88 kr till mig?

btng 2012-09-26 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20451583)
Ser inte detta väldigt lite ut? http://prntscr.com/g87ay Ett köp på 3000 kr på CDON borde väl ge mer än 88 kr till mig?

Vad ligger du i för ersättningssegment? CDON Group är väldigt snåla vad gäller ersättning till affiliates imo.

smsnetwork 2012-09-26 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20451541)
Ja, låter riktigt skumt. Men man kan ju ange om det är kontonummer eller bankgiro under kontoinställningar?

Nej det kan du inte, kontonummer/bankgiro står det.
Om det är ett kontonummer så måste du skriva till tradedoubler säga att det är kontonummer du kör på så ställer dem in det till kontonummer.

Och byter du till bankgiro så måste du skriva igen åt dem säga att det är bankgiro nummer så ändrar dem så det är bankgiro nummer som du har angett.


Sedan när du har rapporterad får du email om detta

Svaret från TD:

Hej,

Vår ekonomi avdelning har nu bekräftat andlening till att betalningen ej har
gått igenom och det är att det var ifyllt att det var ett bankgiro konto
istället för bank konto. Dom har ändrat detta nu och dom kommer kunna skicka
betalning vid nästa tillfälle.

Mvh

Natalie

Publisher Support
Tradedoubler


Sedan bytte jag till bankgiro nummer då fick man rapportera om det då ställer dem in det.

MusikMixen 2012-09-26 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av btng (Inlägg 20451604)
Vad ligger du i för ersättningssegment? CDON Group är väldigt snåla vad gäller ersättning till affiliates imo.

Ersättning
Ditt segment : General
UB SEK 0,00
Sales 5,00 %
Hemelektronik 2,50 %
CDON Merchandise 10,00 %
CDON Download 10,00 %
CDON Toys 2,00 %

stensio 2012-09-26 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20451649)
Ersättning
Ditt segment : General
UB SEK 0,00
Sales 5,00 %
Hemelektronik 2,50 %
CDON Merchandise 10,00 %
CDON Download 10,00 %
CDON Toys 2,00 %

2,8% har du ju fått i ersättning på dina 2 sales vilket låter rimligt. Gör en avslut/leadrapport och se vad som köpts.

DanielN 2012-11-22 12:02

Har inte kunnat logga in på TD på 2 dagar. Vad händer?

spexer 2012-11-22 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20455967)
Har inte kunnat logga in på TD på 2 dagar. Vad händer?

Samma här, kom in en liten sväng innan. Av vad jag kunde se då verkar inte spårningen fungera. Hoppas att de bara är något tillfälligt fel och att man faktiskt får ersättning för de försäljningar som görs.

spexer 2012-11-22 15:21

Fick svar från Tradedoubler support, tydligen har de problem med sin sida och även statistiken ligger ner. Men språrningen skall enligt uppgift fungera.

Reachground 2012-11-22 16:22

Ser ut som om allt fungerar som det ska nu.

Pkkz 2013-01-02 04:54

Att få sitt lösenord resettat och mail skickat till sig verkar inte fungera på eran sajt.

TradeDoubler 2013-01-08 10:34

Hej Pkkz,

Vi kan återställa lösenordet för dig, vänligen skicka ett mail till [email protected] och uppge din registrerade email adress, site ID eller ditt användarnamn.

Mvh
Natalie

Publisher Support
Tradedoubler

Pkkz 2013-01-08 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler (Inlägg 20458985)
Hej Pkkz,

Vi kan återställa lösenordet för dig, vänligen skicka ett mail till [email protected] och uppge din registrerade email adress, site ID eller ditt användarnamn.

Mvh
Natalie

Publisher Support
Tradedoubler


Redan löst det.
Tack ändå!

TradeDoubler 2013-02-05 10:33

Tradedoubler Login & rapporterings stopp, 9-10 februari
 
På grund av en systemuppgradering kommer inloggning och rapportering vara otillgängliga under 9-10 Februari. Spårningen kommer inte att påverkas under uppgraderingen, men en försening i rapport statistiken kan pågå i upp till 48 timmar.

Hör av dig om du har några frågor [email protected]

Danski 2013-02-06 17:52

Tradera hade fel i sin spårning 23/6-18/7 2011, alltså 1,5år sedan.
Tradedoubler skickade då ut ett mail till alla affils med texten "Kompensationen kommer att finnas på ditt affiliatekonto hos Tradedoubler senast fredagen den 12/8."
Och visst det fick vi men denna ersättning ligger än idag under "Ej ännu fakturerade transaktioner".
Måste vara väldigt många som sitter och väntar på dessa pengar, när ska det faktureras?

TradeDoubler 2013-02-12 12:31

Hej Danski,

Kan du skicka oss ett mail till [email protected] med ditt Site ID eller användarnamn så ska jag kolla upp detta.

Mvh
Natalie

kw_wasabi 2013-03-06 12:32

Är det bara jag som upplever att det tar en evighet (eller i varje fall strax över minuten) att logga in på Tradedoublers kontrollpanel. Väl inne är det inte lika segt, förutom när man ska tillbaka till startsidan/översiktssidan.

Just nu går det inte att logga in alls.

TradeDoubler 2013-03-12 10:48

Hej,

Upplever du fortfarande detta login problem? Om så är fallet, kan du skicka oss ett mail till [email protected] med ditt Site ID eller användarnamn så ska jag kolla upp detta.

Mvh
Natalie
__________________

Replayme 2013-03-18 20:17

Samarbetar med Gymgrossisten.
Det ska vara utbetalning i morgon, är det bara jag som har deras
faktura på rött (Inte betalt)?

siimon2k7 2013-03-18 20:21

Hej! Finns det någon färdig SNYGG mall på adtools hos er? eller går det att ordna?

TradeDoubler 2013-03-19 11:37

Hej Replayme,

Kan du skicka oss mer information om ditt konto i ett mail till [email protected]
Jag kommer då att skicka en påminnelse till kund om denna obetalda faktura.

Tack

Mvh
Natalie

TradeDoubler 2013-03-19 11:38

Hej Simon2k7,

Jag har precis svarat på det mail du skickade till oss angående format mallar.

Mvh
Natalie

Replayme 2013-03-20 19:25

Har pratat med flera affiliates inom Gymgrossisten, ingen som har fått betalt?
Tror det är läge att kolla era utgående fakturor?

Har frågat 6 stycken, ingen har fått betalt?
Vad är det som händer?

TradeDoubler 2013-03-22 10:25

Hej Replayme,

Jag har talat med kund ansvarig för Gymgrossisten och dessa fakturor ska vara betalda snarast.

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet.

Mvh
Natalie

Timi 2013-04-05 12:40

Är det bara för mig som varken Glömt Lösenord eller Bli Medlem funktionen fungerar?
Jag har sedan tidigare haft ett konto där, men kan inte få tillbaka det eftersom funktionen inte funkar.

Deras support svarar heller inte, någon med samma problem?

Legendarisk 2013-04-08 11:27

Timi kom ihåg att de gör skillnad på små och stora bokstäver, även i användarnamnet. Jag hade en hel del problem i början innan jag lärde mig det där. :P

Timi 2013-04-08 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Legendarisk (Inlägg 20466908)
Timi kom ihåg att de gör skillnad på små och stora bokstäver, även i användarnamnet. Jag hade en hel del problem i början innan jag lärde mig det där. :P

Då kommer mitt problem att jag inte kommer ihåg användarnamnet, hade deras glömt lösenord funktion fungerat, så hade allt varit toppen :/

TradeDoubler 2013-04-09 10:03

Hej Timi,

Kan du kontakta oss på [email protected] med information om den registrerade email adressen.

Mvh
Natalie


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson