![]() |
Bikini.la
Har gjort en långsiktig investering i bikini.la, tror att det kan vara mitt livs investering om några år!? Har massor av snygga tjejer som vill läga in "content" i form av bilder redan! Invändningar???
|
Drick inte framför datorn.
|
Du tjänar nog mer på den här, men då får du hosta upp lite kosing först.
https://www.la/?op=search&domain%5B%5D=sex |
Jag tror på den,
Det finns massor av snygga laotiskor ;-) |
:D Kanske inte....
Citat:
|
Den var inte billig nej! :)
Citat:
|
Det gör det verkligen, hollywood ligger ju där! :)
Citat:
|
Citat:
|
Vad är Hollywood mot Vientiane? ;-)
Om någon undrar vad jag "mumlar" om, är ju .LA Laos landsdomän. Att den förknippas med Los Angeles är ju ett marknadsföringsgrepp, som på sätt och vis kan jämföras med .NU (ön Niue mitt i Stilla Havet). Jaja, det där vet ni ju redan. |
Verkar som att la är för Los Angeles:
https://www.la/ Citat:
|
captaindoe,
Du skall vara lite mer källkritisk när du kollar tycker jag. ;-) Kolla tex här: http://en.wikipedia.org/wiki/.la Att den däremot marknadsförs gentemot "Los Angeles" och "Latin America" är en annan femma. |
Toppdomäner som består av två bokstäver står än så länge alltid för ett land (keep your fingers crossed) och förkortningen är enligt ISO3166.
Att komma med på ISO 3166 är en komplicerad procedur som försiggår inom FN och enbart länder och territorier med egenstyre kan komma in på listan. .la är alltså toppdomänen för Laos (eller Lao People's Democratic Republic), däremot så är det något snille som kommit på att om man istället marknadsför den som Los Angeles så är de som bor där mer välbeställda än de som bor i LAOS och alltså kan man få fler registreringar=mer pengar in. |
Motsvarande finns för en del andra länder t.ex. .al Albanien
AL är även delstatens Alabamas förkortning samtidigt som .al passar till en del engelska ord. Soci.al såldes för $50,000 http://domainnamewire.com/2011/09/17...lls-for-50000/ |
hur mycket tänker du TS att denna e värd? eller kan bli värd som namn bara?
|
Well, den som kollar in sexdating.la vet att den gäller för los angeles nu i alla fall!! :)
Bikini.la kommer också att gälla los angeles när den kommer igång! ;) |
Hej,
De två mest kända internationella exemplen är väl: 1. .TV som avser ögruppen och staten Tuvalu, men som väl de flesta förknippar med TV som i television. 2. .CO som avser toppdomänen i Colombia, men som väl många förknippar med en variation av .com |
Citat:
|
kommer att tänka på youtubes köp av youtu.be
kommer ni på några fler roliga varianter ??? Citat:
|
Citat:
Tycker livescore.com kan köpa min domän livesco.re :)) |
Citat:
.la (Laos) är avsett att främst agera som en akronym av just Los Angeles, medan .nu (Niue) anspelar på betydelsen i svenskan, danskan och flamländskan. Därmed är det mer relevant att dra jämförelser mellan .la och exempelvis Bahnhof´s .st (Demokratiska republiken São Tomé och Príncipe), som är tänkt som en förkortning av STreet eller STockholm (men går väl för den delen att skapa ordhoaxer som "snygga.st", "tuffa.st" osv. Ytterligare ccTLDer som är jämförbara med ovan är .ws (World Site / WebSite) som är ccTLD för "Western Samoa", .am (Armenien) som betyder "är" i engelskan, men framförallt marknadsförs som radios frekvensband, .fm (Mikronesiens federerade stater) som marknadsförs som frekvensbandet FM, .tv (Tuvalu) som marknadsförs som television, eller kanske .as (American Samoa) som marknadsförs som A/S (Aktieselskab motsv. aktiebolag) osv. .nu ät väl närmast att jämföra då med ccTLDer som .me (Monte Nergo) och .to (Tonga) - där TLDn faktiskt har en betydelse. razta - Googles länkförkortare goo.gl kanske? (.gl för Grönland) |
Hej,
Jag tycker absolut att de går att jämföra eftersom de båda representerar stater med relativt begränsat internetanvändande, men där båda toppdomänerna blivit populära i helt andra delar av världen. Men i sak har du förstås rätt att .NU i betydlese ligger närmare .TO och .ME. Min jämförelse med .NU var för att detta ligger oss svenskar nära. Jag tror dessutom att en majoritet av den svenska befolkningen fortfarande inte har en aning om vad .NU har för ursprung (ännu mindre bryr de sig). Jag har fått förklarat för mig av tyskar och engelsmän att jag inte borde regga .NU-domäner för de är i princip värdelösa i SERP. De blir förvånade när jag nämner hur populära de är i bla Sverige. Det är väl ganska uppenbart vad .NU representerar för många av oss, respektive vad .LA representerar för många på den amerikanska västkusten. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson