![]() |
Binero erbjudande
Binero erbjuder webhotell
Privat paket: 5kr året Företags paket: 10kr året Ha de gott! |
Förstår faktiskt inte vad Binan vinner på detta då det totalt handlar om 60 kr. knappt några äpplen i kostnad.
Och även de översäljande knepet av trafik och utrymme som dessa använder. Jag litar inte på en produkt för 60 även om de må vara kampanj. Både Binan och Citynetwork förstör webhotells marknaden helt då fler måste haka på att erbjuda sina kunder webbhotell för 10 kr för att lyckas ... -.- Men gör som andra och köp av Binan! |
Citat:
Varför kallar du binero för binan? :) |
Citat:
Anledningen till Binan är egentligen ingenting bara att Binero Binan låter bra som smeknamn ;) Men även kan de handla om att Binan & cn snart tänker sälja och vill då ha en så stor kundstock som möjligt för att kunna sälja sitt företag för mer pengar. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tror knappast Binan tror någon här på WN skulle nappa på ett sånt erbjudande, det är för liten målgrupp och som skulle ta det. Men däremot kanske de som överväger one.com kan lockas att välja Binan i stället.
Gissningsvis kommer ca 90% som nappar på ett sånt erbjudande att avsluta abbonemanget när det blir dags att betala fullt pris nästa år. Men marknadsföringseffekten är större än så, det pratas om det bland kunder och potentiella kunder, det är den viktiga efeten, de får igång snacket om sina tjänster och då startar mun till mun marknadsöföringen.... Den är billigare än alla andra kampanjer... PS. Binero => Binan Facebook => Fejan |
Deras produktionskostnad för kunderna är mer eller mindre gratis, med automatiska system så blir det rätt simpelt.
Vi själva hade säkert utan problem kunnat ge ut 100k webbhotell konton gratis utan vår infrastruktur kostnad hade ökat märkbart. Den stora kostnaden eller problemet med sådana kampanjer är support och personal kostnader som kan öka. Eller rättare sagt belastningen ökar på supporten. Men när företaget når en viss storlek blir det nog naturligt att inse att ha personal anställd i Sverige är att bränna pengar utan mer att man startar kontor utomlands och antingen anställer Svenskar som flyttar dit eller kanske utbildar folk i Svenska :P Det finns alltid olika brytningspunkter för hur man ska hantera tillväxt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Privat paket: 5kr månaden = 60kr/året Företags paket: 10kr månaden = 120kr/året |
Citat:
|
Satsa på kvalitet, driftsäkerhet, uptime o.s.v. så kan man erbjuda kunderna mervärden jämfört med lågprishotellen.
Kan man ta ut en tolvhundring mer i TB per år så har man ju tjänat in ntäkten för 10 rabatteradekonton. Sannorligheten för att de lönsamma företag som betalat 3000 kr per år, att de stannar kvar är större än för de som nappar på ett erbjudande på 120 kr/år, det är jag starkt övertygad om. |
Citat:
Sedan när det gäller kvalitet, driftsäkerhet, uptime o.s.v. så behöver det inte innebära att dyra webbhotell är bättre i dessa avseenden än de billiga, dvs man får inte alltid exakt vad man betalar för. Låga priser kan ju dessutom vara ett sätt att ta sig in på marknaden och även att ta marknadsandelar. Kampanjer på konton som är billiga eller gratis ett år är ju dessutom ett bra exempel på det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det enda viktiga för en support, spelar ingen roll om den ligger i Bangladesh eller i Kista, är att den skall kunna den plattformen som faktiskt säljs.. 98.99% av alla mina supportfrågor till mina leverantörer besvaras minst en gång med ett skitsvar av en dussinarbetare som inte vet ett jävla skit om någonting.. Eller jo, h*n vet att han får sina pengar den 25/n..
Större företag = fler skitkunder = mycket skitsupport.. görenkelt :) |
Citat:
|
Citat:
Dom hade betydligt lägre moms där (10%) så dom flyttade alla privatkunder. Sedan höjde dom priset på alla privatkunder utan informera om det, summan var det samma som förut. Men eftersom dom betalade mindre moms så blev det i verkligheten en prishöjning då dom betalade samma brutto som innan momssänkningen. Dock verkar detta bli ett väldigt bakslag, verkar som momsen blivit 16% och ska höjas till 22% |
Tillåter de numera att man själv lägger upp cronjob?
|
Citat:
Personligen gillar jag inte denna typ av kampanjer vars enda syfte är att bygga större kundstock snabbt utan tankar på att kundservicen försämras för de befintliga kunderna. Binero är ju ett förträffligt bra exempel på hur fel det blir när man lägger krut på att skaffa så många kunder som möjligt utan att ta vettigt betalt för det. Servicen blir lidande och man växer ur kostymen utan att ha ekonomiska medel att köpa större kostym. Tänker främst på Bineros totalhaveri vad det gäller support. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson