![]() |
Webbhotell med fullgott stöd för wildcard-DNS
Tänkte försöka sammanställa en lista på de webbhotell som har fullgott stöd för wildcard-DNS utan att man behöver göra någon manuell handpåläggning alls vad gäller subdomäner.
Hittills har jag endast konstaterat att Binero erbjuder detta. Hos Loopia, City Network och FS Data fungerar det inte. |
Funkar fint med cpanel, man får skapa en subdomän "*"
|
Går utmärkt även i DirectAdmin.
|
Citat:
Alla frågor innan .domän.se skickas till domän.se |
Oderland funkar fint
|
Citat:
Citat:
|
Med den kontrollpanel vi kör så finns stöd för wildcard i samband med WP-MU
|
Låter väldigt skumt om dom INTE skulle klara det, Både IIS samt Apache klarar av det, Sen om Webhotellet har lagt in egna spärrar är en annan sak,
Men servrarna klarar det. Ex: ServerAlias www.dogblogg.eu *.dogblogg.eu Citat:
|
Citat:
Nja ... på IIS skall du väl ha egen IP till den domänen du kör wildcard på och det kan ju vara en begränsning för webbhotell. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag är alltså ute efter de webbhotell där allting fungerar per automatik utan en massa strul. Hittills är endast Binero kvalificerade - de imponerar återigen rejält på mig efter alla problem som varit med uppgraderingen. Bara cron kvar... |
Citat:
|
Mitt webbhotell lopnet har på wildcard subdomäner som standard och man kan peka alla underdomäner enkelt till en WP MU site.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ni har allvarligt talat inte haft en enda kund som vill köra egna rewrites? :) Okej... Då ska man inte köra egna system hos er med andra ord. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Någon som vet om det funkar hos Oderland eller några andra? Det räcker ju som sagt var inte med att kunna lägga in en wildcard-subdomän. |
Citat:
(Kan ta ca 1-3 minuter innan detta replikeras i vår dns cluster.) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson