![]() |
Sommarkampanj?
Tjena,
Nån som tror att tex Binero eller nåt annat vettigt webbhotell kommer köra nån skön sommarkampanj i sommar? Är i behov av ett nytt hotell men vill inte köpa idag om nån tex drar igång en skön kampanj nästa vecka, typ som Binero gjorde förra sommaren. Vad tror ni? |
ett webhotell vid namn gråtsten har sommarkampanj där de nu har webbhotell för 1 år för 15 kr, de är det enda jag vet om idag
|
Sommarkampanjerna kommer säkert flöda in efter midsommar någon gång :)
Dock en spekulation från min sida |
Citat:
Får hoppas att fler kommer |
Citat:
|
Är det inte meningen man skall vara ute på sommaren? Kampanjerna kan vänta tills vintern ;) Då brukar även IIS flöda ut domäner.
|
Det är bara skräpkonton till 90% man får på dessa kampanjer vilka belastar de mest utsatta SANen ännu mera på de stora webbhotellen och byter nästa år till nästa kampanjerbjudande.
Det är oftast de befintliga kunderna som får stå för kostnaden i segare support och segare servrar. Tror Sverige skulle behöva stabila webbhotell för det har vi kunskap att leverera. Vi man ha billigt får man simma över sundet. |
Oderland: Så behöver det verkligen inte vara tror jag. Bara för att ett företag vill generera fler kunder genom att erbjuda ett bra välkomstpris för att visa sina tjänster och få människor intresserade så behöver det inte belasta befintliga kunder. Kan ju vara ett alternativ till att lägga ut X antal kronor på annonsering.
Såg att Loopia kör liten EM-rabatt: http://blogg.loopia.se/2012/06/08/de...et-an-fotboll/ |
Citat:
För övrigt har ju Loopia helt fel, det finns inget annat än fotboll de närmaste tre veckorna :) |
Citat:
|
Citat:
|
Oderland:
Spot-on! |
Även jag liksom andra instämmer helt med Oderland! Vi har visserligen i flera omgångar gett bort 1år gratis, men kommer vara betydligt försiktigare med detta framöver. Gratis är gott, men det få inte gå ut över befintliga kunder.
|
Problemet med gratis erbjudanden eller fika pengar kampanjer är att du får dom värsta idioterna på köpet. Alltså folk som bara tar det för det är gratis som inte kommer stanna ändå.
|
Citat:
|
Grattis är gott! Om nu webhotellen erbjuder gratis får de ta smällen oxå med att kunderna sticker efter ett år.
Jag hoppade dock på ett gratis erbjudande från Loopia för flera flera år sedan och har varit en trogen kund sedan dess. Så det är ju inte bara flopp alltihopa. Jag hoppade på CN rea nu men den har jag i 59 dagar sedan drar jag mig ur, det är alldeles för mycket strul där, tyvärr. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vi gav bort både webbhotell & domän till 13 kunder under 2011 (Mars). Fakturerade detta året och 8 av dessa har stannat kvar. Två av dem som inte valde att stanna kvar hade inte gjort något med sitt konto eller domän. Men med den statistiken så var ett "gratis" alternativ ett bra alternativ för våran del.
Dock så har vi inte testat att ge bort i större skala... Som forum tråden syftar på så finns det dem som kör med kampanj nu under sommaren :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson