WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Samarbetspartner sökes (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Webbutvecklare/Samarbetspartner sökes för spännande uppstart!! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053402)

Jespercoorell 2012-05-12 19:55

Webbutvecklare/Samarbetspartner sökes för spännande uppstart!!

Hej,

Kort om mig:
Jag är ung entreprenör med stora drömmar och mål här i livet.
Jag är inte den typen som gör vad andra säger att man "borde" göra, utan jag gör det jag älskar och VILL göra, och det är att skapa.
Jag är en väldigt passionerad människa och när jag sätter mig in i något, gör jag det till 100%.
Jag är samarbetsvillig och jag tror på att kunna skapa något stort med rätt expertis inom alla dess behövda områden. Jag har själv god erfarenhet av försäljning och har goda kontakter runt om mig.

Jag är just nu i uppstarten av att starta ett nytt företag där jag har en klar affärsidé tillsammans med en affärsplan, marknadsundersökning är helt klar och det finns absolut behov. Fem stycken potentiella kunder har bett mig ringa tillbaka så fort sidan är uppe.

Jag kan tyvärr inte berätta så mycket mer om affärstiden mer än att det är inom annonsering.

Vad jag söker:
- Samarbetspartner
- Duktig inom webbutveckling
- Kunskaper inom PHP, MySQL och HTML CSS
- Du ska kunna brinna för en idé och sätta företaget först.
- Vara kreativ, flexibel och ta egna initiativ
- Vara lätt att samarbeta med.

Våra 3 ledord på företaget:
- Förtroende
- Professionalism
- Engagemang

Passar det in på dig? Och vill du ha en del av kakan?
Berätta gärna mer om dig själv och varför du tror att du skulle passa bra in hos oss? Du kan skicka ett PM eller maila.
- [email protected]

Nu kör vi!!

Med vänliga hälsningar
Jesper

Jespercoorell 2012-05-17 01:18

Funnen

Webbutvecklare funnen.
Tack för visat intresse :)

Jespercoorell 2012-06-18 15:25

Nu söker vi en webbutvecklare igen.
Tidigare samarbetet fungerade inte.

- Du ska kunna sätta och hålla deadlines.
- Jobba snabbt och effektivt.

Läs högst upp,

Med vänlig hälsning, Jesper

frecka 2012-06-18 15:34

Jag har skickat ett mail. Har du skype så PMa mig.

martinl 2012-06-18 16:08

Hittar ingen information om ersättning för arbetet? Eller är det det gamla vanliga att du har en idé och så ska andra göra jobbet åt dig sen i framtiden så kommer det bli större än Facebook och då kan man få pengar?

frecka 2012-06-18 16:19

martinl vad menar du med det?

Jespercoorell 2012-06-18 17:12

Det undrar jag med martinl?
Om du inte är intresserad så strunta i att skriva.
Vi tjänar nog ingenting på det varken du eller jag.

martinl 2012-06-18 19:22

Vadå? Du tycker inte att det är relevant med vad en person som du vill ska jobba med dig ska få ut av det hela?

Anders Larsson 2012-06-19 01:03

Högst relevant om det är ekonomisk ersättning, finns ju ingen anledning att lägga tid på att skriva till dig ombud söker ideell arbetskraft.

MRDJ 2012-06-19 08:27

Citat:

Ursprungligen postat av Jespercoorell (Inlägg 20442823)
Nu söker vi en webbutvecklare igen.
Tidigare samarbetet fungerade inte.

- Du ska kunna sätta och hålla deadlines.
- Jobba snabbt och effektivt.

Läs högst upp,

Med vänlig hälsning, Jesper

Hur kan ni sätta krav på utvecklingstid när det är snack om samarbete och inte pengar?
Folk har ett riktigt jobb, pengarna måste in.. och skall det funka med ett samarbete så anser jag dessa krav som orealistiska.

mobilizer 2012-06-19 09:59

Inom annonsering säger du: vad är affärsmodellen? Dra in SEO trafik och sedan sälja annonser? -Det är en beprövad modell men menar att det är en mindre bra affärside.

tartareandesire 2012-06-20 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20442875)
Hur kan ni sätta krav på utvecklingstid när det är snack om samarbete och inte pengar?
Folk har ett riktigt jobb, pengarna måste in.. och skall det funka med ett samarbete så anser jag dessa krav som orealistiska.

Håller med dig. Med de formuleringarna så låter det dock mer som att det handlar om ett vanligt uppdrag eller en anställning? I så fall ligger "annonsen" i fel forumdel. Annars är det väl mer slavarbete än samarbete :)

robaino 2012-06-28 15:31

Men herre gud vad är det som är så svårt med att förstå detta upplägget??

Alla har minsann inte "riktiga jobb". Kanske har man gjort ett liknande projekt innan och dragit in bra med pengar som man kan leva på under tiden man bygger upp nästa.

Lär er skillnaden mellan att vara företagare och entreprenör.

retypejonas 2012-06-28 16:09

Ständigt dessa "entreprenörer" som har "spiksäkra affärsidéer som kommer generera rikliga intäkter" som ändå inte är tillräckligt säkra för att kunna betala en utvecklare för några dagars jobb utan ska försöka få folk att jobba gratis.

robaino 2012-06-28 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av retypejonas (Inlägg 20443626)
Ständigt dessa "entreprenörer" som har "spiksäkra affärsidéer som kommer generera rikliga intäkter" som ändå inte är tillräckligt säkra för att kunna betala en utvecklare för några dagars jobb utan ska försöka få folk att jobba gratis.

Ja utan dessa entreprenörer så skulle vi alla snart vara arbetslösa.

Det är ju för övrigt frivilligt att dyka in i det. Själv skulle jag aldrig jobba mot en fast timlön. Det har jag inte råd med.

retypejonas 2012-06-28 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av robaino (Inlägg 20443628)
Ja utan dessa entreprenörer så skulle vi alla snart vara arbetslösa.

Det är ju för övrigt frivilligt att dyka in i det. Själv skulle jag aldrig jobba mot en fast timlön. Det har jag inte råd med.

Du får verkligen alla varningsklockor att ringa ;)

Varför inte erbjuda en utvecklare normal timpenning och sen behålla hela krukan med guld själv sedan? Vore ju en ypperlig win för dig!

robaino 2012-06-29 02:16

Citat:

Ursprungligen postat av retypejonas (Inlägg 20443631)
Du får verkligen alla varningsklockor att ringa ;)

Varför inte erbjuda en utvecklare normal timpenning och sen behålla hela krukan med guld själv sedan? Vore ju en ypperlig win för dig!

Haha, ja känner du så ska du nog hålla dig till att byta tid mot pengar ;)

Varför kodar du inte ihop alla dina briljanta idéer själv och bygger din egen "Facebook" ? Då har du också din egen kruka och slipper sitta här och läsa om andras affärsidéer och klaga på dom.
Det är ju konstigt nog så att en "utvecklare/kodare" inte är den enda kompetens man behöver i ett företag. (newsflash? ;) )

Du har helt rätt i att det kanske skulle vara det optimala men ibland är man helt enkelt inte likvid och då är detta ett bra upplägg för alla inblandade förutsatt att samtliga inblandade vet vad dom håller på med.
Har skrivit här inne innan om den hybris som råder bland kodare och den fruktansvärt dryga attityd som man möts av ibland. Själv skulle jag ALDRIG göra ett enda projekt ihop med en kodare igen på grund av just detta. Jag betalar hellre med pengar och skriver papper på ALLT. Litar 1000 ggr mer på en positiv entreprenör än en person som inte respekterar någon annans kunskap än sin egen.

I vilket fall som helst så skrev ju TS i tavlan "Samarbetspartners sökes". Borde ni inte respektera detta då? Din "sanning" är verkligen inte min.

MVH

R

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson