![]() |
Vilka kreditkort är bra idag om man reser mm i jobb?
Sitter och tittar på olika kort och funderar på vilket som är bra/bäst.
FirstCard är de vanliga alternativet på jobbet men tycker de är lite magra förmåner. SAS EuroBonus Amex tycks vara smart om det är mycket resande mm, kostar 1000kr om året. SAS EuroBonus Mastercard är ett alternativ också, lägre bonus stege en Amex vad jag kan läsa mig till. Så vad använder ni alla? ICA kort hela vägen eller kan ni rekommendera nått av dem ovan eller något annat som ger bra förmåner om man frekvent använder det. |
Citat:
|
kör amex, är nöjd so far. Hade lite problem med facebook men det var enbart temporärt
|
visa funkar bra
|
Ville köpa en systemkamera på Mediamarkt i Tyskland och det enda de accepterade var Maestro. Jag hade Visa och det gick inte att betala.
|
Citat:
|
Jag kör Eurocard Platinum som är ett MasterCard. Har fungerat utmärkt för mig!
|
Amex Gold och Eurocard Platinum är dom som erbjuder bäst tjänster/försäkringar för den
som reser i tjänsten. Amex Platium är egentligen det överlägset bästa kortet, men det erbjuds bara till privatpersoner. |
Det finns ju några alternativ till de "vanliga" som t.ex. Re:member och Supreme card som du kan kolla på.
Där får du en hel del poäng och erbjudanden utöver det vanliga. |
Eurocard Platinum, använt den över hela världen - inga som helst problem.
Man får tillgång till tåg- och flygplatslounger (VIP) samt rabatt på en hel del ställen via deras back2u-portal. |
Har både Eurocard och Mastercard Corporate limit som båda har en limit på 40' samt ett Amex Blue. Har flera gånger köpt resor för 4-5000 och sedan gjort kontaktuttag på både Eurocard och Mastercard där helt plötsligt kortutgivaren nekar till uttag/köp, ringer man sedan så får man ingen förklaring annat än att det var "något som triggade säkerhetssystemet" Detta kan ju verkligen sätta en i knipa när man reser. Men med Amex har det i alla år fungerat klockrent och har aldrig haft några problem. Så om man inte har Eurocard och Mastercard Platina så är dom inte mycket att hänga i julgranen.
|
Citat:
|
Här i Malta tar dom ju kort på en hel del ställen, när det gäller kreditkort med förmåner och liknande är ofta att dom har höga årsavgifter.
Så normalt måste du ju använda mer än 50-100k per månad i regel för att i slutändan göra att man själv tjänar något på det. Sedan är ju nackdelen med Amex att du blir begränsad vilka ställen som tar det, så du behöver ändå i regel ett annat kort med. |
Jag kör med Shells kort, fungerat perfekt överallt. Har inte haft nga problem alls att betala i Tyskland. http://www.shellmastercard.se/
Jag får rabatt på bensinen, samt pengar tillbaka på köpta saker. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson