![]() |
Hur man får jobb på Google
|
Verkligen en djuplodande artikel som attackerade frågan från många nya vinklar med värdigheten som DN's läsare förväntar sig :) Hade aldrig heller hört talas om deras "don't be evil" mantra, mycket nya intryck att smälta såhär direkt efter läsning...
|
Hehe, förstår det. Det var dock inte DN:s artikel.
|
Vilken tråkig artikel. Det jag undrar är hur man gör för att få DN att publicera sånt skräp. Någon skicklig marknadsförare måste stå bakom, annars tror jag inte att sådant kommer med på ekonomisidan i DN.
Själv vet jag en snubbe som lyckades få DN att skriva en helsida om sin site, inklusive en klickbar nofollow-länk till den i artikeltexten. Jag vet inte hur han gjorde, men jag tror det hjälpte att hans pappa jobbade där. :) Frågan är hur denne Annika Steiber gjorde... |
Här har som sagt var inte DN skrivit någonting alls. Det publiceras väl mer eller mindre per automatik skulle jag tro.
|
Citat:
|
Citat:
Men tänka sig att få ett jobb hos Google och vara med och utveckla något, verkligen lockande! |
Jag trodde TT var den sista seriösa utposten för journalister, men det här var bland det sämsta jag läst. Sällan har jag sett något mer intetsägande.
|
Hej,
En klassisk icke-artikel som förmodligen finns där pga sk nyhetstorka. Ungefär som att skriva att Arla är mån om sina kor för att de är snälla på det företaget. Googles olika "värden" är förvisso intressanta och i många fall föredömliga, men en "artikel" där de bara beskrivs i floskeltermer (och helt utan kritisk hållning) blir lika ointressant som torkande målarfärg. Dessutom känns "nyheten" tio år gammal. Förresten, går begreppen "den icke-politiska hållningen" och "viljan att förändra världen" verkligen hand i hand ;-) |
Citat:
Det roligare är att DN gjort artikeln till en toppnyhet genom att länka den från en bra position på startsidan med bild och allt. Även det kan visserligen ske mer eller mindre per automatik, Google-nyheter är väl normalt sett toppnyheter även om det i det här fallet känns mer som ren reklam. |
Då är ju frågan hur man får in sin reklamtext i TT:s flöde. En marknadsförare som lyckas med sånt kan inte vara helt ute och cyklar.
|
Citat:
|
Citat:
Jag vet en som jobba på Google här i Sverige och som är väldigt öppen med sina något kontroversiella politiska åsikter. Sedan vad det ju "viljan att förändra världen via internet" vilket man kan gör med teknik snarare än politiska åtgärder. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson