![]() |
Förslag på stabila och bra webhotell
Hej!
Jag har idag mina domäner och websidor hos Axentus och det har fungerat ganska bra förutom lite strul med fakturor. Efter att ha tittat runt lite på nätet verkar det dock som att man får mer för mindre pengar på många andra webhotell nu, ex Binero. Jag skulle vara tacksam för lie råd här, visst förstår jag att delad server egentligen inte är någon höjdare men kostnaden för dedicerat är för hög just nu. Efter en snabb sökning verkade Binero ha fått bra reviews men man kan hitta flera rapporter från privatpersoner att de gått från 10 till 0 på mycket kort tid. Vad som krävs är ASP.NET(.NET 4.0) och MSSQL samt MySQL. |
Binero har en ganska dålig support numera.. Driftmässig så fungera det.
Citat:
|
Citat:
Något annat förslag? |
Inte testat deras Windowsservrar men gillar space2u.
Annars om du vill ha låga priser och ändå stabilt skulle jag blicka utomlands tror jag. |
Citynetwork
Citynetwork tycker jag är väldigt prisvärt, speciellt nu när de har en kampanj för endast 10kr/mån.
Fungerar bra, snygg och lätthanterlig kontrollpanel. http://www.citynetwork.se/ |
Jag kan rekommendera Oderland.
+ tycker jag för cpanel, bra och snabb support de gånger jag behövt hjälp. Flyttat över allt viktigt dit. |
Har en dedikerad Windows-server på Space2u och är verkligen imponerad över den snabba och kompetenta supporten vi fått!
Har även en dedikerad Unix-server på Oderland och de har också trevlig och bra support. |
Citat:
Citat:
Så för att komma rätt i tråden så tipsa om webbhotell som har ASP.NET(.NET 4.0) och MSSQL samt MySQL och inget annat. |
Vill i dagsläget å det starkaste varna för Binero.
Kan gå riktigt ill om du har otur, som många vittnat om. Vad jag själv efterfostkat verkar citynetworks bäst. Har bara testat deras vpn och cloud än så länge. Mycket nöjd med support och funktioner. Mvh Fredrik |
Välj ett webbhotell med stabil ekonomi men som inte är alltför stora. När de växer relativt snabbt, byt :) Det är ungefär det som har gällt på den svenska marknaden de senaste åren.
|
www.sajthotellet.com (ägare www.Admax.se) använder jag och de har ASP.NET, .NET Framework 4, MSSQL, MySQL. Samt en rad andra bra saker. Framförallt har de en otroligt bra uptime.
|
Jag har provat på citywork nu lite men jag är väll inte så imponerad direkt. supporten tar 1-2 dagar på sig att svara.
I min nuvarande lösning så har jag 3 databaser där en site jobbar alltid mot 2 och då har jag kört samma användare och lösenord för samtliga databaser. På citywork så kan man aldrig ha merän en användare till en databas i mySQL och därför kommer detta kräva omskrivning av mina siter vilket jag inte är så säker på att jag vill lägga tid på just nu. Jag har inne på att testa binero också(öppnet köp) efter som jag har kompis som kör rätt hårt mot dom och han säger att det fungerar okay, svar på supporten inom 1 timme. Men visst, sen finns det många som avråder mig från just binero. |
Snowjim - vi hade under veckan längre svarstider än normalt. Vårt mål är att alltid svara under 2 timmar och vi börjar närma oss det igen. Ber om överseende om du fått vänta lite längre denna veckan.
När det gäller användare på mysql databasen ska du kunna lägga till fler direkt i kontrollpanelen. Hoppas det löser ditt problem. |
Citat:
|
Snowjim - du hittar det mycket enkelt. Gå in under mysql databaser. Klicka på "Redigera" för den databasen du vill lägga till användare så kan du lägga till precis vad du önskar. Första knappen är "Lägg till användare". Tryck på den för att lägga till en användare till den databasen du redigerar.
Hör av dig om vi kan hjälpa med något annat. Lycka till med ditt projekt! |
Citat:
|
Citat:
Vad gäller databasen så menade han inte att det inte går att lägga till flera nya användare till en databas utan att det inte går att lägga till en redan existerande användare till en annan databas. Det är möjligt att även detta går att göra, har inte tittat efter själv. Nu är ju dock inte det här forumet till för att lösa rena supportärenden. |
tartar - så har det varit. Vi har haft problem tidigare i veckan och då blir det köer. Tyvärr är det alltid så hos driftföretag. :-) Man designar inte supporten för driftproblemsläge. :-)
Snowjim - jag tar en runda till och PM:ar dig så jag inte tröttar ut folk... :-) |
Oderland vill jag rekommendera, har legat på surftown och loopia under 7 år och inget av dom kan rekommenderas före oderland.
|
Jag har varit trogen kund mot binero sedan typ 2009-2010 någon.
Men nu är det riktigt illa 55 st online på webben. Och jag var tomt tvungen kolla om binero hade driftstörning kunde inte hitta något fel. Sidorna är så sega att servern svarar med att det tar för långt tid. Går inte heller logga ut från Chrome Extentionet som kör med json och allt annat ligger lokalt, phpmyadmin 20-30 sekunder reponstid på svara. Men ska låta binero försöka fixa det, börja bli riktigt arg hur segt det får bli. Och känns ju dumt betala till ett webbhotell som ska hosta webbsidor som saknar trafik. För att det ska flyta på hyfsad. Får se va binero gör, klarar den inte ens 55 st och mysql och hela kittet blir så här segt så lär man ju byta. Första gången på flera år man har ens haft tanken på byta ifrån binero. |
Dem tog bort mig från Leetspeed satt mig på Apatche nu börja man känna igen binero igen.
|
Vet inte vem som tog bort min förra kommentar men jag skriver den igen!
smsnetwork : Tips är ju att du kollar på mindre företag av webbhotell där du oftast har en bättre grund för att inte hamna på totalt överbelastade servrar. Ett stort webbhotell är oftast svårare att få under kontrollerade former en vad ett mindre hotell kan bistå med. Här är en länk på lite webbhotell som kanske skulle följa dig i smaken : http://www.webhosting-benchmark.com/rank Alternativt att de börjar bli dags för dig att kliva ur webbhotells bubblan och skaffa dig en egen Virtuell server. /ZynX |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson