WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   kritik tack (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052238)

knullis 2012-02-12 08:55

kritik tack

http://www.bloggfactory.se

Tips mottages på hur göra det lite snyggare =)

autosvar 2012-02-12 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20432480)
http://www.bloggfactory.se

Tips mottages på hur göra det lite snyggare =)

Lyft fram det unika med din tjänst - dvs förstora orden blogg, sex och erotik i loggan.

Arbeta om texten till fler tydliga stycken.

Snälla, snälla, använd ett rättstavningsprogram (om du vill ge ett seriöst intryck...).

Andra delen av andra stycket bör ligga först - det är där ditt koncept beskrivs. Första stycket borde i princip ligga längre ner eller på en annan sida dit din besökare kommer OM de är intresserade av ditt koncept.

Estetiskt skulle jag nog hellre ta rosa än grått i textplattorna, lite sobrare header och framförallt välja ett annat teckensnitt för texten.

Lycka till!

knullis 2012-02-12 15:49

Slängt om stycken lite. ska fundera på logo. och ska köra igenom texterna i rättstavningsprogram när jag känner jag vet vad som ska stå och vad inte.

fabian 2012-02-12 17:19

Man länkas till Skrivliv.se om man klickar på Information->Medlemsförmåner

knullis 2012-02-12 17:22

tack fabian - fixar genast

Luser 2012-02-12 19:19

Kollade ganska slarvigt men 2 saker jag reflekterade över:

1) chatten funkade inte så bra när jag startade den i IE8. Skrev och andra kunde läsa, dock så kunde inte jag själv läsa vad jag skrev. Skulle gissa på att många antar i ett sånt läge att chatten ej funkar. Nu kan det iofs vara så att IE8 är konstigt konfigurerat då jag ej skriver från egen dator men i alla fall.

2) Skapade ett "test" konto och fick inte välja mitt eget lösenord. Istället fick jag ett slumpat lösenord på 12 tecken tilldelat. Helt slumpat och jag glömde så klart bort det rätt snabbt. Säkerheten blir nog ganska hög när man har det så men användarvänligheten blir lidande.

Jag tror inte du kan räkna med att (alla) användarna kommer ihåg 12 tecken. Utan du får nog räkna med ett visst bortfall om du ska ha så hög säkerhet. 9 tecken känns mer lagomt. Allternativt att användaren får välja något själv (med krav på x tecken) och kan ta något som den kommer ihåg.

knullis 2012-02-12 19:55

1. chatten ska bort - är ett test plugin
2 jo på grund av säkerhet - men man kan får ju lösen till sin mail, samt man kan alltid klicka "glömt lösen" knappen? tror du ändå att det leder till bortfall?

Tack för din feedback

wingen 2012-02-12 20:07

Vet av erfarenhet att detta leder till stora bortfall. 20% ber om ett nytt lösenord nästa gång de ska logga in dessutom.

knullis 2012-02-12 20:22

jepps bra tips tack

Ciffan 2012-02-12 21:49

För mig framstår det inte som trovärdigt att två företag men så lika namn och logga är samarbetspartners. Efter att ha läst texten tror jag mer att det är två företag som startats för att stötta varandra men att detta ska "mörkas" för mig som ev användare. Här tror jag på ärlighet. Varför inte göra en poäng att ni/du har två verksamheter som man kan använda var för sig men att man även erbjuds att kombinera dem.

Dessa skuggor! En platta med rundade hörn kan inte få en skugga med raka hörn (Knappen att skapa en blogg). Varför svävar texten till det andra företaget när dess logga ligger direkt på sidan? Bestäm hur företaget ska se ut grafiskt. Under Information blir det konstigt med ett sätt i huvudbilden och ett annat i texten.

Eftersom du inte är klar med texterna kommenterar jag inte dem utan endast formateringen. Använd styckeindelning, antingen blankrad eller indrag.

knullis 2012-02-12 22:13

Tack Ciffan ! bra saker!

tartareandesire 2012-02-13 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar (Inlägg 20432483)
Snälla, snälla, använd ett rättstavningsprogram (om du vill ge ett seriöst intryck...).

Det värsta är väl ändå att själva domänen / namnet är felstavat. Blogg = svenska, factory = engelska. Visserligen är det kanske i grunden en engelskspråkig producent av svenska bloggar men det ser ju verkligen inte särskilt bra ut :)

knullis 2012-02-13 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20432556)
Det värsta är väl ändå att själva domänen / namnet är felstavat. Blogg = svenska, factory = engelska. Visserligen är det kanske i grunden en engelskspråkig producent av svenska bloggar men det ser ju verkligen inte särskilt bra ut :)

Ville ha bloggfactory och inte blogfactory =) tack för din konstruktiva kritik
Dock var jag ute efter lite estetiska råd på design /layout osv.
Fick en ide ! du tartar skulle ju kunna köpa blogfactory.se då den är ledig och sen på denna ha lite olika kurser/tutorials för webmasters om vilka domäner som låter bra och vilka som inte ser särskilt bra ut?

Och för er som gett mig seriös kritik vil ljag passa på att säga att jag är tacksam! har tagit till mig den och förbättringar är på väg. är tacksam för fler tips om eventuella merfunktioner sidan borde ha. Vad saknas? vad mer skulle man kunna erbjuda än en gratis, reklamfri blogg med "obegränsat" lagringutsymme för att göra tjänsten unik ?
Har lite funderingar på en trafiktjänst till detta i stil med att garantera alla som startar en seriös xxxblogg ca 1000 unika besökare från mitt övriga nätverk av sidor? skulle det kunna vara lockande?

autosvar 2012-02-13 03:17

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20432519)
Slängt om stycken lite. ska fundera på logo. och ska köra igenom texterna i rättstavningsprogram när jag känner jag vet vad som ska stå och vad inte.

"Skapa en gratis sex / erotikblogg 100% gratis"
Gratis x 2 :) Ta bort det ena eller andra

Offtopic: Kan något vara 87% gratis? Jag föreslår att du skriver gratis, inte 100% gratis.

Sedan undrar jag om det tyngsta argumentet för att skapa en blogg hos dig eller inte är om den är gratis eller inte?

Ciffan 2012-02-13 03:39

Reklamfri? Jag måste vara senil men jag har för mig att det stod om att det inte skulle publiceras reklam i blogginläggen men att det kunde förekomma på sidorna

Du har inte preciserat din målgrupp men den kan nog vara intressant för hetromän som vill starta en blogg - för kvinnor tror jag den är ointressant. Tänk dig att du byter ut alla bilder på kvinnor på sidorna mot män. Hur attraktivt tror du att det skulle vara för en hetroman?

Sedan instämmer jag i autosvars fråga om gratis är det tyngsta argumentet. I så fall tror jag det blir ganska svårt att få folk. Visst är gratis gott men bara om det är något man vill ha.

knullis 2012-02-13 13:47

Vi har bestämt sidan skall vara reklam fri, det + att det är gratis och att vi tillåter erotiskt material är de tyngsta argumenten . Joo främst män som kommer driva porrbloggar ja.

det finns idag en enda svensk sida som bjuder på porrbloggar, men då får man hela sin blogg nedplottrad med reklam. så tror min tjänst ändå är unik i sverige.

Bjorne 2012-02-13 14:24

Kunde la sagt att det var nsfw?? :p

knullis 2012-02-13 14:28

jag tror kanske jag får koppla in en designer för att sida grafiskt ska ge rätt intryck vad det handlar om.
Men jag har haft en begränsad budget för detta och inte tänkt att satsa stort på marknadsföring heller, utan tänkt mest att jag ska skicka mina affiliates på datingfactory.se till detta när de frågar om råd hur de ska marknadsföra sina vuxendatingsidor på bästa sätt.

knullis 2012-02-13 14:32

oh

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorne (Inlägg 20432593)
Kunde la sagt att det var nsfw?? :p

oh... sorry.. ..

MusikMixen 2012-02-13 16:11

Alla vet inte vad mb betyder, ändra till utrymme istället.
Sedan i texten skriver ni "Våra bloggar"..
Så skapar jag en blogg är det inte min? Utan ni får den?

Dåligt formulerat...

Sedan bör inte admin (misstänker att det är du) sitta och göra saker som att lägga upp en stringbild med texten "Måste lägga upp...."

Som sidan känns nu verkar du vara en kåt gubbe som bara vill att folk ska slänga upp en massa naket så du kan få dina känslor besvarade..

Ändra så att besökaren verkligen känner att det blir dennes egen blogg och att ni bara erbjuder en tjänst där de får en gratis blogg med hur mycket utrymme som helst och naket är tillåtet inom Svenska lagen.

knullis 2012-02-13 16:28

hahaha men jag är ju en kåt gubbe ! ne men tack för feedback.. jo texter är lite som de är. ska bättras på tack

knullis 2012-02-13 16:43

Jag visste kritiken skulle bli hård =) och jag vet att jag omöjligt kan få er alla att gilla sidan (smaken är som baken). Men jo tack vare all er kritik förutom (tartars om domänet) har jag hittat en hel del förbättringar att göra, och det var mitt mål med denna tråd! Stort tack!

Det jag jättegärna vill ha mer tips på är funktioner . vad mer skulle man kan kunna erbjuda? vad saknas på nätet idag inom detta? har ju lite funderingar på detta med gratis trafik till alla bloggar från mitt övriga porrnätverk, kanske en topplista också ? där de bloggarna med flest besökare ligger i toppen med sin banner?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson