WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   City Network och Apples mail, får inte till utgående epost (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051851)

DavidEW 2012-01-17 12:48

City Network och Apples mail, får inte till utgående epost
 
Hej,

Jag har City Network med flera domäner men får inte till inställningarna i Apples mail ( OSX Lion) på utgående epost. Den hostar bara upp:

"Kontrollera att du har adresserat brevet korrekt. Kontrollera inställningarna för SMTP-server i Mails inställningar och verifiera eventuella avancerade inställningar med nätverksadministratören."

Jag har satt dessa inställningar på utgående:

Använd anpassad port: 587
SSL använder jag inte.
Sedan auth med lösenord.

Anvnamn: [email protected]
lösen: mittlösen


Någon annan som har City Network och kör Apple mail på Lion.

gusti 2012-01-17 13:34

tips: vänd dig till city networks support.

DavidEW 2012-01-17 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av gusti (Inlägg 20430134)
tips: vänd dig till city networks support.

Det har jag redan gjort. Inställningarna du ser ovan är de som City Network säger att de ska vara. Men det fungerar fortfarande inte.

Andra domäner från tex Binero fungerar bra, visserligen andra inställningar men det visar att mail på lion inte är helt ur funktion.

hnn 2012-01-17 15:04

Testa kör telnet mot porten? Öppna terminalen och följ sen anvisningarna på denna sidan:

http://www.simplescripts.de/smtp-che...et-command.htm

Byt dock ut port 25 mot 587

Danielos 2012-01-17 15:35

Har du kollat då att du anger rätt inkommande och utgående emailservrar?

johan1234 2012-01-17 21:20

Hej David - fick info från supporten att de behöver lite mer från dig för att guida dig rätt. Vore kanon om du kan ringa oss på 0455-690001 eller maila oss på [email protected] så tar de en runda till och tar hela vägen.

Bara för att dubbelkolla vad Daniel säger ovan så är alltså rätt servrar:

SMTP: mail.dindomän.se
POP/IMAP: mail.dindomän.se

DavidEW 2012-01-17 22:53

Ja, jag har satt rätt smtp och imap men det fungerar fortfarande inte. Får ringa in i morgon och få lite mer hjälp. Inte så att BBB har spärrat någon port? Använder nämligen dem som isp.

AndersN 2012-01-17 23:34

Använd din ISP server för utgående. Det får jag göra med Telia.

johan1234 2012-01-18 00:27

Vi spärrar inget men som Anders säger finns det ISP som Telia som spärrar för annat än användande av deras egen - som jag förstår det.

KristianE 2012-01-18 07:56

"Alla" ISP:er spärrar självklart port 25 för utgående men 587 brukar inte spärras.

MusikMixen 2012-01-18 08:45

Bredbandsbolaget spärrar port 25. Du får använda smtp.bredband.net för utgående e-post.

Danielos 2012-01-18 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20430206)
Bredbandsbolaget spärrar port 25. Du får använda smtp.bredband.net för utgående e-post.

Det ska inte behövas, port 587 brukar inte spärras

DavidEW 2012-01-18 12:11

Nej ingen lycka med varken det ena eller andra. Ska som sagt få lite mer hjälp idag hoppas jag över telefon.

Testade med att sätta BBBs smtp som utgående men då klagar mail på att två konton inte får ha exakt samma utgående server, jag har ju en BBB adress också.

hnn 2012-01-18 13:01

Du får självklart ha samma SMTP server. Du har väl en värdelista att välja ur?

DavidEW 2012-01-18 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20430230)
Du får självklart ha samma SMTP server. Du har väl en värdelista att välja ur?

Ahh, hallå yxskaft. Så klart :) Nu går det med en annan smtp server :)

Måste dock utesluta bbbs server då den inte fungerar när jag är ute och sladdar med mitt mobila bredband från TRE, då kan jag inte skicka mail med min bbb-adress.

Nu använder jag paradoxalt en smtp-server från Binero, på min City Network-adress :)

Det fungerar bra. Men funderar ändå att försöka redan ut allt så det fungerar som vanligt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson