![]() |
Yey.nu
Yey.nu är en uppladdningshemsida där du kan ladda upp vilken filtyp som du önskar.
Om man kör windows kan man även köra med vårat nya program Yey Smart Desktop, detta hittar du på http://yey.nu/apps Kom gärna med konstruktiv kritik och om ni har några önskemål angående sidan eller det enkla programmet "Yey Smart Desktop". En app till android är även påväg... Hemsidans url är såklart yey.nu. |
Långt ifrån det viktigaste men, men om du kör med mörkt tema samt classic style så försvinner texten "133 personer gillar detta. Bli den första bland dina vänner." genom att det smälter in med tanke på att bakgrundsfärg och fontens färg är densamma.
Annars gillade jag att man kunde dra och släppa en fil för att ladda upp samt att det alltid är trevligt med en liten flashig "progress bar" så att man kan se hur uppladdningen går. Jag gillade sidan, simpel och clean och detta är något jag ska tänka på nästa gång jag ska ladda upp en bild! |
Citat:
Kul att du gillade sidan! |
Jag gillar den :) Bra ide! Jag kan känna att lite beskrivande text om tjänsten skulle bidra till användbarheten, t exempel en rubrik: "Dela filer med dina vänner genom att.." Som förstagångsbesökare ser man texten "Dra dina filer till denna ruta" men av vilken anledning/mål ska man göra det?
Lycka till! |
Du kör med en bra uploader :)
|
Citat:
Citat:
|
Filnamnet försvinner när man laddar upp filen i Chrome. Ex. laddar jag upp "hejsan.txt" får den namnet "fd2314EF.txt" när man hämtar den.
|
Citat:
|
Tänkte uppdatera med att man kan testa en Android app nu + att ett program till mac kommer snart.
Det har även kommit lite små ändringar på hemsidan, bl.a nytt nerladdningssystem. I veckan kommer jag troligen ändra formatet hur filerna laddas upp med så den behåller alla originalfilnamn. |
Ett tag sedan jag postade i denna tråden fast vill inte spamma ner den med bara svar ifrån mig. Heh, oh well. Ny design finns nu på hemsidan sedan två veckor tillbaka ungefär.. Tror jag det var!
Vad tycker ni om denna? www.yey.nu Du kan alltid byta tillbaka tema till våra tidigare genom inställningar. |
Hej! Smidig tjänst och jättebra domän! Några snabba synpunkter:
* Jag är ganska försiktig med att installera program som jag har laddat ner från internet. Om jag gör det så måste företaget verka seriöst. Om jag vore er så skulle jag inte pusha lika hårt för era applikationer direkt på förstasidan. Det underlättar även med screenshots. Kolla även om ni kan få era programmen i appstores. * Ni har kommit en bit på vägen, men ni måste polera lite mer på tjänsten. Om jag klickar på Inställningar så ser det ut som man kommer till en annan sajt. Bygg inte fler funktioner tills att era existerande är 110%. * Vad är affärsmodellen? Det ger ett seriösare intryck om man förstår hur ni hade tänkt att tjäna pengar. * Ni måste motivera hur ni är bättre / mer anpassad för den svenska marknaden än de stora inernationella tjänsterna av samma typ. Lycka till! matti |
Citat:
Har ändrat på startsidan så man kommer till en annan sida där man kan läsa mer om programmen. Kan också säga att jag har börjat ändra så allt ska ha den senaste designen och var bara lat att jag inte hade ändrat detta tidigare. Just nu är detta mer ett hobbyprojekt så har inte tänkt så mycket på affärsmodellen men det är självklart att detta måste ordnas upp om sidan skulle någon gång bli lite större. Ska försöka klämma in vad denna hemsida gör allt mycket bättre än de andra och tackar ännu en gång för all kritik. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson