![]() |
PatrikWeb
Hejsan,
Som de ser ut nu så ska jag byta från Binero till PatrikWeb och då vill jag gärna hör era åsikter om vad ni tycker om patrikweb. :) |
För en amatör som mej, så är kontrollpanelen väldigt komplicerad hos PatrikWeb.
Och om man vill avsluta ett avtal så är det ungefär samma hårda regler som hos gamla canal+ :) |
Citat:
Att avsluta ett avtal är inte så komplicerad bara att man får säga upp det i tid innan ny faktura skapats för nya period. |
Citat:
Bara att jag reagerade lite på uppsägningstiden när jag fick senaste fakturan! ;) |
Jag har varit kund hos Patrikweb i ca fem år. Och med undantag för ett fåtal minuter så har det inte varit någon downtime överhuvudtaget. Så jag kan starkt rekommendera Patrikwebs hosting. Det skulle förvåna mig om du blir missnöjd om du flyttar från Binero till Patrikweb.
|
http://www.wn.se/showthread.php?t=1050979
Kanske värt att väga in om du har samma värderingar som ägaren, den tråden är bara en av fler påhälsningar vad jag förstått. Har aldrig läst om att Binero, Loopia osv fått liknande besök av Polisen. |
Citat:
|
Citat:
|
Det är ju inte första gången PW får besök av länsman heller och hans värderingar om landets polis och åklagare framgår ju ganska så tydligt i den tråden. Jag hade nog valt att stanna hos Binero eller kikat på någon av de större och mer seriösa aktörerna.
|
Jag tror nog han mycket väl vet om att han hade TTI som kund och som alla säkert vet var det inte lagliga filmer på den trackern.
|
Citat:
Jag är inte kund hos Patrikweb, men jag skulle 100 gånger om hellre välja honom framför de större aktörerna. Det är bara att läsa hans svar i flera trådar för att förstå att han är otroligt kunnig och vet hur man bygger en redundant webbhall med utmärkt prestanda. |
Eftersom han representerar företaget så är det hans inlägg jag går på. Jag har ej hittat någon tråd där polisen har varit hemma hos Kjette eller någon tråd där Johan1234 sitter anhållen för misstänkta stölder. Så jag anser att personer som ej hamnar i dessa situationer är seriösare i sitt yrkesutövande. PW är säkert mycket duktig på det han gör men har han testats i större sammanhang? Det är skillnad på att ha 100 kunder och 100.000 som Binero har. Ser man då till antalet fel per kund så kanske Binero är snäppet vassare.
|
Citat:
Så vi har betydligt större nät och bredare kompetensnivå och har betydligt mer än 100 kunder totalt. |
När du skriver "vi" vilka menar du då? Och vad heter företaget med fler än 100 kunder? Det verkar ju inte vara Patrick Lagerman web.
|
Citat:
|
Citat:
Tycker någon att det t.ex. är helt ok med illegala trackers såsom TTI och PirateBay så hade iaf inte jag köpt något av det företaget då jag inte vill förknippas med detta. |
Vilka företag är det? Nu jämför vi väl också PW mot Binero och då är det väl under 100 kunder och inga anställda att tala om?
|
Citat:
|
Jag går på omsättning i den bedömningen. Vilka andra företag är det du har som har fler kunder/anställda?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jo jag vet och jag får upp tre bolag med 1 anställd. Så därav min fråga.
|
Patrikwebs största och enda kritiker är de som inte har varit kund hos Patrikweb. Patrik må vara kontroversiell, men det är ändå ett bra betyg när de enda som klagar är de som inte är kunder.
Jag tycker att JensS ska prova att köpa hosting av Patrikweb. Jag hade alla Jens betänkligheter då jag för fem år sedan blev kund hos Patrikweb. Jag både är och har varit kund hos Binero, Loopia, FS-data och en rad andra stora och små aktörer. Och det är färre fel hos Patrikweb än hos andra (därmed inte sagt att andra är dåliga). Man får inga julklappar av Patrikweb, man får inga trevliga floskler i kundtjänst, man får inte höra sina egna åsikter repeteras av en smilande säljare. Tvärtom. Vad man däremot får är extremt problemfri och pålitlig hosting. |
Ingen som ser mönstret i det hela? varje tråd, kvittar vilka det handlar om binero, citynetworks eller PWEB så kommer någon o försöker verkligen smutskasta.. JensS du är/har väl aldrig ens varit kund hos PWEB? har haft bekanta och andra firmor som har haft sina sidor hos han.. har varit minimalt strul.. Sen hostingtjänsterna tror jag faktiskt du inte hittar en som har något att klaga på..
|
Om du kikar i de smutskastningstrådarba så ser du ju iofs att ett "webbhotell" mer frekvent än andra dyker upp och rackar ner på de andra. Jag försöker inte smutskasta PW men jag vill att TS ska veta vad han byter till. Ett enmansföretag med i mina ögon en obekväm relation till myndigheterna. Det är nig bra att veta det när man går från Bineros 8-23 support med öppet alla dagar till ett företag som är betydligt mer känsligt för tex sjukdomar. Precis som TS när han väljer Binero inte ska tro på deras ord om att de alltid är uppe (årets största lögn?) så bör han veta att PW har en anställd och då inte är något "vi" att tala om. Tjänsterna är säkert minst lika bra som Bineros men steget från att serva Bilen på Bilia till att serva bilen på Patriks bilverkstad kan vara ganska stor om man ser till öppettider/tillgänglighet just den dagen man vill utföra sin service.
|
Citat:
|
Citat:
Du borde dock ägna mindre tid och energi åt att slåss mot de onda myndigheterna :) Det finns ingen anledning alls att göra det minsta för att stötta kunder som sysslar med illegal verksamhet. Strunta i dem och se till de seriösa kunderna istället. |
Citat:
Jag slåss inte mot myndigheterna, var dom som började slåss mot mig så blir tvungen slå tillbaka mot korrupt åklagare. Men spelar inte så stor roll, lämnar Sverige snart igen ändå till min bostad i medelhavet drygt 50 meter från havet. Så slipper man tänka på alla idioter till åklagare och värdelösa klimatet här. |
Jag har ej varit kund hos PW och tycker ändå det här är sandlådenivå. Kan hitta något av signifikans i denna tråden annat än att PW varit utsatt för påtryckningar av APB och man refererat till att man vill det ska skötas enligt svensk lag(och därigenom exponerade sig för hämndaktion, något som går i linje med hur dom agerat historiskt) så är det något jag ser som ett stort plus. Inget annat har heller framkommit kring detta vad jag kan se. Hur ofta han sover eller är sjuk ser jag ej heller som relevant förutsatt att det bland kunderna finns en väletablerad åsikt att när saker händer så lever man upp till de avtal som tecknats.
|
Känns som lite smutskastningstråd det här så tänker inte lägga mig i det.
Däremot tycker jag att Gustav skrev nåt intressant. Vad är egentligen viktigast hos en leverantör? Att personen man talar med är en charmknutte eller riktigt kompetent? Jag personligen lämnar mycket hellre in min bil till en tystlåten småbutter typ som är känd för att vara riktigt duktig än en smilande säljare som skänker bort kepsar och muggar till höger och vänster och ger intryck av att bara vilja tjäna pengar och inte bryr sig så mycket om han gör ett bra eller dåligt jobb. Citat:
|
Citat:
|
Bla, bla, bla. Nu har det ju spårat ur totalt.
Finns det någon moderator som kan rensa upp så vore det bra. (tartareandesire får ställa sig i skamvrån en stund för sitt bidrag till OT) |
Citat:
|
I dagens läge är det många som hyr in arbetskraft. Jag är säker på att Patrik hyr in arbetskraft om det skulle krisa, så ett enmansföretag i dagens läge är säkert inget att orora sig för, jag hade iaf inte gjort det.. Vad hjälper det att Binero har support alla dagar 8-22? Deras tjänster fungerar ju iaf inte.
|
Citat:
|
Fast skillnaden är att han säger att han har egna anställda. Jag kan ej hitta några anställda i de tre företag han är med i. Så frågan är hur dessa kan vara anställda? Jobbar de ideellt?
Sen ang Johans liknelse med en en butter bilmekaniker, skulle du serva bilen där även om du visste att den verkstaden även fick sina inkomster genom att serva bilar åt stadens kriminella? |
Citat:
Och du menar att man som bilmekaniker även skulle begära ut kundernas brottsregister innan man tar emot dom som kund? En kund av flera tusen kunder har polisen hämtar, vilket är nivå på promille. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fråga Patrik om du kan få ett provkonto där och sedan värdera hans tjänster, då kan man se lite seriöst på dina inlägg, nu är det enbart smutskastning av hans företag, inte tjänster. Anledningen till att jag kan säga ont om Binero är för att jag har varit kund där, hade jag inte varit kund innan hos Binero hade jag aldrig sagt ngt illa om de, hur mycket "grupptrycket" än faller in. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson