WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Mellandagsrea Ipad? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051610)

Erik Stenman 2011-12-27 12:57

Mellandagsrea Ipad?

Hej.
Finns det någon butik som fortfarande har rea på Ipad?
Vad jag sett verkar de stora kedjorna haft rea innan jul men jag kan inte hitta någon som har mellandagsrea.

Erik Stenman 2011-12-29 11:10

Någon som har några tips?

robertsson 2011-12-29 12:11

Jag försökte köpa strax innan jul när priskriget var som värst, men hittade inte en enda butik som hade enheter i lager. Min gissning är att man väntar leverans av nya enheter, innan man går ut och priskrigar igen.

tartareandesire 2011-12-29 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20428659)
Någon som har några tips?

Köp en Samsung Galaxy?

robertsson 2011-12-29 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20428665)
Köp en Samsung Galaxy?

Inte helt lätt att få tag på en 10.1 till bra pris heller. Så jag köpte en 8.9 istället och är helnöjd med den :)

allstars 2011-12-29 13:00

Appleprodukter brukar väl aldrig reas ut. Har för mig att det är emot Apples riktlinjer.

tartareandesire 2011-12-29 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av allstars (Inlägg 20428668)
Appleprodukter brukar väl aldrig reas ut. Har för mig att det är emot Apples riktlinjer.

iPhones reas ut just nu.

robertsson 2011-12-29 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av allstars (Inlägg 20428668)

iPad såldes för 3690 innan jul, vilket är en bit under inköpspris.

Erik Stenman 2011-12-29 13:28

Idag var jag runt och kollade lite. Alla kedjor jag var inne hos var slutsålda.
Kommer nog köpa på nätet i stället.

Xamda 2011-12-29 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20428672)
iPad såldes för 3690 innan jul, vilket är en bit under inköpspris.

Under inköpspris? Har du kläm på inköpspriset får du gärna berätta! Mycket ovanligt att Appleprodukter säljs billigt (läs prissänkt) och i synnerhet om det inte görs i en kampanj i samarbete med Apple vad jag förstått...

KristianE 2011-12-29 19:09

Xamda:
Det normala inköpspriset hos distributör är exakt samma som du ser på AppleStore.se.

Är man utbildad och certiferad och säljer för en kvarts miljon i kvartalet har du 4% rabatt.
Nästa steg är 8%. (Om minnet inte sviker är det dessa siffror det handlar om..)

Media Markt sålde sina paddor för ett par hundringar under inköpspris. Det är möjligt de lyckats förhandla
ner priset men Apple brukar ju inte vara kända för att pruta. Det är ganska normalt att Mediamarkt och
Elgiganten använder lockvaror (de köper in några st och förlustsäljer dessa) för att få folk till sina butiker.
Notera att det alltid står "så länge lagret räcker" och ärligt talat har jag nog aldrig träffat någon som lyckats
få tag i en kraftigt rabatterad Apple-produkt hos MediaMarkt.

Någon annan som känner nån?

Erik Stenman 2011-12-30 01:23

Macbook Pro:s är rejält rabatterade på MM KristanE. Tyvärr behöver jag ingen ny dator.. :/

erebos 2011-12-30 01:56

Jag har ju haft en radio/TV butik för hemskt länge sen och det var mer regel än undantag att man skulle sälja vissa lockvaror med förlust om man annonserade "rätt".
T.ex köpa in och annonsera ut 30 väldigt billiga basic videoapparater som man satte ner till under inköpspris, alldeles bredvid den billiga stod det givetvis lika många dyrare kanonbra hifivideos, med 6 huvuden och jättebra marginal på, som kunden skulle övertalas att köpa i stället!
Mina kunder köpte ju mest dom billigaste ändå tyvärr! :D
Antar att det är samma sak idag fast ännu värre!

KristianE 2011-12-30 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20428729)
Macbook Pro:s är rejält rabatterade på MM KristanE. Tyvärr behöver jag ingen ny dator.. :/

Visst, men finns de i lager?

Tidigare har i alla fall MM Göteborg/Högsbo reat ut gamla modeller som om de vore nya.
Nu var det ett tag sen MBP byttes ut men ni ska passa er noga för MM vid modellskiften.
Kontrollera artikelnumret noga på Apple-lådan innan ni betalar.

Erik Stenman 2011-12-30 11:01

I Uppsala säljer de dom nya billigt och de utgående modellerna billigare. Macbooks tar dom 7000 inkl. moms för. Nya MBP 8900.

KristianE 2011-12-30 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20428741)
I Uppsala säljer de dom nya billigt och de utgående modellerna billigare. Macbooks tar dom 7000 inkl. moms för. Nya MBP 8900.

Men finns de i lager frågade jag? Det är samma reor i Göteborg. Det ekar tomt på hyllorna.

tartareandesire 2011-12-30 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20428775)
Men finns de i lager frågade jag? Det är samma reor i Göteborg. Det ekar tomt på hyllorna.

Det är ju inte bara Apple-produkter som säljs på det viset utan det är väl ganska typiskt numera. Man kör ett begränsat antal exemplar till underpris för att locka kunderna till sig. Är den slut kanske de köper något annat eller en likvärdig produkt. Själv tycker jag det är ganska tröttsamt med dessa företag som ändå alltid har "reor".

KristianE 2011-12-30 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20428776)
Det är ju inte bara Apple-produkter som säljs på det viset utan det är väl ganska typiskt numera. Man kör ett begränsat antal exemplar till underpris för att locka kunderna till sig. Är den slut kanske de köper något annat eller en likvärdig produkt. Själv tycker jag det är ganska tröttsamt med dessa företag som ändå alltid har "reor".

Visst är det så. Det är alltid nån rea. I år hade de ju rea före jul också. När konjunkturen viker
så är hemelektronikkedjorna de första som tappar...

Erik Stenman 2011-12-31 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20428775)

Ja. Ipad:en är slut som jag sa. Datorerna fanns när jag var där i alla fall.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson