![]() |
.NET på Linux - prisvärt eller onödigt
Citat:
Sen att du inte skulle kunna "fuska" med värden om man kör lastbalanserat? Nä man kan ju inte figga vilka bakomliggande servrar som skall ingp i klustret per ip. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
sist jag kollade så fanns stöd för .net 4 + asp.net MVC |
Citat:
|
Hej,
Citat:
|
Citat:
|
Hej Danielos,
Jag gissar att det är lungt... Bara en skämtsam (och inte allvarligt menad) "gliring" |
Citat:
Inget stöd för integrering med Visual Studio, inget stöd för MSSql, mängder med egenutvecklade komponenter som inte fungerar, inget stöd för SSIS för att nämna lite. Då snarare 60% och en stor osäkerhet vad som e kompatibelt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Loopia har ju exempelvis samma pris för både Unix och Windows och det borde de ju inte kunna ha om det där stämmer. Är det bara för er det är så? varför i så fall? Utveckla gärna lite! Är nyfiken. |
Det blir ju automatisk stora programvarukostnader när man använder windowsprodukter gentemot open source. Men även om Loopia har samma pris så tjänar dom garanterat mer på sitt Linux konto.
|
Citat:
|
Citat:
Om du anser det stora kostnader undrar jag vad du anser alla dina anställda är för kostnad i jämförelse. |
Citat:
|
Flyttade ut alla era .NET-inlägg då det inte hade mycket med den ursprungliga tråden att göra. Förslag på bättre titel mottages tacksamt :)
|
Citat:
|
Citat:
Danielos' är med andra ord kanske inte rätt leverantör för dig utan är snarare för privatpersoner/företag som kanske vill köra några färdiga och billiga/kostnadsfria .NET-applikationer, och inte sajter för 100 000 kronor. |
Citat:
För övrigt finns det anledning att köra .NET även i en icke-Windows-miljö. Det finns till och med program som utvecklas för .NET-plattformen men med GNU/Linux som målmiljö. Jag kan dock hålla med dig om att kunder som betalar stora pengar för utveckling och underhåll av sin webbplats borde vara beredda att betala för hostingen, nästan oavsett vilken miljö det blir. Någon tusenlapp extra i månaden är antagligen rätt lite pengar i sammanhanget. Dock vet jag av erfarenhet att alla kunder inte tänker så... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Folk är i regel extremt snåla, kolla bara på alla som går med sina jävla rabatt kuponger och köper billig massproducerad mat/råvaror.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Så vi skall väl hålla isär begreppen? De som har behov av .NET har råd med den femhundringen per år du nämnde. Och sen kan du gärna svara på vad det skulle kosta att felsöka de funktioner so trots allt itne fungerar på Mono men som man som NETutvecklare utgår skall fungera? Där är din årskostnad uppäten för länge sedan. Slutkontentan blir att företagarna köper fel då deras utvecklare kravställt att webhotellet måste stödja NET och det är absolut inte tydligt att ni stödjer en variant av NET men inte den äkta. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson