WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hur bra är manufrog? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051454)

Dakota 2011-12-14 19:34

Hur bra är manufrog?

Hej! Jag undrar hur bra Manufrog är? Jag söker ett riktigt billigt webbhotell och ManuFrog är ju ett utav dessa. Dock är det viktigt att webbhotellet trots allt är seriöst och går relativt stabilt. Givetvis så får man det man betalat för, men One.com är riktigt billigt och dessa har jag inte haft något problem alls med. Nackdelen är däremot att man endast kan koppla en domän till sitt konto hos dem vilket är för lite tyvärr.

Tacksam för svar :)

Ciffan 2011-12-14 21:29

Jag använder Manufrog för ett antal fattiga "kunder" och är mycket nöjd. Servrarna i USA är, inte så konstigt, något långsammar än de i UK mot Sverige. Supporten är underbar! Det är e-postsupport som verkligen fungerar. Erik är antingen klonad eller vaken dygnet runt. Förutom att lösa problem så är han bra på att föreslå alternativ om det inte går att lösa som man tänkt (eller inte tänkt). Snabba att uppdatera via sin facebooksida när det är problem. Ska det vara billigt kan jag verkligen rekommendera dem, tycker faktiskt att man får mer än man betalar för.

Dakota 2011-12-14 21:47

Tackar tackar för svaret! Är det någon som vet en Amerikansk/Engelsk leverantör utav webhosting? En billig sådan. Det är nämligen så att jag planerat starta upp en hel del Engelska sidor inom kort, och det är väl då positivt om servrarna ligger runtom USA.

Anders Karlsson 2011-12-14 22:28

Om fokus är att det ska vara billigt så finns det ju ett antal som är gratis. Och man får faktiskt lite mer än vad man betalar för när det är gratis, dock kan flera funktioner så som mail curl osv... vara avstängda. Några gratis tjänster från minnet:

azuli
byethost
awardspace(tyskland)
host-ed(tyskland)

Tobab 2011-12-14 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Lindberg (Inlägg 20427453)
Tackar tackar för svaret! Är det någon som vet en Amerikansk/Engelsk leverantör utav webhosting? En billig sådan. Det är nämligen så att jag planerat starta upp en hel del Engelska sidor inom kort, och det är väl då positivt om servrarna ligger runtom USA.

Tveksamt om du hittar en billigare webhost än Manufrogs "usa-konto"

Sweely 2011-12-15 10:03

Hej Henrik! :)

Vet inte om jag någonsin berättat det här, men manufrog var mitt allra första webbhotell. Skaffade ett konto där som 16-åring vill jag minnas, och betalade 100 kr/år. Fungerade riktigt bra, speciellt för att kosta 100 kr om året.

Jag rekommenderar manufrog starkt till folk som är nya i den här branschen.

Billigt och bra. Supporten är grym den med! Kan inte rekommendera webbhotellet nog :)

Ett av få webbhotell jag faktiskt fått vad jag betalat för. Tuta och kör!

Dakota 2011-12-15 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20427496)
Hej Henrik! :)

Vet inte om jag någonsin berättat det här, men manufrog var mitt allra första webbhotell. Skaffade ett konto där som 16-åring vill jag minnas, och betalade 100 kr/år. Fungerade riktigt bra, speciellt för att kosta 100 kr om året.

Jag rekommenderar manufrog starkt till folk som är nya i den här branschen.

Billigt och bra. Supporten är grym den med! Kan inte rekommendera webbhotellet nog :)

Ett av få webbhotell jag faktiskt fått vad jag betalat för. Tuta och kör!

Låter ju fint! Men tror du att det kommer vara negativt för mina Engelska sidor att lagras på ManuFrog om sidorna blir placerade på Svenska servrar? Tänkte kring sökmotoroptimeringen.. Man läser ganska ofta att det är negativt att driva Svenska sidor på Engelska servrar och vice versa men det borde väl inte påverka allt för mycket trots allt?

Tobab 2011-12-15 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Lindberg (Inlägg 20427587)
Låter ju fint! Men tror du att det kommer vara negativt för mina Engelska sidor att lagras på ManuFrog om sidorna blir placerade på Svenska servrar? Tänkte kring sökmotoroptimeringen.. Man läser ganska ofta att det är negativt att driva Svenska sidor på Engelska servrar och vice versa men det borde väl inte påverka allt för mycket trots allt?

Manufrog har servrar i UK och USA. Så då hamnar ju dina engelska sidor i England....

Jimmit 2011-12-16 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Ciffan (Inlägg 20427451)
Erik är antingen klonad eller vaken dygnet runt. Förutom att lösa problem så är han bra på att föreslå alternativ om det inte går att lösa som man tänkt (eller inte tänkt).

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Helt sjukt grym support för pengarna!

Nerix 2011-12-16 12:43

Jag har inte riktigt samma erfarenhet av manufrog som övriga i tråden.

Lanserade ett projekt någon gång runt 2008.
Låg runt 50 besökare om dagen, drygt en månad efter lansering twittrade ett större företag om min tjänst, vilket resulterade i ~ 3k användare på en eftermiddag.

Manufrog och c/o trodde att jag hade gjort något fel (dåligt optimerade SQL-queries te.x), vilket ledde till att min hemmapp låstes (rättigheterna satts till 500, eller något liknande) – helt utan förvarning. När hypen kring twitter-meddelandet var över och siten endast varit uppe i 3h (under den hektiska perioden) så återgick antalet besökare till drygt 50. Vilket inte var så konstigt eftersom alla nya besökare trodde siten var nerlagd.

Förklarade situationen för Erik (killen som driver siten), vilket ledde till att han låste upp mitt konto – men bara i ett dygn, där efter stängdes kontot ner igen.

Erik påstod att jag måste gjort något fel för inte kan en site belasta en delad servern så mycket som min site gjort.

ponting 2011-12-16 13:47

Har haft dom i Flertalet år = Superbra, med snabb service:)

Sweely 2011-12-17 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Lindberg (Inlägg 20427587)

Det påverkar inte så mycket i min mening.

Dakota 2011-12-17 18:34

Trevligt :)
Har i alla fall köpt största paketet nu :)

Dakota 2011-12-17 19:36

Jag måste säga att jag redan är otroligt nöjd! Domänen är redan aktiverad och fullt fungerande. Allt annat flyter dessutom på som det ska. ManuFrog känns fantastiskt för 450 kr/ år..

zenda 2011-12-17 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Lindberg (Inlägg 20427731)
Jag måste säga att jag redan är otroligt nöjd! Domänen är redan aktiverad och fullt fungerande. Allt annat flyter dessutom på som det ska. ManuFrog känns fantastiskt för 450 kr/ år..

Alltid lika kul o se att folk är nöjda med sina val av webbhotell! Ännu roligare i min mening när det inte är en av de största. Hoppas MaunFrog kommer uppfylla dina förväntningar!

Ang att MaunFrog ev har problem med en kund som tar mycket kraft av databasen så kan jag garantera att de inte är de enda som har detta problem! Har själv varit med om samma problematik! :)

chatroulette 2011-12-17 23:09

kört dom i flera år för mailen....funkar klockrent!

Anders Karlsson 2011-12-17 23:57

Nu mera testar vi även manufrog och de levererar bra prestanda för mysql

Dakota 2011-12-18 00:29

Intressant! Jag vet faktiskt inte varför jag inte har använt ManuFrog rean från början..

SajtXL 2011-12-18 22:29

Har tidigare kört Manufrog med mycket bra support, Erik ger - över förväntat för en 100 lapp - mycket bra support i mitt tycke.

j0han 2011-12-19 21:03

Har varit hos dom sen 2005 och aldrig varit nå problem. Dom levererar så mycket mer än vad du betalar.

daniel_ 2011-12-19 21:30

Kan bara instämma i hyllningskören. Du får mycket för pengarna. Har bara en sida där men har aldrig upplevt driftstörningar.

Jake.Nu 2011-12-19 23:43

Vad finns det för anledning att ta en eller sju personers omdöme på allvar?
Köp tjänsten och skapa dig en egen uppfattning istället föt att lita på one-hit-wonders som har en fömåga att dyka upp i tid och o-tid på kommersiella forum som detta.

Dakota 2011-12-20 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jake.Nu (Inlägg 20427953)
Köp tjänsten och skapa dig en egen uppfattning istället föt att lita på one-hit-wonders som har en fömåga att dyka upp i tid och o-tid på kommersiella forum som detta.

Vad finns det för anledning att inte ta sju personers positiva omdömen på allvar när jag dessutom som jag skrivit i tråden köpt ett konto hos dem nu och är jättenöjd? :p

SajtXL 2011-12-22 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Jake.Nu (Inlägg 20427953)

Märklig kommentar.
Snarare tvärt om, ett forum är väl till för att ställa frågor och få ta del av andras kunskaper, råd & värderingar?

Vad gör DU själv annars på detta forum ??
Ditt "svar" ovan är för övrigt helt meningslöst, tillför ingen som helst värde i denna fråga.

Det är kanske därför vissa - som t.ex. jag - bara dyker upp på forumet sporadisk,
dvs. vi yttrar oss bara när vi tycker att vi har något värdefullt att tillföra.

mrdelta 2011-12-23 02:50

Kan bara instämma i hyllningarna kring manufrog. Extremt billigt och prisvärt, väldigt snabba och hjälpsamma på supporten. Har själv flera konton där. Men man ska vara medveten om att servrarna ligger i USA som sagt, vill man ha i UK så kostar det mer.

Vill även passa på att tipsa om zyma.com, ännu billigare än manufrogs billigaste paket, dessutom ligger servrarna i UK. 4,95 GBP/år är det absolut värt. Har bra erfarenhet av det lilla som jag har haft att göra med supporten. Verkligen ett bra alternativ i sammanhanget skulle jag säga, mycket snabbare tider än till de amerikanska servrarna! Om någon här är intresserad av att skapa konto där så säg gärna till så att jag kan skicka ett referral-mail :)

SajtXL 2011-12-23 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av mrdelta (Inlägg 20428284)
Kan bara instämma i hyllningarna kring manufrog. Extremt billigt och prisvärt, väldigt snabba och hjälpsamma på supporten. Har själv flera konton där. Men man ska vara medveten om att servrarna ligger i USA som sagt, vill man ha i UK så kostar det mer.

Vill även passa på att tipsa om zyma.com, ännu billigare än manufrogs billigaste paket, dessutom ligger servrarna i UK. 4,95 GBP/år är det absolut värt. Har bra erfarenhet av det lilla som jag har haft att göra med supporten. Verkligen ett bra alternativ i sammanhanget skulle jag säga, mycket snabbare tider än till de amerikanska servrarna! Om någon här är intresserad av att skapa konto där så säg gärna till så att jag kan skicka ett referral-mail :)

Hur länga har du använt dig av zyma?
Har läst både negativa & positiva kommentarer om dem, kan man verkligen hålla en bra support till det låga priset?

Uppdatera oss gärna när du har använt dem ett tag. Tack

http://hosting-reviews-exposed.com/u...ting/zyma.html
http://www.hostingsthatsuck.com/zyma-does-not-suck/

/ G

mrdelta 2011-12-23 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av SajtXL (Inlägg 20428291)
Hur länga har du använt dig av zyma?
Har läst både negativa & positiva kommentarer om dem, kan man verkligen hålla en bra support till det låga priset?

Uppdatera oss gärna när du har använt dem ett tag. Tack

http://hosting-reviews-exposed.com/u...ting/zyma.html
http://www.hostingsthatsuck.com/zyma-does-not-suck/

/ G

Jag har använd dem ett par månader. Nu är det iofs till en domän och sida som inte gått live ännu utan ett projekt som är under arbete. Men det var smärtfritt att registrera sig, betala och få kontot uppsatt. Domänen ligger hos crystone, så jag har bara hotellet genom zyma, kan inte uttala mig om domänregistreringen.

Supporten svarade även snabbt samma dag på de frågor jag hade, hittade inte alla uppgifter till FTPn först, de låg på ett annat ställe i cpanel än vad jag var van vid. Följdfrågor svarades på med vändande mail så fick svar utan dröjsmål på dom.

Sen att det verkar lite orimligt att de marknadsför det som obegränsad plats och bandvidd är ju en annan sak, men för 60 kr per år är det oslagbart som jag ser det då manufrogs billigaste kostar 100kr och man får samma prestanda eller bättre på zyma. Det är väl supporten som kan vara skillnaden för de pengarna, men jag har som sagt bara positivt att säga om den hittills.

Gustav 2011-12-23 16:49

Jag använder Manufrog till några satellitsidor och det har alltid fungerat mycket bra. Jag har dock ganska låga krav och förväntningar. Så det kanske finns brister som jag inte känner till. För mitt behov så fungerar det dock utmärkt. Jag har många webbsidor fördelade på många webbhotell. Och när något krånglar så är det av någon anledning alltid de stora eller dyra som har ställt till det, med de små och billiga bara tuffar på.

PhryxuZ 2011-12-23 16:52

Jag har också använt Zyma ett tag nu, där jag har både hosting och domän. Det enda problem jag märkt av är att alla bilder på min sida försvann, efter ett mail till supporten var det dock löst väldigt snabbt. Deras Live Chat är också väldigt kunniga och bra, de få gånger jag testat den.

Sidan laddar väldigt snabbt och priset kan man ju absolut inte klaga på, helt klart ett grymt alternativ till Manufrog om man frågar mig.

Jake.Nu 2011-12-23 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av SajtXL (Inlägg 20428274)
Märklig kommentar.
Snarare tvärt om, ett forum är väl till för att ställa frågor och få ta del av andras kunskaper, råd & värderingar?

Vad gör DU själv annars på detta forum ??
Ditt "svar" ovan är för övrigt helt meningslöst, tillför ingen som helst värde i denna fråga.

Det är kanske därför vissa - som t.ex. jag - bara dyker upp på forumet sporadisk,
dvs. vi yttrar oss bara när vi tycker att vi har något värdefullt att tillföra.

Detta inlägget av Gustav tycker jag motsvarar det jag tänkte på.

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav (Inlägg 20428323)
Jag använder Manufrog till några satellitsidor och det har alltid fungerat mycket bra. Jag har dock ganska låga krav och förväntningar. Så det kanske finns brister som jag inte känner till. För mitt behov så fungerar det dock utmärkt..

Folk skriver inte om sina behov.
Hur skall dom kunna skapa en uppfattning om något som någon annan använder och tycker är bra, för deras behov. Hur långt är ett snöre?

Men visst, "tipsa om bra webhotell" -trådar är oftast inget jag läser och tillför som du säger inget värde i dom heller.

Anders Karlsson 2012-01-23 22:13

Efter att ha testat manufrog under en tid nu kan jag konstatera att de har bra prestanda på sina servrar. Men tänk på att det finns annat än prestanda att tänka på också.

ovdahlberg 2012-01-24 10:29

Har två stycken mindre sajter som körs på Manufrog och det har fungerat helt perfekt än så länge. Dock är ftp-hastigheten mot servrarna i USA ganska så seg (vilket inte är så konstigt). Så tänker man jobba mycket direkt mot servern så skulle jag nog föredra att använda deras servrar i Storbritannien.

Sen måste jag hålla med om att supporten är riktigt grym!

Aarash 2012-01-24 17:06

Kan starkt rekommendera de, de har bra hastighet och erbjuder dessutom cPanel samt att priset är verkligen bra, man får mer än vad man betalar för.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson