![]() |
Har CityNetwork slutat att svara på mail?
Har skickat 3 mail till CityNetworks support denna veckan utan svar. Är mail inte längre en giltig kanal hos dem?
|
Är du säker på att du skickat dem rätt och att de gått iväg?
De brukar vara väldigt snabba på att svara i normala fall. |
telefon???
|
Citat:
|
Dom stänger supporten 22.00?
Telefon 0455 – 69 00 01 Måndag – Fredag 08:00 – 22:00 Lördag – Söndag 10:00 – 14:00 Fax 0455 – 163 80 @citynetwork |
Måste bara säga att CityNetwork har den grymmaste support jag har haft. Svarar otroligt snabbt både via telefon och mejl. Du måste ha skickat fel :)
|
Citat:
|
gregoff - vi har som mål att alltid svara alla inom två timmar. Såg precis att det låg ett mail som var "äldre" än två timmar i vår mailkö så antinget har de på något sätt missat mailen från dig eller kanske det skickades fel?
Hursom - du kan väl bara posta vad ärende-IDt är så kollar jag upp det åt dig. Ledsen att det inte funkat direkt för dig. Som det nämns ovan också är ofta ett snabbt samtal en bra lösning också - så tar de och hjälper dig direkt. |
Citat:
Det är tyvärr begränsat för mig att ringa av olika anledningar. |
Lugnt - mail ska ju fungera.
Jag skickade vidare detta nu till supporten och de säger sig ha fått ditt mail. 20:40 är tidsstämpeln på mailet - dvs 25 minuter sedan. Konstigt värre. Hursom - de är på det och du kan räkna med svar ikväll. |
Citat:
Skulle dock vara intressant att veta orsaken till varför mailen under veckan inte kommit fram till er. Fick precis svar av Bineros support som menade att samtliga mail som jag specade ska ha kommit fram. Har fungerat hur bra som helst att skicka till er tidigare (med väldigt bra och snabba svar) |
Jadu - jag har inte svar på det. Faktumet att du aldrig fått något automatsvar från oss är en god indikation att vi inte fått dem. Vårt ärendehanteringssystem ger ett ID och autosvar på allt som kommer in. Men som sagt jag vet inte mer än så.
I framtiden dock - kolla alltid att du får autosvar från oss - det är din bekräftelse på att vi har mottagit det. |
Citat:
Jag har under de snart 2 åren jag haft konton hos er aldrig fått ett autosvar när man skickar in ett ärende till er support, vilket man får hos andra leverantörer. Det är även något jag saknat då man, om svar uteblir, har något att referera till när man ringer in. |
Kanske mailservern som skickar autosvaret saknar matchande reverse DNS eller annat som
gör att mailen spamklassas av många? Kolla gärna detta, johan1234. |
Någon som vet hur man kan felsöka sånt här? Uppenbarligen så skickar jag mail som inte kommer fram. Binero säger att mailen har levererats och CityNetwork säger att dom inte kommit fram.
Vad gör man? |
Citat:
|
Citat:
|
Be Binero om utdrag ut logfilen där de får ok från CN och ge detta till Johan så löser det sig.
|
Här får man skämmas lite. :-) Yes - tydligen går det inte alltid ut autosvar. Kan säga att det är något som skall ändras på. Man får det vid direktmejlande först när vi manuellt svarat. Från sajten får man det automatiskt. Tack för att du nämnde AndersN. Det har varit så tidigare men försvann på vägen - jag vet inte varför. Ska ändras tillbaka.
KristianE - de kollar även detta nu. Tack! |
Kan nämna att alla problem har lösts sig och hade en naturlig förklaring när de väl löstes.
Bra support av CityNetwork! Mod kan ta bort tråd alt förklara för mig hur man döper om den då den just nu inte har någon rättvisande titel. |
Härligt att höra gregoff! Tack för ditt tålamod!
Kan också tillägga att automatiskt svar vid första inskick nu är aktiverat så att det blir tydligare med ärendenummer mm. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson