![]() |
Binero-felaktiga fakturor
Se till att kolla igenom era Binerofakturor!!
Ett hett tips bara, det verkar som Binero lite på chans slänger ut en faktura när de vill ha lite pengar. Sen vad som står på fakturan är inte så noga. Jag fick t.ex. en faktura avseende ett domännamn jag reggade under .nu-rean, nu med priset 99:-, detta även fast jag betalade 5:- när jag reggade den för någon vecka sedan :) |
Japp samma för mig, fick MASSA med fakturor från dem.
|
Citat:
Men skärp dig, tänk på vad du säger för i helvete.. Det du säger är att Binero alltså medvetet lurar sina kunder, det är väl sannolikt något fel i deras faktureringssystem? Det här bör du väl också ta upp med Bnero, och inte skriva på ett forum? Edit: Jag vet att det här är WN, och att det är mer eller mindre vilda västern här inne, men att påstå något sånt som du gör i text, det gör man _INTE_ utan grundlag, det spelar ingen roll om man menar det med en humoristisk ton eller ej, jag vill garanterat tro att Binero inte tar det på det viset. |
Jag fick en faktura på 99 kr på den sista domänen jag köpte när dom hade rea. Ett mail till domänavdelningen så fick jag en ny faktura som låg på 9 kr, som reapriset var. Antagligen strula deras faktureringssystem lite, precis som Fredrik säger.
|
Citat:
Jag har mottagit felaktiga fakturor från Binero i flera år. Utgångna domännamn, förflyttade domännamn med mera som de försökt fakturera. När man påtalar problemet får du ett svar alá "Hoppsan ja". Det är bra att det lyfts upp eftersom de inte verkar göra något åt det. |
Har stor erfarenhet av deras felaktiga fakturor. De är snabba på att rätta till dem när man påpekar det, dock.
|
Citat:
|
Det här är anledningen till att politiker undviker diskussioner på nätet :) Uttrycker man sig klantigt eller skriver något som kan tolkas på mer än ett sätt - pang så smäller det :)
|
Citat:
|
Citat:
Tycker du själv det är logiskt att man inte ska gå ut med en sån här tråd när det är flera som är drabbade? Sen gör det inte saken bättre när de bara svarar "Hoppsan ja". (Citerar Daniel_) Sen så behöver du inte vara så aggressiv hela tiden (tänker på din första post). |
Jag är också fullkomligt övertygad om att Binero inte gör detta medvetet, vilket jag inte heller tror TS menade även om han uttryckte sig lite klumpigt. Det är helt enkelt en (eller flera) av många buggar i Bineros system.
Håller också med om att Bineros support fortfarande är bland den trevligaste man kan hitta. De försöker hela tiden hjälpa de hårt prövade kunderna så gott det går när problem uppstår. Jag har hela tiden varit en obotlig optimist när det gäller Binero den senaste tiden men det har gått på tok för långsamt och ledningen har gjort märkliga felprioriteringar samt haft absolut noll koll på planering och tidsuppskattning. Jag håller fortfarande bägge tummarna för att de reder ut det hela :) Binero är för övrigt långt ifrån ensamma om att ta felaktigt betalt. Det är snarare regel än undantag att stormarknader som ICA Maxi har felaktig märkning på varor i samband med erbjudanden och extrapriser. Hur stor andel av kunderna kontrollerar priset på kvittot? |
Onödigt!
Det förstår väl vem som helst, att jag inte på allvar tror att Binero medvetet försöker lura sina kunder. Formulerade mig med ett verktyg kallat ironi. Men jag ska formulera mig i klartext framöver så slipper vi onödiga diskussioner. Vidare avtackar jag mig gärna svordomar!
Problemet som jag belyser är däremot allvarligt och kan leda till att man betalar dubbla fakturor om man inte har koll! Vad du, Fredrik, var sur på idag vet jag inte men om du vill diskutera vidare och nödvändigtvis måste svära så kan du väl PM:a så slipper de andra se det. Man kan hålla en vänligt ton och samtidigt få sagt det man vill. Nu har TS sagt sitt :) |
Som vanligt så krävs det ett supportärende så fort man försöker ta del/använda sig av Binero. Inga undantag där i alla fall.
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker dock fortfarande att det är otroligt dålig stil att skriva något sånt om ett företag, utan grundlag d.vs. Det spelar ingen roll "hur du menade det" de som nu googlar "binero faktura" och ser att binero är bedragare och lurar lär ju tolka det ur sitt sammanhang. (denna tråden rankar som #5) på sökordet. Om man vänder på det, hur hade du (eller alla andra) uppskattat att folk i ett forum felaktigt påstod att ert företag begår brott, att ni medvetet lurade de du gör affärer med? Min gissning är att dom flesta hade blivit oerhört irriterad. Sen hurvida felet faktiskt är där eller inte ska jag inte lägga mig i, har själv inte upplevt felet på mitt konto, men tvivlar inte på att det är där för andra. |
Fredrik: varför är du så snabb att krama binero när de helt uppenbart har gjort upprepade fel, på FLERA personer? En gång är ingen gång, upprepade gånger får de väl fan skylla sig själva. Du vet antagligen lika väl som jag att detta har hänt förut. Sedan får du gärna peka ut var TS anklagar binero för ett brott. ("det verkar som" är ingen anklagan, utan en observation grundad i dennes verklighet)
|
Citat:
Binero borde dock informera mer ingående om problemet, kanske t.om på fakturorna som går ut. |
Vilket ramaskri, det är helt okej för mig om moderator tar bort tråden! Jag har belyst problemet, berörda har förmodligen sett den! För mig kvittar det om tråden finns eller inte, jag fortsätter att kontrollera mina Binero-fakturor i vilket fall som.
Jag vill även tillägga att jag kontaktat Binero i samtliga frågor som jag samtidigt tagit upp här. De rättar till för tillfället men samma problem uppstår på nytt. Jag tycker om Binero och dess support men jag tycker inte om oordning. Jag belyser självklart saker ur mitt perspektiv och jag tycker om andra vinklar. Men påhopp tar jag inte, vill man bemöta något gör man det fördelaktligen genom att använda fraser som; "Jag anser" eller "Jag tycker" |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson