![]() |
Dyra domäner på blocket..
Hittade denna sidan när jag surfade runt på blocket, www punkt domänkungen punkt com
Helt sjuka priser för domäner som enligt min erfarenhet inte är värda mer än 1000 kr. inleder med "vid köp av mer än 25 domäner erbjuds 10% rabatt!".. :) och avslutar med nått citat från steve jobbs? :) Är detta scam? eller tror han att det går att sälja dessa domäner så dyrt? |
De här säljer på missdomain oxå, även där till hutlösa priser.
"Dabli handelskommunikation" står bakom, vet inte vem/vilka de är. Men på missdomain har de inte genomfört några köp iaf. De kanske hoppas på att någon råkar klicka fel ;) http://www.missdomain.se/index.php?p...h&user_id=5351 Ganska förnöjande att läsa beskrivningarna faktiskt :) |
Yyytterst tveksamt.
Alla de där domänerna är ju minst 3 ords domäner (3 ord inte 3 bokstäver) vilket inte är det minstra intressant tbh. Ännu mindre för 170 000 kr. Sen att de skriver att de istället för pengar kan tänka sig en herrgård i byte gör det hela mindre intressant. Vem skulle byta bort en herrgård mot säg 3 såna där domäner? |
hittade denna också dom säljer topten.se för 5000kr
|
BTW
Citat:
|
Citat:
http://xn--domnkungen-s5a.com/do.asp (personligen är jag lite småförtjust i [appplay.us] för 5 miljoner..) |
Citat:
|
Citat:
|
täbyhemtjänst.se pris 560.000 kr
hemtjänstentäby.se pris 640.000 kr dem två är mina, så ni behöver inte försöka få dem. =) |
Att en del orkar :) Han tycker också att exempelvis sunny-greetings.com är värd lika mycket som swedishinformationwar.se.
|
Citat:
|
Ja, jag har skrattat åt de annonser länge. Fattar inte att han fortsätter att annonsera med dessa domäner. FInns det verkligen folk som kontaktar han och ens prutar?
|
Hej,
Antingen är de komiker eller ofrivilliga komiker. Jag tippar på det senare och betvivlar att de NÅGONSIN kommer få ett enda bud. Jag hittade personligen knappt en enda domän i deras listor som jag ens skulle regga för standardpris. ;-) |
Det är inte scam, utan verklighetsflykt. Han vet säkert att domänerna inte är värda i närheten av de priser som han anger, men hoppas på att få någon idiot på kroken i alla fall. Det finns mängder av sådana här lirare som reggar en massa domäner i förhoppning om att i alla fall kunna sälja någon av dem. Men jag tror att han hade haft bättre avkastning på pengarna, om han spelat några lottorader istället.
Det tråkiga börjar när de lägger ut skiten på tjänster som missdomain. Sådana här lirare är anledningen till att jag inte kollar missdomain överhuvudtaget. Det är för mycket gegga och oseriösa anbud. |
Haha ja vad ska man säga! Fantasipriser.
Går man in på domänkungen.com så landar man på: http://www.xn--domnkungen-s5a.com/ på en hemsida skapad genom snabber. Han huserar under domänen domänkungen, med företaget Dabli Handelskommunikation AB, och har e-postadress domanforsaljning(at)greenswede.se. Helt inkonsekvent alltså. På hemsidan så särskriver han ord så ofta han kan: "domän namn", "musik tjänster", "moln tjänster", "kärnkrafts industri". Företaget hade sitt första verksamhetsår 2010, där de gick -126 000 kr. Trots detta så har han tagit ut 500 000kr under året i lön till sig själv som vd och styrelsen (där han och frun ingår). I mina ögon är det inte helt seriöst...:rolleyes: Men nåt måste han ju sälja om inte domäner, för han har en omsättning på runt 1 miljon. |
Tack MRDJ :)
Jag tänkte faktiskt själv göra en tråd om just dessa domäner som finns listade på domänkungen.com men lät bli. Men nu när du gjorde det så ville jag ändå skratta så här kommer det: hahaha :) Kan inte förstå om han är seriös eller oseriös. Som Captain sade: Jag hade nog inte ens reggat någon utav dessa domäner för standardpriset. |
Det bästa tyckte jag var de fina skidbilderna han har under "Övrigt", känns väldigt relevant till sidan. Ännu bättre är att man får låna dem om man länkar till deras sida. Värsta super-länkbetet måste det ju vara?
|
satt själv nu och slösurfade på blocket och tänkte ta en titt på vilka godbitar som finns till salu, vilka hutlösa priser för .se domäner! Frågan är: Får verkligen folk sålt domäner genom blocket till dom priserna? Finns ju mindre erfarna företagare som säkert nappar...
|
Citat:
|
Citat:
?????? :confused: |
Citat:
Citat:
|
Jag diggar starkt "Moderatbandy.se".. Kanske nästa stora grej för att fiska röster?.. Kanske borde regga Sossebandy.se redan ikväll.
|
Citat:
|
Personen som säljer dessa domäner på blocket var och varannan dag. Är det inte denna användaren? http://www.wn.se/member.php?u=9605
Jag tror det är som några andra har skrivit, han lever med förhoppningen att någon ska betala de priser han anger för domännamnen. Om inte, så känns det som att han lider av någon sjukdom eller liknande. |
Jag har bestämt mig för att ta rea på vilken taktik han kör med om en intresserad företagare hör av sig utan någon som helst erfarenhet om domäner och hemsidor.
|
Ibland måste man få känna sig "stor och duktig". Får han sålt en endaste domän så lär han ju inte sluta med det. Hans fördel är ju att alla pratar om det, på så sätt lär han få folk till sin sida och sidan höjs på google. Söker ett företag efter sitt namn och kommer in på nämnda så lär de säkerligen köpa den, dock lär de pruta.
|
Tydligen så följer han denna tråden :)
Och som jag svarade honom, det är en smart idé men han borde kunna registrera betydligt bättre domäner. Fast om han nu tjänar något och får domänerna sålda, då är det ju värt att fortsätta. |
Äh,
Det är som jag skulle ha en rostig gammal Volvo från sjuttiotalet till salu för 300,000 kr på Blocket. Ingen köper, vissa "garvar". |
då kan vi ju iaf göra samhället en tjänst genom att pladdra mycket om detta i denna tråd så att den rankar bättre på Google... (8e plats just nu)
lustigt, när jag skrev "domänkungen" föreslog Google "modekungen"... |
Man börjar ju undra om detta är ett skämt eller om det är personer som är seriösa..
|
Konstigt att moneylaundering.us inte finns med på försäljning! ;)
|
Jag tror som någon annan skrev att bara om han får en, bara en domän för det priset han har dom ute flr eller kanske 10-20% billigare, ja då fortsätter han såklart.
Om jag skulle haft dom domänerna och satt en domän till utgångspriset 100.000-150.000 men personen prutat till 75.000-80.000 och köpt domänen, självklart hade jag fortsatt eftersom det finns personer som köper domänerna av mig. Säljer du liksom en domän i månaden för en 75.000-80.000 kronor, det är en rätt fin månadslön om man bara säljer domäner alltså :) |
Domänkungen är bäst tycker jag :)
|
Citat:
|
Tittar man på bokslutet för företaget så säger resultatet allt. Förvisso från 2010 men ändå.
|
Fortfarande...
Varför skulle någon punga ut med 75,000 spänn för en "skräpdomän" om man inte är en världsfrånvänd, ekonomiskt oberoende galning på LSD? Bara för att en galen tant på tunnelbanan försöker kränga krukväxter för 100,000 kr styck innebär det väl inte att någon köper hennes blommor. Ps. Jag har en elektronisk badrumsvåg till salu för 120,000 (inkl moms). PM:a mig om ni är intresserade. ;-) |
Citat:
|
Citat:
icloud.com gick ju för 30 miljoner bara för en större aktör ville ha den. Hade de inte velat haft den så hade domänen knappast varit värd ens 0,1% av den summan. |
Pal,
Naturligtvis KAN allt hända. Personligen skulle jag aldrig basera en affärsmodell som bygger på (i princip osannolik) tur, men jag förstår förstås vad du menar. Skulle de lyckas sälja någon av sina domäner till dessa "ovanliga" priser är jag den första att gratulera och "äta upp" mina egna uppenbara missbedömningar. Jag har många svagheter, men missunsam är jag knappast. Snarare skeptisk till just denna idén som fungerande affärsmodell. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson