WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero fel - varje dag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051029)

web2k 2011-11-18 14:49

Binero fel - varje dag
 
Tjena,

Har haft Binero länge... tycker jättemycket om Binero och kanske därför så tråkigt att det, för mig, blivit ett riktigt felhotell.

1.Har sedan starten haft mere eller mindre problem med DNS-pekningar, de fastnar inte och går inte igenom som de borde.

>Binero svara : Tyvärr ligger du på 1.0 och det är fel där men inte 2.0, men >eftersom du är betalande kunde sedan länge prioriterar vi inte dig utan de >nya som kommer. (förkortars Binerror resten av texten)

2.Har två konton Linux och windows... när jag låser en domän mot linux fungerar det, men inte mot windows. då måste jag ringa supporten.

> Binero svarar: Binerror!

3.Pekningar från en domän till en annan verkställs men syns inte i kontrollpanelen utan bara i deras "bakomsystem" så jag kan inte själv ta bort dessa...

> Binero svarar: Binerror!

4.Domänen som köps OCH betalas med kort reggas inte, ibland även efter flera dagars mailtrafik undrar de själva vad som gått fel.. men pengarna har de tagit...

> Binero svarar: Binerror!

5.Sturlande support, TREVLIG, men strulande där varje supportperson hela tiden verkar sträva efter att markera ärendet som stängt. de gånger jag har turen att komma till samma person som hanterat mitt ärende kan denne skylla på att han/hon "trodde" att någon annan skulle fixa problemet då hans/hennes arbetstid var slut....

> Binero svarar: Binerror!

6.Domänkontroll. Litar inte ett dugg på Binero längre när det gäller att de har koll på mina domäner. Får själv administrera och hålla koll trots att jag betalar för det.

> Binero svarar: Binerror!

7.Rättigheterna på samtliga mina domäner försvann på fredagen efter att någon där i supporten skulle låsa ett par domäner åt mig (eftersom kontrollpanelen 1.0 inte fungerar). Resultat.. alla besökare var tvugna att logga in.. Problemet åtgärdades på lördagen typ 13-15... Blev lovad återkoppling... väntar fortfarande ;-) 13 dagar sedan...

> Binero svarar: Binerror!

8.Beställde en massa domäner som de inte ens reggade. Kunde i 10 dagar gå in på andra ställen och köpa dessa.. Borde kanske gjort det, men dum och lojal som jag är.. så väntade jag på deras "prisade support"

> Binero svarar: Binerror!

9.Betalar fortfarande full pris för ett system som inte alls ger mig det jag borde få och jag väntar fortfarande på 2.0.. vad hände med den?

> Binero svarar: Binerror!

10.Försöker komma i kontakt med någon ansvarig

> Binero svarar: Binerror!

11.Skriver här på WN..

> Jag svarar: Jag inser att jag är lurad och godtrogen.. men jag orkar inte byta leverantör.. och de har ju varit så bra snyft ;-)

Alpha 2011-11-18 14:51

Köp ett nytt konto och avsluta det gamla?

Eller varför inte flytta till något hotell som verkligen fungerar....

mvh

web2k 2011-11-18 15:00

;-) bra svar.. så tyckte inte Binero att jag skulle göra, skall avvakta deras migrering..... kusligt läskigt att vänta så här länge på något så "relativt" enkelt....
Klart jag ser mig om alternativ... men vill först kolla läget och se om jag är ensam, grinig och sur gubbe ;-)

jeppjepp 2011-11-18 15:11

Nej jag hade Binero i ca 3 veckor innan jag sa upp det. Glad att jag gjorde det, polarn som inte gjorde det är bra trött :)

Btw deras support är rolig. Skickar man två frågor i ett mejl då blir det kortslutning och man får endast svar på den ena frågan. Dessutom är supporten inte ett dugg tekniska då man ofta kan få riktigt pantade svar.

emilv 2011-11-18 15:14

Starta ett ärende där du ber om att bli flyttad till nya miljön. Kanske kan du även säga att du är beredd att svara på frågor om vad ditt system behöver, ifall de är osäkra på hur något ska fungera i nya miljön.

web2k 2011-11-18 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av jeppjepp (Inlägg 20424372)
Nej jag hade Binero i ca 3 veckor innan jag sa upp det. Glad att jag gjorde det, polarn som inte gjorde det är bra trött :)

Btw deras support är rolig. Skickar man två frågor i ett mejl då blir det kortslutning och man får endast svar på den ena frågan. Dessutom är supporten inte ett dugg tekniska då man ofta kan få riktigt pantade svar.

Grattis!... får man fråga vad du bytte till.

web2k 2011-11-18 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20424374)
Starta ett ärende där du ber om att bli flyttad till nya miljön. Kanske kan du även säga att du är beredd att svara på frågor om vad ditt system behöver, ifall de är osäkra på hur något ska fungera i nya miljön.

jo det vore väl ganska så enkelt, men på grund av allt detta dagliga strulande så är man just nu väldigt trött och rädd för att det ska bli ännu värre.. men nog är det en god tanke!

emilv 2011-11-18 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av web2k (Inlägg 20424387)
jo det vore väl ganska så enkelt, men på grund av allt detta dagliga strulande så är man just nu väldigt trött och rädd för att det ska bli ännu värre.. men nog är det en god tanke!

Jag förstår känslan. Tyvärr kostar det även en massa energi att inte få den hjälp man vill ha. Som jag ser det finns det bara två bra val att göra:

* Be om att bli uppgraderad, eller
* Byta webbhotell

Det är inte rimligt att ligga kvar i en miljö som de inte har full koll på. Du kan inte helt lita på att de installerar viktiga säkerhetsuppdateringar och i övrigt ser till att miljön fungerar optimalt. Utgå ifrån att den mesta tiden läggs på att förbättra den nya miljön medan den gamla sakta får ruttna bort; det är tyvärr ofta så det blir efter ett tag.

Värre än vad det är nu kan det knappast bli, åtminstone inte om du är med under flyttprocessen så att allt funkar som det ska.

web2k 2011-11-18 21:02

Sant! Tack Emil.. Skall försöka igen med att bli förflyttad...

www 2011-11-18 21:52

Tycker verkligen Bineros problem har eskalerat de sista månaderna. Jag använder i huvudsak Binero till domänhantering och det fungerar inte heller tillfredställande. Men men, om vi nu ponerar att problemen nu nått sin kulmen så tänker jag iaf ge dem fram till jul att få ordning på grejerna.

Pratade med deras support idag, de har en hel del roliga saker på gång framöver så framtiden ser ljus ut. OM, jag säger om de får ordning på de problem de nu har.

En annan fundering, visst ställer väl .se som krav på sina registrarer att de ska genomföra domänöverlåtelser inom 7 dagar?

Än en gång, supporten är alltid väldigt trevlig, de som saknas är möjligheten att inom överskådlig framtid få prata med någon som sitter på rätt kompetens. Ibland har man tur att komma rakt på det, annars är det i princip kört..

DavidEW 2011-11-18 21:58

Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

:(

MightyNicko 2011-11-18 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av web2k (Inlägg 20424366)
Tjena,

Har haft Binero länge... tycker jättemycket om Binero och kanske därför så tråkigt att det, för mig, blivit ett riktigt felhotell....

...Binero svarar: Binerror!

Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....

Fredrik-s 2011-11-18 22:56

Välkommen till Binero.

Jag tänkte skriva ett blogginlägg på hur kasst Binero är och alla fel som de lyckas göra. Men gav upp eftersom det var så mycket att gå igen (supportmail) och la min energi på något mer konstruktivt.

Binero har ett gott hjärta i botten men lyckas tyvärr inte väga upp det med att de är totalt värdelösa på alla andra plan.

web2k 2011-11-18 23:22

Jag skulle nog kalla de problem som jag upplever med Binero som växtvärk. Troligtvis går det så bra för dem att de helt enkelt inte hinner med. Alltså fysiskt inte hinner med att plåstra om det "gamla" system som rullar bredvid och under/bakom det nya.

Tog till vara på Emils tips och bad dem migrerar. Jag var synligt irriterad men saklig, rättvis och hoppfull och vet du vad... blev lovad en migrerig till veckan. Jag hoppas verkligen det blir bättre för hur det än verkar så trivs jag väldigt bra hos Binero.

Angående vilka regler som gäller kring domänöverlåtelser så tycker jag att en koll på punktse's hemsida är på sin plats. Binero brukar väl sköta sina åtaganden när det gäller den biten.

Har det strulat för dig med just den biten eller.

JensS 2011-11-18 23:37

Fast är det växtvärk man
Kan skylla på? Övergången till 2.0 borde ju varit bättre dimensionerad. Man har ju skrytit i otaliga blogginlägg och artiklar på om hur lätt det är att bygga ut systemet etc etc. Känns mera som att man lagt för mycket pengar på marknadsavdelningen och lite för lite på drift/utveckling. Man får alltid känslan av att de saknar all kompetens som krävs för 2.0 och förlitar sig på en massa tredjepartsleverantörer. Dessa har ju inte samma svarstider vid avbrott som vi som slutkund förväntat oss av webbhotellen. Det känns just rätt uppenbart att Binero could talk the talk but couldnt walk the walk.

www 2011-11-18 23:43

Om det nu går så bra så är det väl bara att nyanställa kompetent personal?

Räddade Binero från att överskrida 7-dagars spärren!

Rättar mig själv:
"5.1.6.2 Registraren skall flytta över registreringen av Domännamnet till den nye
Innehavaren snarast, dock senast inom fem (5) arbetsdagar från det att
förutsättningarna i punkt 5.1.6.1 är uppfyllda." Hämtat från .se

Då blev den överskriden med 2 dagar

web2k 2011-11-19 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik-s (Inlägg 20424422)
Välkommen till Binero.

Jag tänkte skriva ett blogginlägg på hur kasst Binero är och alla fel som de lyckas göra. Men gav upp eftersom det var så mycket att gå igen (supportmail) och la min energi på något mer konstruktivt.

Binero har ett gott hjärta i botten men lyckas tyvärr inte väga upp det med att de är totalt värdelösa på alla andra plan.

hahaha.. humor.. usch.. va tråkigt det är när man inser att man inte är själv, samtidigt är det det man är lite rädd för..

web2k 2011-11-19 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av MightyNicko (Inlägg 20424419)
Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....

Trist att läsa.. verkligen trist... känns det som om 2.0 ändå kan vara en lösning om än långt framme eller är det samma? Svårt för dig att vet men du verkar ju ha sett bägge sidor...

web2k 2011-11-19 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20424427)
Fast är det växtvärk man
Kan skylla på? Övergången till 2.0 borde ju varit bättre dimensionerad. Man har ju skrytit i otaliga blogginlägg och artiklar på om hur lätt det är att bygga ut systemet etc etc. Känns mera som att man lagt för mycket pengar på marknadsavdelningen och lite för lite på drift/utveckling. Man får alltid känslan av att de saknar all kompetens som krävs för 2.0 och förlitar sig på en massa tredjepartsleverantörer. Dessa har ju inte samma svarstider vid avbrott som vi som slutkund förväntat oss av webbhotellen. Det känns just rätt uppenbart att Binero could talk the talk but couldnt walk the walk.

mmm ser ju vad du och flera andra skriver men vill väl inte riktigt se det...kan ju bara instämma i det du skriver... men jag hoppas och tror *ler* (varför gör jag det) att det blir bättre...

web2k 2011-11-19 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av DavidEW (Inlägg 20424414)
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

:(

mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...

DavidEW 2011-11-19 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av web2k (Inlägg 20424435)
mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...

Det var nog riktat till oss alla.

MightyNicko 2011-11-19 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av web2k (Inlägg 20424433)
Trist att läsa.. verkligen trist... känns det som om 2.0 ändå kan vara en lösning om än långt framme eller är det samma? Svårt för dig att vet men du verkar ju ha sett bägge sidor...

Som det är just nu skulle jag vilja ligga kvar i Binero 1.0 alla dagar i veckan. Men jag vet ju inte om det hänt något med mitt konto eller om det är lika för alla.

Kan säga att det är nästan exakt 50% sämre prestanda i läshastighet av sidorna i binero 2.0 och att det tar mellan 5-10 gånger så lång tid att ladda upp filer via FTP.

Har precis pratat med Binero ang en hemsida som ligger nere, och blev lovad att en expert ska titta på det i eftermiddag. Prestandan ska de titta på i nästa vecka.

Den som lever får se...

tartareandesire 2011-11-19 12:58

Känner inte heller att jag skulle vilja flytta till 2.0. Den gamla miljön fungerar åtminstone bra än så länge, 2.0 har en bit kvar innan den ens är i lanserbart skick.

MusikMixen 2011-11-19 13:05

Jag förstår inte hur man kan tveka ens. Jag hade tagit mitt pick o pack och dragit. Binero verkar lova mycket (enligt andra trådar) men det verkar inte hända speciellt mycket. Att man dessutom kan skriva till en stammis "Vi prio inte dig utan nya kunder".. Är det inte stammisarna och de trogna kunderna man sätter max prio på? Bara tänket får mig att sticka direkt. För många år sedan drev jag en webbshop hos Binero och allt fungerade kanon och supporten var trevlig, dock gick det segt nga ggr och e-posten strulade rätt mycket så jag bytade till one och där flöt allt på. Nu verkar det som det har hänt mycket hos Binero, dock till det sämre..

web2k 2011-11-19 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av MightyNicko (Inlägg 20424466)
Som det är just nu skulle jag vilja ligga kvar i Binero 1.0 alla dagar i veckan. Men jag vet ju inte om det hänt något med mitt konto eller om det är lika för alla.

Kan säga att det är nästan exakt 50% sämre prestanda i läshastighet av sidorna i binero 2.0 och att det tar mellan 5-10 gånger så lång tid att ladda upp filer via FTP.

Har precis pratat med Binero ang en hemsida som ligger nere, och blev lovad att en expert ska titta på det i eftermiddag. Prestandan ska de titta på i nästa vecka.

Den som lever får se...

Spännande att se vad de kommer fram till då! Berätta gärna vidare!

Timofey 2011-11-19 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av MightyNicko (Inlägg 20424466)
Som det är just nu skulle jag vilja ligga kvar i Binero 1.0 alla dagar i veckan. Men jag vet ju inte om det hänt något med mitt konto eller om det är lika för alla.

Kan säga att det är nästan exakt 50% sämre prestanda i läshastighet av sidorna i binero 2.0 och att det tar mellan 5-10 gånger så lång tid att ladda upp filer via FTP.

Har precis pratat med Binero ang en hemsida som ligger nere, och blev lovad att en expert ska titta på det i eftermiddag. Prestandan ska de titta på i nästa vecka.

Den som lever får se...

Jag har också upplevt sämre prestanda i 2.0, se mitt inlägg i en annan tråd om Binero: http://www.wn.se/showthread.php?p=20422907#post20422907

web2k 2011-11-20 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20424474)
Känner inte heller att jag skulle vilja flytta till 2.0. Den gamla miljön fungerar åtminstone bra än så länge, 2.0 har en bit kvar innan den ens är i lanserbart skick.

men gud så mycket skönare livet blev nu ;-) usch.. är det så illa....

web2k 2011-11-20 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20424476)
Jag förstår inte hur man kan tveka ens. Jag hade tagit mitt pick o pack och dragit. Binero verkar lova mycket (enligt andra trådar) men det verkar inte hända speciellt mycket. Att man dessutom kan skriva till en stammis "Vi prio inte dig utan nya kunder".. Är det inte stammisarna och de trogna kunderna man sätter max prio på? Bara tänket får mig att sticka direkt. För många år sedan drev jag en webbshop hos Binero och allt fungerade kanon och supporten var trevlig, dock gick det segt nga ggr och e-posten strulade rätt mycket så jag bytade till one och där flöt allt på. Nu verkar det som det har hänt mycket hos Binero, dock till det sämre..

Vill bara klargöra att Binero INTE har sagt att de prioriterar nya kunder och struntar i oss gamla.... det var så jag kände det och delvis känner i min kontakt med dem.

Och nog har du rätt i att man inte ens borde tveka, men jag är ju lite av den försiktiga, lugna och lojala typen som är ganska nöjd så länge jag inte märker av mitt webhotell. Vill inte se dem, inte prata med dem utan bara få det jag betalar för ;-) De slipper mina tråkiga mail och jag slipper hetsa upp mig för en massa strunt.

web2k 2011-11-20 23:48

Fick ett otroligt trevligt erbjudande från ett annat webbhotell.

"Såg att du haft problem med ni nuvarande leverantör, pröva ett år gratis hos oss"

JA TACK :) Ska bli intressant. Ett år gratis från dem? En ens en dag avdraget från min nuvarande! Skall inte säga för mycket men det säger en del om om hur man ser på saker och ting.

Tack för erbjudandet och förhoppningsvis ett spännande år!

blomkruka 2011-11-20 23:58

Har ett konto i 1.0 med endast en aktiv domän. Mitt 2.0 konto stängde jag och migrerade över samtliga domäner till citynetwork (mindre buggig kontrollpanel) samt hostingen hamnade på dreamhost.com

Är en sjuk lättnad. Så jävla förbannat trött på deras support som ger tvetydiga svar, ordnar inte ärendet i första mejlet. Utan man blir flera gånger tvungen att mejla tillbaka och överförtydliga problemet.

Har varit trogen kund hos binero i något år, men nu är det slut på skiten. Vilken lättnad!

Timofey 2011-11-21 00:15

Just nu laddar mina sidor väldigt slött, tar någon minut att visa valfri webbsida från mitt Binero 2.0 konto. Binerodrift visar att allt är grönt)

web2k 2011-11-21 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av blomkruka (Inlägg 20424601)
Har ett konto i 1.0 med endast en aktiv domän. Mitt 2.0 konto stängde jag och migrerade över samtliga domäner till citynetwork (mindre buggig kontrollpanel) samt hostingen hamnade på dreamhost.com

dum fråga kanske? Varför dreamhost "och" cn.... varför valde du som du gjorde...

Citat:

Är en sjuk lättnad. Så jävla förbannat trött på deras support som ger tvetydiga svar, ordnar inte ärendet i första mejlet. Utan man blir flera gånger tvungen att mejla tillbaka och överförtydliga problemet.
mmm känner onekligen igen mig i det du skriver...

Citat:

Har varit trogen kund hos binero i något år, men nu är det slut på skiten. Vilken lättnad!
Bra! Någon skrev här att man inte borde tveka och det är nog ett bra valdu gjort. Hoppas det blir bättre för dig.

web2k 2011-11-21 00:23

Alltså helt seriöst!

Kan någon här förklara varför sidorna och tjänsterna verkar ladda olika från Bineros 1.0 och 2.0. Fick för mig att det bara var deras kontrollpanel som var annorlunda. Lite nya tjänster och lite smarta funktioner... Hur kan deras sidor laddas långsammare?

Känns ju riktigt tråkigt ju mer jag läser här på sidan och ju mer ni berättar om era upplevelser på 2.0. Trodde i min enfald att det skulle bli MYCKET bättre...

KristianE 2011-11-21 08:09

Hela hostingmiljön i Binero 2.0 skiljer sig kraftigt mot 1.0.

Nilsson 2011-11-21 09:59

Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.

web2k 2011-11-21 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Nilsson (Inlägg 20424623)
Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.

Kan mycket väl vara så att jag har otur och att du upplever Binero som de verkligen är. Om så är fallet kan jag bara säga grattis! Jag har inte som avsikt med mina inlägg att dra ner Binero inför alla, utan mest få en helhetsbild om företaget. Om det väger över åt minus så byter jag. Men jag hoppas det framgår att jag inte tycker illa om allt ;-) bara väldigt mycket "just nu" kanske fungerar perfekt nästa vecka... ;-)

web2k 2011-11-21 13:27

:) spännande >>>>

Ditt konto är i kö för migrering!

Just nu är ditt konto i kö för migrering och förväntat starttid är 2011-11-21 13:41. Om detta meddelande kvarstår mer än 4 timmar efter beräknad starttid vänligen kontakta vår support, [email protected] snarast.

JensS 2011-11-21 13:40

Ett tecken på att de läser här på WN då :).

Roosweb 2011-11-21 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Nilsson (Inlägg 20424623)
Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.

Jag måste även jag efter att under en lång period följt dessa trådar om Binero flika in med mina egna erfarenheter av dem. Till att börja med måste jag klargöra att jag inte är något annat än en hobbyutecklare eller vad man ska kalla det. Men har i alla fall 3 WP bloggar (2 med forum) och 3 andra webbplatser placerade vid Binero sedan lite mera än ett år tillbaka. De ligger alltså i den nya hostingmiljön 2,0 med nya kontrollpanelen och hela köret.

Några år bakåt i tiden hade jag flertalet domäner vid Binero, men tack vare deras buggiga kontrollpanel i 1,0 bytte jag till ett danskt större webbhotell ett tag istället som kunde i mitt tycke erbjuda en bättre och stabilare kontrollpanel. Efter ett år eller två började jag leta efter ett nytt webbhotell igen av olika anledningar och snubblade då över Binero ännu en gång. Med tidigare erfarenhet av deras kontrollpanel kändes det inte som det givna valet- men i samband med en kampanj samt lanseringen av 2,0 valde jag att bli kund vid dem igen och har som tidigare nämnt vart det i litet över ett år nu.

Jag måste säga att jag under det året har haft minst problem och strul av alla webbhotell jag tidigare testat (både billigare och dyrare sådana). Jag ska inte sticka under stolen med att kontrollpanelen när 2,0 var helt nytt ibland buggade ur och hade sina brister. Men det var mest småsaker som snabbt fixades till, nu tycker jag att det rullar på klockrent. Även supporten har vart riktigt bra, alltid fått snabba svar om det vart något jag undrat över- dessutom uttömmande och trevliga svar.

Genomgående har jag haft en bra upplevelse av "nya" Binero och kommer gladeligen stanna kvar vid dem även framöver.

Jag hoppas verkligen att alla ni som råkat ut för en massa problem och strul ändå är en minoritet och att ni blir prioriterade när det gäller flytt till 2,0 och annan support. Många av er verkar ha vart kund vid Binero länge (vissa sedan Alebog tom), självfallet bör då även fokus ligga på er. Hoppas det löser sig för er och att även Binero får alla hjul i rullning. Som sagt, jag är ju inget annat än en hobbykodare men även det perspektivet kan kanske vara intressant i diskussionen. :)

MightyNicko 2011-11-21 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av web2k (Inlägg 20424521)
Spännande att se vad de kommer fram till då! Berätta gärna vidare!

De ordnade DNS-problemet manuellt hyffsat snabbt och efter 24h så var trafiken tillbaka. Ang prestandaproblemet som jag upplever på min största sida så är det, enl Binero, en .php-fil som tar CPU-kraft när den körs. Och eftersom CPU-kraften är strypt i Binero 2.0 så tar sidan längre tid att ladda. I Binero 1.0 så fanns inte denna spärr.

Detta ger säkerligen en stabilare miljö generellt sett, men tyvärr förlorade jag på det.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson