![]() |
Funderar på en ny Android
God morgon!
Jag har börjat tröttna ganska rejält på min HTC Desire och har börjat se mig om efter en ny telefon. Jag har sneglat lite på Nexus S då den kör Android 2.3 i original och storleken känns lagom. Men mina tveksamheter gäller byggkvalitén som tydligen ska vara ganska plastig och att den nästan är ett år gammal (inte ett allt för stort hinder, men ändå). Priset och minnesmängden för appar är lockande. Så min fråga till er är vad ni har för tankar om bytet Desire -> Nexus S. HTC Desire - Batteritiden - Telefonen hänger sig vid uppspelande utav mp3-filer när hörlurar är inkopplade - Minnesmängden för appar - Hastigheten vid "surfning" - HTC Sense - Push-notification i realiteten obefintlig - Lite liten skärm - Android 2.2 - Pivot-funktionen trasig + Storleken + Ligger bra i handen + Allmänt användande + Fysiska knappar (minimalt plus, vanesak) + Byggkvalitén Kamera: Fotograferar sparsamt Filmar nästan aldrig |
Kommer inte den nya Google-fonen ut snart som Samsung också släpper?
F ö verkar uppbytet för litet. |
Jag hade väntat och se vad Samsung och Google visar upp 11e oktober.
Rykten säger att en ny Nexus ska lanseras och då borde Nexus S sjunka i pris. Alla vet ju dock hur det gick med både iPhone 5 och den billigare cloud-mobilen från Apple så rykten kan man inte lita på :-) |
det handlar ju om vad man har för budget. Men mitt byte från desire -> samsung galaxy s2 var helt värt det även om jag stör mig lite på att s2 har sämre räckvidd på wlan än desiren.
|
Samsung Galaxy S2 blev ju årets mobiltelefon. Jag har föregångaren och tror faktiskt att det är den bästa telefon jag någonsin haft.
|
Bytte från HTC Legend till Samsung S2 och jag stör mig på hur mycket sämre S2:ans gränssnitt är jämfört med HTC Sense.
Synkningen med Kies ska vi inte tala om, riktigt kass. Så fort HTC kommer ut med nåt liknande som S2:an i form och vikt mm så byter jag tillbaka till HTC igen. |
allstars:
Hur menar du när du säger att uppbytet verkar för litet? nosnaj: Fullt så bråttom har jag ju inte att man inte kan vänta på att de förhoppningsvis ska presentera den nya Nexusen. De rykten som finns får det att vattnas i munnen. ;) goose, jonny: Jag tycker att storleken på SGSII är en nackdel. Jag har problem att hålla den på ett bekvämt sätt. Små händer tycker jag ändå inte att jag har. =/ THL: Jag håller med om att Samsungs gränssnitt är gräsligt, det samma tycker jag om SE's. |
Jag ängde en Nexus S i 2 dagar, sedan tappade jag den på tuben röda snöre vid Gamla stan emot Ropsten..:-(
Köpte en Samsung Galaxy 9100, byggkvalité är riktigt usel på den luren. En lur som verka har intresserad byggkvalité är Nokias N9. Det finns en del frågetecken kring luren och det OS:et som gör att man avvakta. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej freakie.
Innan du byter telefon så rekommenderar jag att du rootar och ROM:ar. Jag har själv en HTC Desire och bytte till Oxygen för en månad sedan. Har aldrig varit så nöjd med telefonen som nu. Jag uppskattade verkligen Sense och trodde att jag skulle sakna det, men det gör jag faktiskt inte. En avskalad Android är riktigt riktigt bra och lätt att anpassa. Du får förmodligen bättre batteritid på köpet. :-) |
Citat:
JuiceDefender (free) Android Optimizer (free) Innan kunde jag köra 6 timmar med mobilen så var batteriet dött, nu kan jag köra en hel dag utan problem. Jag hade rootad innan men tog bort det och kör o rootad nu :) |
SE Xperia Ray är annars en riktigt trevlig telefon om man vill en lite mindre telefon.
|
Citat:
JuiceDefender / UltimateJuice kan jag verkligen rekommendera dock. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson