WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på header (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049602)

Captain Thailand 2011-08-19 17:54

Feedback på header

Hej,

www. thai . nu har massvis att önska (kodning, upplägg, språkbruk), men just nu frågar jag om headern. Jag har gjort om denna (toppen på sidan) idag, för att försöka få den mindre trist och mer "turist" ;-)

Vad tror ni?

Båten är mitt egna foto, men den är "inklistrad" på vattnet och eftersom perspektivet blir aningen galet, kan det bli lite ofrivillig monty python-effekt, eller kanske inte?! Jag har inte tid att ändra resten av sajten just nu, så det är som sagt i första hand headern jag undrar över.

Tacksam för alla reaktioner!

Knös 2011-08-19 18:16

Jag tycker det blev riktigt bra med båten. Det som stör mig lite är den vita lilla punkten till vänster på båten, kanske bara jag som är lite petig men om jag vore dig skulle jag fixa bort den.

Captain Thailand 2011-08-19 18:24

Tack knös!

Fläcken tar jag bort i morgon... Skönt att du inte tyckte illa om båten. Jag satt med den alldeles för lång tid idag...

Anders Karlsson 2011-08-19 23:03

Håller med om att headern är riktigt snygg. Dock kan jag tycka att den är lite stor, att den tar lite mycket plats.

Captain Thailand 2011-08-20 02:51

Osueco,

Tack för respons! Jo du har rätt, den är stor /hög. Dock är den tillsammans med navigeringen ca 10-15% mindre än den tidigare varianten, trots att jag förstorat texten.

Jag vet inte varför jag fått dille på "höga" headers. Egentligen borde man ju komma åt innehållet snabbare. När jag totalrenoverar nästa gång skall jag tänka på detta.

Zyry 2011-08-20 08:35

Ser bra ut , Bara fläcken men den skulle du ta bort idag ;)

Captain Thailand 2011-08-20 09:23

fredrikwirth,

Tack!

Japp, nu skall fläck tas väck för att göra header (mer) fräck. ;-)

catch 2011-08-23 17:21

Jag tycker det ser riktigt fint ut. Ger ett professionellt intryck i min mening.

Skatedragon 2011-08-23 18:12

Ser riktigt bra ut!

Captain Thailand 2011-08-23 18:32

Tackar!

Det värmer!

Captain Thailand 2011-11-21 10:23

Hej,

Fick idag lite tid över så jag tog tag i denna header igen och:

1. Ljusade upp färgerna och drog när mättnaden och kontrasten en aning.

2. Försökte få himlen mer inbjudande och realistisk.

Ciffan 2011-11-21 12:21

Tänkte att du väl har det varmt nog ;)

så jag kan väl slänga in lite kritik
Jag har svårt för bildspel där bilderna "kommer från alla jävla håll" Att de sedan stutsar innan de stannar ger mig lite av känslan av 90-talets hoppande gif-ar

Om det nu skulle vara lite kallt så ska du få kredit för bilderna på hela sidan
Bilderna är jättefina, motiv, komposition, beskärning etc
Det bästa är ändå att de känns "svensktagna", vilket ger ett par saker
- de känns inte som billiga stockbilder
- känns som om de som står bakom sidan är svenskar/förstår svenskar, det är med andra ord ingen översatt dussinsida.

WeaZear 2011-11-21 12:29

Väldigt fint gjort, det som jag tycker dock förstör ganska mycket är de länkarna du har längst upp. Passar inte riktigt in.

Captain Thailand 2011-11-21 12:59

Ciffan,

Tackar, det var konstruktivt! Bildspelet är av modell javascript så hastightet och beteende kan ändras ganska enkelt. Det skall jag nog göra. Jag är heller inte i så förtjust i nuvarande variant.

Tack för snälla ord beträffande bilderna. Jag tar i princip alla bilder själv. Det finns många betydligt bättre fotografer, men att göra det själv blir billigt, lite mer personligt och jag kan passa på att ta en dag ute då och då. ;-)

WeaZear,

Tackar! Jag kommer nog även i fortsättningen ha länkar i topp, men det går nog att fixa till på ett stilfullare sätt. Jag skall kika på det framöver. Tack!

Loffy 2011-11-21 13:06

Längst ned, footern, ändra
"Din e-post och personuppgifter kommer aldrig komma tredje part tillhanda."
till:
"Din e-post och dina personuppgifter kommer aldrig tredje part tillhanda."
eller:
"Din e-post och dina personuppgifter kommer aldrig att lämnas ut till tredje part."

Captain Thailand 2011-11-21 13:12

Tack skall du ha Loffy!

Det ibland är svårighet mäd svenska språcket for us emigrants! ;-)

Ekke 2011-11-22 16:53

Ser riktigt bra ut men lite för rörigt för min smak, smaken är ju dock som baken så förhoppningsvis tycker inte dina andra besökare det :)

StefanW 2011-11-24 11:41

Hej. Jag tycker att det ser riktigt bra ut!

Captain Thailand 2011-11-24 13:47

Hej,

Tack Ekke och StefanW!

I ärlighetens namn har jag lite dåligt med idéer, så det fick bli en liknande header till Kohsamui.org. Klart vatten är väl aldrig fel?!

Nästa steg är att fortsätta utöka innehållet på sajterna och förbättra det existerande, inte minst språkmässigt. Det är trots allt (ännu) viktigare än det grafiska.

allstars 2011-11-24 16:17

Rätt likt Vings grafiska profil tycker jag allt.

Sidan laddar rätt segt - om målgruppen är svenskar borde så inte servern ligga i Sverige?
Segare att utveckla mot kanske, men det är väl användarna som är viktigast?!

Det står att det är säker hotellbokning, men det känns sådär när man vidarebefodras till annan sajt för bokningen som är på engelska och ser långt ifrån lika snygg som din sajt.

Captain Thailand 2011-11-24 16:31

allstars,

Tack för feedback!

Jo, den oranga färgen är väl det som är "likt", men det är inte ett medvetet val. De andra loggorna (för våra webbsajter) är tex gula, blåa, röda, beige-gröna, svarta och gröna. Och i övrigt (webbplats och övrigt) är det nog ganska olikt Ving, som förvisso har en väldans stilig sida.

Målgruppen är svenskar och "andra". Vi annonserar visserligen i Expressen Res men även icke-svenska medier. Hur som helst förstår jag vad du menar. Det vore rimligt om den svenskspråkiga versionen låg på svensk server. Även bilder och grafik borde jag kunna pressa ner lite i storlek.

Captain Thailand 2011-11-24 16:39

Missade hotellbokningen,

"Hotellbokarna" (dvs de som administrerar hotellbokningen) sitter i samma byggnad som oss (nåja, de äger den) men är ett mångdubbelt större företag. De är uppriktigt duktiga på sin sak.

Ev kommer vi översätta allt till svenska tillsammans inom en snar framtid.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson