WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella SmartResponse-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049476)

miika 2011-08-11 16:01

Officiella SmartResponse-tråden

Bästa WN-Forum,

Jag tänkte öppna en officiell SmartResponse -thread för att diskutera om vårt nätverk och om våra kampanjer.

Vem är SmartResponse?
- Vi har kampanjer i Sverige, Danmark, Norge och Finland - sammanlagt över 200st
- Vi GARANTERAR utbetalning inom 30 dagar för varje månads avslut
- Du har GARANTI på att du modtar din betalning oavsett om annonsören betalar oss
- Vi bjuder attraktiva villkår och raderar inga leads
- Vi änvänder DirectTrack som publisher- och tracking plattform

Du får gärna kontakta mig om du har vad som helst för frågor gällande SmartResponse. Mitt mål är att optimera din trafik och inkomster :-)

Kontaktuppgifterna:

Miika Heikkonen
Tel.: +45 31 64 12 21
E-mail/Messenger: [email protected]

miika 2011-08-12 15:03

Rekommendationer

Hej!

Här kommer en lista över några kampanjer som vi rekommenderar varmt:

Valio CPC -kampanj är trevlig kampanj med en tävling där du kan vinna ett års förbrukning av mjölk och Kartioglas. Din kommission är ca. 2,5 SEK (2,00 DKK).

Alla gillar Kalle Anka, speciellt när EPC ligger på över 13 SEK. Du får 6 nummer + en valfri premie (t.ex. The Pirates of The Caribian DVD) för 49 kr + 29 kr i porto.

EFI -kampanjerna Quattro och Intuition fungerar fortfarande relativt bra. EPC:n är betydligt högre i Quattro, ca. 10 SEK. Intuition har en EPC på 4,5 SEK.

Världens Starkaste Björn Bamse är stark också med affiliate, EPC ligger på ca. 8 SEK.

... och vi GARANTERAR betalningar till våra publishers.. :-)

Zykick 2011-08-12 17:15

Verkar grymt!

Har ni stöd för callback?

miika 2011-08-15 10:30

Callback hos SmartResponse

Citat:

Ursprungligen postat av Zykick (Inlägg 20414351)
Verkar grymt!
Har ni stöd för callback?

Ja, det har vi. Det finns tre olika alternativ:

Vi har vissa funktioner som är tillgängliga för alla affiliates ("Affiliate Webservices" under "Campaign Tools").

Om du önskar mer avancerade funktioner så kan vi ge tillgång till API. I detta fall får du gärna kontakta min kollega Thor på [email protected] efter att du skickat en publisheransökan.

Dessutom, har vi förstås en vanlig sub-id -funktion.

Hälsningar,
Miika

miika 2011-08-24 13:22

Affiliate Race 2011

Hej publishers,

Som en del av er har kanske hört har SmartResponse-Media en publishertävling, The Affiliate Race 2011!.

SmartResponse-Media ordnar och sponsrar en lyxresa till Nice till tre svenska publishers. Det blir en förlängd helg i ett varmt land tillsammans med 9 andra publishers från Norden. Och vi garanterar att det blir roligt!

För att vinna krävs det att du är med i topp 3 för publishers av våra survey-kampanjer 2011.

Mera information hittar du härifrån:
www.theaffiliaterace2011.com

Ps. Om någon undrar vad hände till den tidigare "The Affililiate Race" -tråden: jag vet inte för säkerhet, men jag tror att den blev raderad av moderatörer p.g.a att den kategoriserades som marknadsföring.

miika 2011-08-24 13:40

Affiliate Race 2011

Hej publishers,

Som en del av er har kanske hört har SmartResponse-Media en publishertävling, The Affiliate Race 2011!.

SmartResponse-Media ordnar och sponsrar en lyxresa till Nice till tre svenska publishers. Det blir en förlängd helg i ett varmt land tillsammans med 9 andra publishers från Norden. Och vi garanterar att det blir roligt!

För att vinna krävs det att du är med i topp 3 för publishers av våra survey-kampanjer 2011.

Mera information hittar du härifrån:
www.theaffiliaterace2011.com

Ps. Om någon undrar vad hände till den tidigare "The Affililiate Race" -tråden: jag vet inte för säkerhet, men jag tror att den blev raderad av moderatörer p.g.a att den kategoriserades som marknadsföring.

Zykick 2011-08-24 18:32

Förstår inte riktigt hur man ska få utbetalning?

Först ska man skriva in bankuppgifter med mera, sedan är där en underflik där det står "Payment" och där står ex. Paypal login ( ? )

Zyry 2011-08-25 06:49

Addat på skype har lite frågor.

miika 2011-08-25 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Zykick (Inlägg 20415497)
Förstår inte riktigt hur man ska få utbetalning?

Först ska man skriva in bankuppgifter med mera, sedan är där en underflik där det står "Payment" och där står ex. Paypal login ( ? )

Hej Zykick,

Har du en rätt sida..?
https://partner.smartresponse-media....te_signup.html

Och fyll i t.ex. så här:

Name on Bank account, Anders Andersson
Bank Name Swedbank
Account (and registration) Number 821469150137156
Swift Number(Danish partners type 1) SWEDSESS
IBAN Number(Danish partners type 1) SE8680000821469150137156
Company registration No(CVR, VAT, Privat person etc.) Org.nummer för företagare eller dit personnummer om du har inget företag.]

Lyckades det?
Vi garanterar att vi betalar ut dina inkomster :-)

Zyry 2011-08-25 16:50

Hur Mycket får man per click eller visning av en annons av er?

Zykick 2011-08-25 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av miika (Inlägg 20415563)
Hej Zykick,

Har du en rätt sida..?
https://partner.smartresponse-media....te_signup.html

Och fyll i t.ex. så här:

Name on Bank account, Anders Andersson
Bank Name Swedbank
Account (and registration) Number 821469150137156
Swift Number(Danish partners type 1) SWEDSESS
IBAN Number(Danish partners type 1) SE8680000821469150137156
Company registration No(CVR, VAT, Privat person etc.) Org.nummer för företagare eller dit personnummer om du har inget företag.]

Lyckades det?
Vi garanterar att vi betalar ut dina inkomster :-)

Syftade på det här: http://yay.nu/NQa4R6 =)

miika 2011-08-26 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av fredrikwirth (Inlägg 20415569)
Hur Mycket får man per click eller visning av en annons av er?

Våra klickpriser (i CPC-kampanjer) varierar oftast mellan 2 kr och lite under 3 kronor. Vi har dock mest CPA/CPO-kampanjer. CPM-kampanjer har vi inte alls.

miika 2011-08-26 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Zykick (Inlägg 20415572)
Syftade på det här: http://yay.nu/NQa4R6 =)

Tack för din feedback Zykick. Det är nämligen så att dessa fälter var helt onöjdiga och de skulle inte alls vara synliga för publisher. De var missvisande men annars helt harmlösa. Vi har nu raderat dem.

Tack skall du ha :-)

miika 2011-09-07 13:54

The Affiliate Race i september

Bästa Publishers,

The Affiliate Race 2011 fortsätter! Tävlingens förstapriset är en resa till Nice nästa år. Vi skickar 3 svenska publishers, tillsammans med de bästa Nordiska affiliates-kollegor, till Nice. Du behöver inte själv stå för kostnaden. Nice!

Förstpriset är ditt om du är bland de tre största survey-publishers i Sverige. D.v.s. du har levererat flest, näst flest eller tredje flest survey-leads. Om du är aktiv i Norge, Danmark eller Finland, så räknar vi också leads från dessa länder till din "kvot".

Vår premie för september månad är ett restaurangpresentkort på ca 1200 kronor (1000 DKK). Presentkortet kan vara ditt, om du gör utökar din omsättning med minst 25 % jämfört med din omsättning i augusti. Omsättningen ska dock minst vara ca 1200 kronor (1000 DKK). Vi lottar ut presentkortet bland alla publisher som når denna gräns.

Lando 2011-09-13 21:53

Hur gör jag rent konkret för att plocka ut alla subIDs lättast? Helst genom att bara begära en fil med PHP?

Kollade här:
http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php

Men förstod inte.

"Name: getSubIDStats
Binding: DirectTrackWebServicesBinding
Endpoint: http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php
SoapAction: http://secure.directtrack.com/api/so.../getSubIDStats
Style: rpc"

Har ni någon exempelkod på detta?

miika 2011-09-15 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lando (Inlägg 20417485)
Hur gör jag rent konkret för att plocka ut alla subIDs lättast? Helst genom att bara begära en fil med PHP?

Kollade här:

Men förstod inte.

"Name: getSubIDStats
Binding: DirectTrackWebServicesBinding
Endpoint: http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php
SoapAction: http://secure.directtrack.com/api/so.../getSubIDStats
Style: rpc"

Har ni någon exempelkod på detta?

Hejsan,

Det var en svårare fråga som jag kan inte direkt ge ett bra svar. Har frågat min kollega men han först tillbaka om några dagar.

Under tiden, kolla det här dokumentationen som jag plockade ut från DirectTrack. Hjälper det?

API Name: getSubIDStatistics

Description: Returns a link to a csv statistics file for a specified affiliate in the format you choose. The statistics returned can include data summed on a daily or monthly basis as well as broken out by keyword or campaign or a combination of both by requesting the appropriate REST resource URL as shown in the chart below.

Steps for creating the csv:

Make a GET request to the appropriate REST URL in the chart below.

Your initial response will indicate that the request has been queued and a history ID will be generated. Make an additional GET request to the same REST URL that was used to make the initial call until you get a 'Completed' response.

Make a final call to the URL provided in the newResourceURL within the 'Completed' response. No authorization header is required on this call. This will give you the opportunity to download the Sub ID csv file.

Daily Stats for a Single Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

Daily Stats for a Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

Stats by Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

Stats by Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]

All Campaigns by Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

All Campaigns by Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

All Campaigns by Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

All Campaigns by Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]

By Campaign and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

By Campaign and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

By Campaign, Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

By Campaign, Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]

Lando 2011-09-15 22:37

Återkom gärna när din kollega är tillbaka. Jag ska ta en titt på det du skickade så länge :)

miika 2011-09-16 13:19

Cross-boarder login

Bästa Publishers,

Vi har utvecklat en funktion som hjälper de publishers som har flera konton hos oss. Det är nu möjligt att surfa mellan flera publisher konton utan att behöva logga in.

Funktionen passar perfekt för dig, om du har verksamhet i flera länder eller om du annars bara, t.ex. p.g.a bokföringen, har flera konton hos oss.

För att du ska kunna använda funktionen ska du trycka Account Info --> Related Accounts. Först ska du sätta in en "Master account". Därefter kan du lägga till konton genom "Attach Related Accounts".

Obs! Använd gärna din CD-login (t.ex. CD1234) och skriv "CD" med stora bokstäver. Om du är osäker över vad din CD-login är, så ser du den från Account Info --> Edit Account. Du ser också CD-loginen i dina egna publisher länkar.

Ha en trevlig helg!

frecka 2011-09-16 13:24

Hej,

Har ni stöd för EPI callbacks?

Kan även privatpersoner under 18 år registrera sig?

miika 2011-09-19 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417737)
Hej,

Har ni stöd för EPI callbacks?
Kan även privatpersoner under 18 år registrera sig?

Hej frecka,

Ja och ja :-)

För närmäre detaljer gällande EPI får du gärna kontakta mig per e-post.

miika 2011-09-20 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lando (Inlägg 20417485)

Kollade här:

Hej,

Jag skickar PM/mejl åt dig :-)

miika 2011-10-05 10:20

Klickkampanj

Bästa Publisher,

Vi vill gärna rekrytera nya publisher till en Irländsk-resekampanj. Om du har en snygg reserelaterad websajt eller du kan tänka dig att skicka ut ett mejl, så skulle vi gärna vilja samarbeta med dig!

Vi erbjuder:
- en resekampanj med tävling
- ca 2,30 SEK ersättning per klick
- stor budget
- banners med stort fokus på tävlingen
- textlänkar

Vi kräver:
- reserelaterad sajt (eller e-mail)
- en screen shot från din sajt/e-mail med kampanjmaterial
- impressionstatistik efter kampanjen är slut

intresserad? :-)

miika 2011-10-21 10:36

En exklusiv leadkampanj

Bästa Publishers,

Vi har fått in en exklusiv leadkampanj där vi gärna skulle vilja ha fler leads. Kampanjen handlar om en medicinsk undersökning.

EPC för denna kampanj är ca 13,70 SEK. Vi betalar ut 25 DKK. Konverteringen har varit mellan 35-40 % beroende på publisher. EPC:n baserar sig på 4 olika mejlpublishers och flera hundra leads. Om du är skeptisk, så kan vi alternativt betala 7,5 SEK per klick.

Vi har följande krav för kampanjen:
- Kampanjen skall skickas ut i mejl
- Publisher skall använda givna texter
- Denna kampanj skall vara det enda budskapet, d.v.s. det får inte vara andra kampanjer i samband med denna kampanj

Kampanjen riktar sig till dem som lider av inkontintens och är över 40 år. Inkontinens är väldig vanlig problem, och jag tror att därför ligger EPC:n så högt.

Är du intresserad? I.s.f. kontakta mig genast :-)

miika 2011-11-09 15:53

Högre payout i våra surveys

Bästa Publishers,

Jag har riktigt bra nyheter: Vi har idag höjt vår payout i alla våra surveys. Payouten är nu 16 DKK (tidigare 12 DKK). Mindsta kraven är dock att du gör över 100 survey leads (per kampanj). Högre kommission är giltig bara den här månaden.

Tiden för att köra surveys är nu riktigt bra för att vi lottar ut survey-vinster första december. D.v.s. det är "sista chans" att delta!

Dessutom har vi en The Affiliate Race 2011 månadstävling för alla publisher, där vi lottar ut 25 x 200 DKK presentkort bland de publisher som producerat (sammanlagt) över 100 survey-leads.

Ha det!
Miika Heikkonen

Reager 2011-11-14 15:51

Ett litet tips i all vänlighet. Kolla gärna över stavningen på den svenska delen av er sida.

I slidern på bilden "Koppla ihop" så stavar ni

Annonsörer -> Annoncörer
Byråer -> Buråer

Sedan i boxen för "Publishers" så skriver ni websida och webbplats. Använd gärna ett ord alt. att ni använder den svenska varianten webb och inte blandar web och webb som prefix till orden.

Finns säkert mer men det var det första som jag såg när jag gick in på er sida och för mig känns det inte 100% seriöst när man inte lägger ner tid/pengar på att få en korrekt översättning.

Hoppas jag inte har några felstavningar men då skyller jag på att detta är ett forum och att jag inte har tid att korrekturläsa :)

MVH
Daniel

miika 2011-12-08 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Reager (Inlägg 20423780)
Ett litet tips i all vänlighet. Kolla gärna över stavningen på den svenska delen av er sida.

I slidern på bilden "Koppla ihop" så stavar ni

Annonsörer -> Annoncörer
Byråer -> Buråer

Sedan i boxen för "Publishers" så skriver ni websida och webbplats. Använd gärna ett ord alt. att ni använder den svenska varianten webb och inte blandar web och webb som prefix till orden.

Finns säkert mer men det var det första som jag såg när jag gick in på er sida och för mig känns det inte 100% seriöst när man inte lägger ner tid/pengar på att få en korrekt översättning.

Hoppas jag inte har några felstavningar men då skyller jag på att detta är ett forum och att jag inte har tid att korrekturläsa :)

MVH
Daniel

Hej Daniel,

Du har helt rätt och jag är 100 % enig med dig. Vi borde korrigera stavningen (danskarna är bara så pass rak i sak ibland :-D) Själv är jag 100 % finskspråkig och kan inte så bra svenska att jag sku kunna kolla genom sajtens översättning. (Den är inte gjort av mig). Jag försöker få den i skick med hjälp av mina kollegor.

miika 2011-12-08 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av miika (Inlägg 20419494)
Bästa Publisher,
Vi vill gärna rekrytera nya publisher till en Irländsk-resekampanj. Om du har en snygg reserelaterad websajt eller du kan tänka dig att skicka ut ett mejl, så skulle vi gärna vilja samarbeta med dig!

Den här kampanjen är aktiv igen! Vi betalar 2,50 danskar per klick.

miika 2011-12-13 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av miika (Inlägg 20426654)
Den här kampanjen är aktiv igen! Vi betalar 2,50 danskar per klick.

Hej Alla!

Vi har precis höjt vår kommission i kampanjen Tourism Ireland. Nu betalar vi 2,80 DKK per klick, d.v.s ca 3,70 SEK. Det är frågan om en riktig god kampanj med textlänkar samt än tävling där man kan vinna är resa till Dublin.

Hälsningar,
Miika

miika 2012-01-09 13:09

Publishertävling

Publishertävling för alla Facebook-publishers!

Vi utser en som vinner ett resepresentkort värt 10 000 DKK. För att vara med, ska man ha tjänat mer än 500 DKK genom Facebook-aktiviteter (Wall-posts, Groups, PPC…)

Ju mer du tjänar, desto större blir dina chanser att vinna!

För varje 500 DKK du tjänar, får du en lottokupong. Om du exempelvis tjänar 2 000 DKK, får du fyra lottokuponger.

Tävlingsperioden är fram till 31 januari. I februari utser vi vinnaren – lycka till!

miika 2012-01-10 13:32

Survey-kampanjer

Tjäna alla!

Under januari-månaden har vi riktigt bra payout i våra surveys, ~20 kr per survey (16,00 DKK).

Konverteringen från klick till leads har varit följande:
Konsumentundersökning 16,3 %
Apple-tävling 14,8 %
Hawai-tävling 11,8 %

D.v.s. EPCn (earnings per click) i vår nya Konsumentundersökning ligger på över 3 kr(!)

Har du frågor gällande våra kampanjer eller surveys så är det bara att kontakta :-)

Cheers,
Miika

miika 2012-02-08 16:07

Hej alla affiliates från Malmö (eller när Malmö!)

Vi har träff i Ölkafeet i Malmö kl. 1900 imorgon på torsdag 9.2.
Jag kommer att delta - vi ses :-)

miika 2012-03-01 09:57

Hej Publishers,

Vi har höjt kommissioner i alla survey-kampanjer f.o.m 1.3.2012. Vi betalar ut 18 DKK per lead!

miika 2012-03-26 10:51

BIGBANK och SmartResponse

Hej Publishers,

BIGBANK betalar nu 190 kronor per lead!

miika 2012-04-30 11:35

Coregs (email-leads)

Hej Publisher!

Är du intresserad av e-mail-marknadsföring? Precis nu har vi en kampanj där du får e-mail leads extra billigt.

- Du får inga dubbla-addresser
- Du får inga Kalle Anka -leads
- Vi raderar bort alla dårliga leads manuellt

Priset är nu så lågt som 1 SEK per lead om du gör en intresseanmälan före 2.5.2012.
Minimum-beställning är 10 000 st.

Vi skickar leadsena åt dig en gång er vecka i en Excel-fil eller i en direkt som "order-feed".

Detta erbjudande är giltig bara tills 1.5.2011.
Har du intresse, så kontakt mig direkt på [email protected]! :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson