![]() |
Misstänksam sida.
Hej på er.
(Lite kuriosa en Fredags Kväll) Jag råkade snubbla över en sida som heter http://www.betygsakuten.se/. Jag blev ganska misstänksam över att det var ett vanligt mobil nr dom hänvisade till + tiderna dom var kontakt bara på. Men för skojs skull så ringde jag numret från mitt skype konto. Tjej svarade och jag började ställa frågor hon visste inte vilken sida det gällde och när jag frågade varför hennes nr fanns på hemsidan sa hon bara att dom hade skrivit fel nr. Bara för skojs skull går det att ta reda på vem som är reggad på hemsidan ? |
IIS.se. Finns bara en person i Sverige med namnet..
|
Citat:
|
|
Ännu mer Kuriosa Ringde personen i fråga någon svarade han som svarade ägde inte domänen vi pratar om
|
Blev sidan misstänksam? :) Kunde inte låta bli, det är ju ändå fredag som sagt var.
Du reagerade på mobilnumret? Inte på sajtens innehåll eller de inkorrekta texterna som möter en direkt? Jadu :) |
Citat:
Skål |
Citat:
|
Citat:
|
Detta bör ja vara brottsligt, men vilket brott? Är det endast uppmaning till brott?
|
Citat:
|
Misstänker att det inte är någon åttiotalist som ligger bakom sidan, inte många som kommer ihåg Refaat el-Sayed idag (herrn i den roliga hatten).
|
Citat:
|
Citat:
Men det är en bra idé. Kanske man ska börja med samma verksamhet och samtidigt skicka in det till vhs (eftersom jag kan). Enbart för privat användning förstås. ;) |
Alla som beställer (och skriver under med underskrift) gör sig dessutom skyldiga till urkundsförfalskning.
Mer läsning: https://www.flashback.org/t958420 |
Citat:
Att "safe:a" med lite finstilt hjälper inte. Jämför med att du skulle ha ett sedeltryckeri där du säljer förfalskade pengar för "privat bruk". Det går inte att friskriva sig från brott på det viset. ---- Ontopic: Både telefonnummer och personuppgifter som sidan är registrerad på lär ju vara stulna/påhittade. |
Citat:
Det finns mycket skit på nätet, dags att städa bort sådant här. |
Det är urkundsförfalskning.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tio tecken. |
Jag verkligen älskar klausulen längst ner där dom frånskriver sig allt ansvar!
Antagligen använder killen en målvakt. Hans kompis står förmodligen reggad på domänen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson