![]() |
Problem med åtkomst - City Network
Hej.
Jag har de senaste dagarna haft stora problem med att alla mina sidor på City Network gått ner och gett felkod 503: Service Temporarily Unavailable. Är detta något någon annan även märkt av? Supporten har ännu inte kunnat ge någon förklaring så det vore intressant att höra om någon annan upplevt några störningar. Databasservrarna kommer jag dock åt så det kan inte vara dom som är överbelastade. Det verkar vara webbservern som är boven. Edit: Nu kom dom upp ca en timme efter att de gick ner. Möjligtvis har sidorna varit uppe i perioder under tiden men jag har inte kontrollerat varje minut. |
Fått in lite rapporter från användare om att de upplever seghet osv.
Detta är på shared hosting hos CN. Överlag är de bra prestanda tycker jag, men ibland har de fått lite hicka men ofta fixar det problemet snabbt. Server load = 1.33 1.35 1.27 (53 users online) |
Jo, de kanske börjar växa för snabbt. Jag har inte varit med om detta tidigare så jag hoppas att supporten kan återkomma med någon prognos över när felen kan åtgärdas för vissa sidor ligger fortfarande nere för mig.
|
Har inte märkt av något själv, och då har jag flera sidor i både nya och gamla miljön.
Däremot har jag känt av lite dippar på FTP:n som ibland gör time-out. Har däremot blivit bättre senaste dagarna. |
Hej Erik - skulle du kunna skicka ett privat meddelande till mig med lite detaljer runt vilka sajter så skall jag försöka titta litet mer på det också. Generellt har jag inte hört om några problem så jag kan inte peka på något direkt.
Vi växer lagom och precis i planerat tempo så det har absolut inte med något sådant att göra. |
Kan någon säga en hemsida hostad på citynetwork som jag kan testa?
Kommer ni åt t.ex. ipl-behandling.se från era nät? Jag kommer inte åt från UpUnet-S. (Studentnätet) |
Nu kl. 15.43 så kommer jag åt, så alla andra bör väl även komma fram.
|
ipl-behandling.se kommer inte jag åt nu kl 17:04
Får meddelandet: Citat:
|
Jag är nästan säker på att det är fel på webbservern sidorna ligger på. När jag anger en file path som inte finns svarar den med 404 direkt annars 503 timeout. Johan jag fick aldrig något svar sedan efter ditt PM, skulle du kunna be någon i supporten flytta mina sidor till en annan server? ( jag kommer åt CN-sidor som ligger på andra burkar).
Jag fick svar snabbt via telefon, dock utan någon lösning men nu är det ju stängt och eftersom jag inte fått något mailsvar på mer än ett dygn så hoppas jag att du kan lösa detta Johan. |
Citat:
|
Citat:
Tillägg: När jag lägger upp en vanlig .html-sida fungerar det. Dock inte om jag lägger upp en index.php som bara innehåller: <?php ?> |
Problemen började i tisdag kväll eller onsdag ser jag nu i mina loggar och inte senare. Synd att jag upptäckte det så sent :(
|
Tekniker finns alltid tillgängliga vare sig supporten är stängd eller ej. Drog ett pm till dig med förklaring... men kort var det alltså ett par php-cgi-processer som hängt sig. Vi kollar vidare hur detta kunde ske.
Det ska fungera finfint för dig nu med andra ord. |
Citat:
|
Tack för tipset Danielos. Tror teknikerna kör något men skickar vidare tipset direkt till dem.
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej Johan.
Jag upplever samma fel nu igen. Skulle uppskatta om du eller någon tekniker fixade till det. Sitter och väntar i er telekö nu.. |
Förhoppningsvis var det ert "generella fel" som ni skrev ut som spökade för nu funkar allt. Men jag upplevde samma symptom som sist, dvs php-processerna hade hängt sig.
|
Satt i telekö nyss men sidan hoppade igång igen så lade på.
Men sidan går ofta segt, kanske har med server loaden att göra, 3.51 2.63 1.98 |
Våra tekniker jobbade på vår nya SSL funktionalitet med vår leverantör. Tydligen gjordes en uppdatering där vissa sidor togs ner under 5-10 minuter. Vi beklagar detta.
Det har varit vissa prestandabitar som har tittats på tidigare också. Vi går inte på normalnivå även om de flesta har snabba sidor. Räknar med att även det löses snarast. |
Puh...var orolig för att jag glömt betala någon faktura eller nånting...
|
Har hänt mig med och genom att jag inte fick tillgång till min sida via FTP också så förlorade jag massa pengar under den tiden. Jävligt surt.
EDIT: fast för mig höll det på minst 1-2 dagar? |
extra-c - låter illa och inte acceptabelt. Fick infon att vi hade upp till 10 minuters nertid - men vet också att vissa haft prestanda problem under några dagar. Kanske det du råkade ut för. Allt skall dock vara fixat - antar att allt är ok för dig nu?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson