WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Google+ (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048871)

Linuus 2011-06-29 08:07

Google+

Google har nu lanserat Google+ i begränsad version. Man måste alltså få en inbjudan för att få vara med än så länge.

Vad tror ni om detta?

http://plus.google.com/

Länk till Techcrunch med mer info och ett gäng videos:
http://techcrunch.com/2011/06/28/google-plus/

Spindel 2011-06-29 10:37

Funktionsmässigt tycker jag personligen att det verkar mycket trevligare än Facebook. Men det känns som att om dessa funktioner går hem hos allmänheten så kommer nog Facebook vara snabba på att införa samma funktioner.

Så jag tror att det blir fiasko återigen som; Google Buzz, Orkut, Google Wave.

Spirre 2011-06-29 11:12

Någon med invite släng en till [email protected]

tartareandesire 2011-06-29 11:25

"Already invited? We've temporarily exceeded our capacity. Please try again soon."

Vad gör man inte för att få det att se ut som en succé från start :)

BarateaU 2011-06-29 12:40

Där var nått nytt man missat helt

Linuus 2011-06-29 13:58

Jag tror det kommer bli intressant. Känns mer innovativt än Buzz och mer genomtänkt än Wave.

Kan bli stort!

axelab 2011-06-29 23:13

undrar hur/om adwords och adsense kommer att integreras i detta!

Ska bli häftigt att följa detta

pelmered 2011-06-30 01:31

I ett sånt här projekt gäller det nog att integrera och dra nytta av Facebook så mycket som möjligt, åtminstone inledningsvis. Istället för att vara en ersättare eller en konkurrent bör man nog satsa på att vara ett komplement. När man sedan har en användarnas som är tillräckligt stor kan eventuellt börja fasa ut Facebookintegrationen och ta upp kampen på riktigt.

Jag hoppas på att det här kan komplettera Facebook för jag orkar inte vara aktiv på något annat ställe Facebook och i viss mån Linkedin.

Captain Thailand 2011-06-30 06:50

Hej,

Modigt av Google att utmana FB. From nu kommer deras medlemsantal jämfõras (ständigt).

Jag GISSAR att det kan bli en flopp PÅ SIKT. I varje fall jämfört med fejjan. Och jag är den första att erkänna att jag har fel om det blir den framgång Google hoppas på.

Captain Thailand 2011-06-30 08:23

Ps. Anledningen att jag gissar att det inte blir en så stor succé som Google hoppas på är väl den uppenbara. Dvs gemene man (medelsvensson världen över) orkar inte hänga på flera sociala nätverk och Google känns förmodligen lite otrendigt för "mainstream-tonåringen".

Å andra sidan kommer nog många Gmail-användare och andra med Googlekonto att regga sig initialt.

I vilket fall blir det intressant att följa utvecklingen.

tartareandesire 2011-06-30 09:34

Jag använder inte ens Facebook :) Annat än för att jag måste ha ett konto till api. Jag tror iofs att Facebook kommer falla förr eller senare men om det blir Google som tar över återstår väl att se. Jag tror inte det, åtminstone inte den här gången.

Facebook börjar väl redan nu bli otrendigt i de mognare IT-länderna där de har gått tillbaka något.

Captain Thailand 2011-06-30 09:47

Hej,

Stämmer, men Facebook är ju redan en succé utan motsvarighet och den ökar fortfarande i länder med enorm befolkning, som Indonesien.

Jag gissar att majoriteten kommer ha kvar sina konton där, även om många kommer vara relativt inaktiva. Facebook är nämligen världens i särklass bästa (personligt tycke) och omfattande kanal för att hitta och hålla kontakten med gamla vänner.

AndreasS 2011-06-30 10:40

Obligatorisk XKCD: http://xkcd.com/918/

Personligen kör jag inte ens Facebook så jag tror inte jag kommer hoppa på detta heller, möjligen regga testkonto för att se hur det funkar men om jag skulle välja något nätverk just nu blir det ju Facebook eftersom de som är mindre tekniskt intresserade troligen kommer vara kvar där bra länge.

dbbb 2011-06-30 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20410015)
Funktionsmässigt tycker jag personligen att det verkar mycket trevligare än Facebook. Men det känns som att om dessa funktioner går hem hos allmänheten så kommer nog Facebook vara snabba på att införa samma funktioner.

Så jag tror att det blir fiasko återigen som; Google Buzz, Orkut, Google Wave.

Orkut är väl knappast nåt fiasko?

Anders Larsson 2011-06-30 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av dbbb (Inlägg 20410145)
Orkut är väl knappast nåt fiasko?

Det brors på vilken världsåskådning man har :)

dbbb 2011-06-30 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20410148)
Det brors på vilken världsåskådning man har :)

Jag menar i sin helhet, över 100M användare och världens 3-4 största community kan jag inte se som fiasko på något sätt.

axelab 2011-06-30 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20410121)
Ps. Anledningen att jag gissar att det inte blir en så stor succé som Google hoppas på är väl den uppenbara. Dvs gemene man (medelsvensson världen över) orkar inte hänga på flera sociala nätverk och Google känns förmodligen lite otrendigt för "mainstream-tonåringen".

Där tror jag att du har fel. Dem yngre tonåringarna kommer nog upptäcka hur circles gagnar dem vad det gäller att dela med sig av sin information, sina bilder osv. (föräldra-insyn)

Captain Thailand 2011-06-30 16:41

axelab,

Så kan det förstås bli, framtiden får utvisa...

Tekniskt och funktionellet torde Google kunna utveckla detta bäst av alla, så jag betvivlar inte alls att formatet kommer vara imponerande och användarvänligt.

Linuus 2011-06-30 18:46

Jäkla störande att jag fått en invite men inte kan lösa in den då de är "over capacity".

Nyfiken ju!

pelmered 2011-06-30 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Linuus (Inlägg 20410180)
Jäkla störande att jag fått en invite men inte kan lösa in den då de är "over capacity".

Nyfiken ju!

Samma här :(
Väntar otåligt.

col 2011-06-30 19:56

Ett tips är att be någon som har ett konto att via Google+ dela något med dig. Då får du ett mail med en "Learn more about Google+"-knapp. Klicka på den och vips så kan du aktivera Google+ för ditt Google-konto.

Linuus 2011-06-30 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av col (Inlägg 20410186)
Ett tips är att be någon som har ett konto att via Google+ dela något med dig. Då får du ett mail med en "Learn more about Google+"-knapp. Klicka på den och vips så kan du aktivera Google+ för ditt Google-konto.

Fungerar det verkligen sen de stängde ner invitesen?

col 2011-06-30 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Linuus (Inlägg 20410187)
Fungerar det verkligen sen de stängde ner invitesen?

Fungerade tidigare idag när det inte gick att skicka ut invites längre i alla fall.

Linuus 2011-06-30 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av col (Inlägg 20410188)
Fungerade tidigare idag när det inte gick att skicka ut invites längre i alla fall.

Okej. Någon här som har Google+ som vill prova? :)

pelmered 2011-07-01 01:43

Gillar Googles nya utseende och Google+ ser ganska lovande ut.
Det har det avskalade och funktionella kvar, men känns ändå fräscht och modernt.

Jine 2011-07-01 04:25

Jag har inte kikat igenom hela tråden, men jag ger bort invites till alla medlemmar på http://www.bitcoins.lc - men kan göra ett undantag för WN.

Maila dina tankar om Bitcoins (ärliga som oärliga) och ge mig en e-mailadress tillhörande ett google-konto (Ej google apps - verkar inte fungera för dom flesta) - så bjuder jag in dig.

Alpha 2011-07-03 23:51

Jag la till Sergey Brin på Google+.. men undrar fortfarande om det verkligen är han :P

Anders H 2011-07-06 11:31

Komplexiteten i Google+ är en del av tjänstens styrkor, men kn även vara ett hinder. Ett problem för Google för att få ut tjänsten är att företaget är associerat med vanligt "sök". Läs gärna mitt inlägg om Google+ på min blogg.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson