![]() |
Varför låst?
Hur kommer det sig att denna tråd är låst?
http://www.wn.se/showthread.php?p=20405498#post20405498 Bryter den mot någon regel ska den väl raderas. Verkar inte heller ha varit någon diskussion som spårat ur i den tråden. |
Nicklas är en moderator och kan därför låsa sina egna trådar och slippa massa tjaffs. Man borde egentligen ha möjligheten att själv kunna låsa sina egna trådar för att slippa allt svammel...
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Japp, jag låser mina försäljningstrådar för att slippa onödigt tjaffs.
Nu dyker de in PM från de som vill veta något mera. |
Helt rätt gjort. Detta hade fan varit guld om vanliga användare kunde göra detsamma.
|
Alternativ 1.
Admin -> Användargrupper -> Utvald Användargrupp -> Behörigheter för inlägg/ämnen -> Kan öppna/stänga egna ämnen. Bättre alternativ 2. Admin -> Forum & moderatorer -> Forumbehörigheter -> Köp & Sälj -> Redigera utvald användargrupp -> Behörigheter för inlägg/ämnen -> Kan öppna/stänga egna ämnen |
Kanon. Då slipper vi spam i försäljningstrådarna. Men är det inte bättre att endast trådskaparen skriver i tråden, som i Förmedling av jobb och tjänster?
|
Finns ju för och nackdelar... Kan tycka att det som många kallar tjafs är intressanta synpunkter och tillför försäljningsprocessen en del viktiga aspekter medan det å andra sidan ibland trasslar till det och fungerar som irriterande distraktion.
|
Citat:
|
Tycker det är en dålig idé att ge den möjligheten eftersom det med jämna mellanrum dyker upp folk som medvetet försöker lura i potentiella köpare både det ena och det andra. Det är tvärtom bra att mer erfarna medlemmar kan tillföra väsentlig information som utelämnats (oftast med flit).
|
Citat:
|
Citat:
Helt meningslöst inlägg i en sådan tråd! |
Citat:
|
Citat:
Se t.ex. http://www.wn.se/t1042385.html |
Använd funktionen för att anmäla så uppmärksammas det mycket snabbare
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag skriver aldrig själv i köp-o-sälj. Men jag har flera gånger avstått ifrån att bjuda på sådant som jag trodde mig vilja köpa. Pga att någon gett upplysningar i tråden om att det som är till salu är kopierat, stulet, fejkat, eller på något annat vis vilseledande eller i värsta fall rent bedrägligt.
Istället för att förbjuda diskussioner, så vore det bättre att helt enkelt banna de som förstör för alla andra. |
Citat:
Detta grundar ju dock i att moderatorerna är på hugget och styr upp detta innan legitima säljtrådar förstörs totalt. Detta kan ju vi användare hjälpa till med genom att, som jonny säger, vara lite flitigare med "Rapportera"-knappen :) |
Antalet anmälda inlägg ligger inom ramen 0-5 inlägg per dag. Ofta är det 0-2 inlägg anmälda per dag så det bör ge rimlig respons om ett inlägg anmäls och anledningen är relevant.
|
Så det är ok att anmäla alla inlägg som bryter mot reglerna eller bara skräpar ner? Jag har ofta tvekat just eftersom beskrivningen när man anmäler är ganska begränsande:
Citat:
|
Vi kan väll köra en testperiod á 1 månad med möjligheten att låsa sina egna trådar. Skulle man uppleva att det inte var en bra funktion så är det ju bara ta bort möjligheten.
Själv tycker jag att det skulle vara underbart att slippa massa onödigt tjaffs eller meddelanden som "Pm skickat". Om man nu skulle känna så att man vill dela med sig av något som rör en tråd som är stängd kan man ju alltid lägga upp en ny tråd där man kan diskutera just den tråden. |
Skulle vara trevligt om man slapp vänta 60 sekunder mellan varje inlägg man ska "Rapportera". Det motverkar bara rapporteringarna...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson