WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Affiliate-program med SMS-lån? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048157)

Axelsson 2011-05-12 18:55

Affiliate-program med SMS-lån?

Söker affiliate-program som har SMS-lån. Nån som vet nåt?

elofsson 2011-05-12 19:41

Adtraction.com har väldigt många.

Axelsson 2011-05-12 19:44

Perfekt! Tack!

CJ-Team 2011-05-16 07:57

Vi jobbar med Smskontanter.se

Med vänliga hälsningar
Maria

Linus Johansson 2011-05-16 09:25

Vi jobbar med Pengos.

www.affelix.com

miika 2011-05-17 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Axelsson (Inlägg 20405204)
Söker affiliate-program som har SMS-lån. Nån som vet nåt?

SmartResponse-Media har bl.a. Pengos med hög kommission. Det är flera kampanjer på kommande..

tnek 2011-05-17 16:26

Double.net har ganska mycket inom sms-lån.

Kalledanz 2011-05-18 11:03

Kolla adservicemedia.se dom har ett par.

jensplan 2011-05-19 04:51

Men kom igen! SMS-lån är en riktigt pinsam inkomstkälla...

Revinc 2011-05-19 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av jensplan (Inlägg 20405924)

Tycker du ja. Men vad har det med frågan att göra?
"Söker affiliate-program som har SMS-lån. Nån som vet nåt"

jensplan 2011-05-20 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20406008)
Tycker du ja. Men vad har det med frågan att göra?
"Söker affiliate-program som har SMS-lån. Nån som vet nåt"

I ett diskussionsforum tycker jag att alla relaterade kommentarer är välkomna, framförallt om den initiala frågan kanske fokuserar på fel sak.

En mer konstruktiv motfråga vore annars att fråga varför man just söker sms-lån och kolla vilken erfarenhet av sms-lån som övriga i forumet har.

Men givetvis ska man kunna visa sin åsikt.

Revinc 2011-05-22 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av jensplan (Inlägg 20406075)
I ett diskussionsforum tycker jag att alla relaterade kommentarer är välkomna, framförallt om den initiala frågan kanske fokuserar på fel sak.

Jag är av en annan uppfattning där.
Diskussioner rörande etik och moral, när det gäller olika branscher/annonsörer/affiliateprogram, bör i min mening hållas i egna trådar och inte tas upp i trådar som rör direkta frågor kring själva annonseringen, aff.program, teknik, ekonomi och dylikt.

Det hade bara blivit rörigt om alla skulle komma med värderingar och moraliska pekpinnar mot varandra i var o varannan tråd i Affiliate-forumet.

miika 2011-05-23 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av jensplan (Inlägg 20405924)

Jag tar inte ställning till det är det pinsamt eller inte, men i alla fall är SMS-lån en sådan branch där man kan tjäna en del pengar... ;-)

Reconsider 2011-06-09 10:24

Jag kör en blandning av program från TradeDoubler (Ferratum framförallt) och Double.net (Meddelandelån är bäst där).
Finns pengar att tjäna med rätt nyckelord, bara till att börja jobba ;)

Hade föredragit % på Sale framför en summa, men ej funnit något program med den ersättningstypen.

Lycka till!

elofsson 2011-06-09 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Reconsider (Inlägg 20407923)
Jag kör en blandning av program från TradeDoubler (Ferratum framförallt) och Double.net (Meddelandelån är bäst där).
Finns pengar att tjäna med rätt nyckelord, bara till att börja jobba ;)

Hade föredragit % på Sale framför en summa, men ej funnit något program med den ersättningstypen.

Lycka till!

Från Tradedoublers senaste nyhetsbrev:
"Ersättningen till affiliates som utbetalas av OK Money består av en fast andel och en procentuell provision per förmedlat lån. Den procentuella provisionen baseras på lånesumman för det förmedlade lånet. Observera att ersättningen gäller både för sale och isale."

miika 2011-06-10 10:38

%sales vs. xxkr sales

Citat:

Ursprungligen postat av Reconsider (Inlägg 20407923)

Jag tror att den största orsaken varför det finns färre % per sale än xx kr per sales kampanjer är helt enkelt det att xx kr per ansökan/godkänd ansökan är bara så mycket lättare att hantera och räkna. Om man har producerat 10 leads så vet man direkt hur mycket kommission man får :-)

Reconsider 2011-06-10 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av elofsson (Inlägg 20408039)
Från Tradedoublers senaste nyhetsbrev:
"Ersättningen till affiliates som utbetalas av OK Money består av en fast andel och en procentuell provision per förmedlat lån. Den procentuella provisionen baseras på lånesumman för det förmedlade lånet. Observera att ersättningen gäller både för sale och isale."

Det hade jag missat!
Och finns i Finland också, fint.. Tack för tipset! :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson