WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Stora e-postlistor säljes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047481)

MacGuy 2011-04-01 23:29

Stora e-postlistor säljes

Gokväll allesammans,

vi har adresslistor på totalt ca 700 000 svenska mailadresser som nu är till salu. Alla är givetvis opt-in och har godkänt mail från tredje part, dvs reklamutskick. Alla icke aktiva mailadresser och dubletter är redan rensade från databasen så samtliga är fungerande adresser- Listorna är i CSVformat.

Perfekt för någon som vill nå ut med sin tjänst eller liknande till hundratusentals svenskar direkt och effektivt.

Först till kvarn som gäller och vid snabb affär kan vi erbjuda ett bra paketpris :)

Givetvis kan vi gå med på att sälja färre än 700 000 st adresser om det skulle vara av intresse.

Skicka PM vid fler frågor eller om ni vill lägga ett bud!

Ha en trevlig kväll.

Conny Westh 2011-04-02 02:28

Har du min mejladress med? dvs domänen verimentor.se?

WebboT 2011-04-02 03:58

Marknadspriset ligger nog på max en hundralapp för 700 k. Problemet är att det är en bortkastad hundring om man inte vill gräva sin egen grav och faktiskt använda listan.

Här hittar ni en snuskigt bra deal: http://www.buyleadsemail.com/buy-ema...ail-lists.html
550 miljoner epostadresser. GARANTERAT OPT-IN! BEST DEAL ON EARTH! WHAT ARE YOU WAITING FOR?
2 miljoner av dessa adresser är Svenska! Whooohooo!

Conny Westh 2011-04-02 09:30

opt-in my ass!

MacGuy 2011-04-02 09:36

Detta är riktiga opt-in adresser och endast svenska adresser som är 18+. Det du skickade WebboT luktar scam på hög nivå, vilket det inte är i detta fall.

Conny Westh 2011-04-02 09:41

Är min domän verimentor.se med i din lista?

MacGuy 2011-04-02 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20400724)
Är min domän verimentor.se med i din lista?

Nej, det är den inte vad jag kan se. Så länge du inte har signat upp dig på en hemsida eller deltagit i undersökningar eller dylikt så finns det ingen risk att din mailadress ligger där eftersom det är endast opt-in och har godkänt att få mail från tredje part...

Conny Westh 2011-04-02 09:54

OK, bra då tror jag på dig.

Det är många som bara scannar av internet efter alla fraser med ett snabel-a och sen säljer adresserna som de som WebboT visade.

MacGuy 2011-04-02 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20400728)
OK, bra då tror jag på dig.

Det är många som bara scannar av internet efter alla fraser med ett snabel-a och sen säljer adresserna som de som WebboT visade.

Nej, så är det inte i detta fall. Adresserna har samlats in korrekt och lagligt via sajter/undersökningar på nätet och är fungerande :)

emilv 2011-04-02 10:21

Följer det med information om hur de samlats in, ifall mottagaren frågar?
Har du samlat ind em själv (dvs du har avtalet med mottagaren) eller har du också köpt dem? Om det senare, finns det uttryckligt avtal med mottagaren att adresserna kan säljas i flera led?

MacGuy 2011-04-02 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20400731)
Följer det med information om hur de samlats in, ifall mottagaren frågar?
Har du samlat ind em själv (dvs du har avtalet med mottagaren) eller har du också köpt dem? Om det senare, finns det uttryckligt avtal med mottagaren att adresserna kan säljas i flera led?

Svaret är Ja på samtliga frågor, annars hade vi inte sålt adresserna :)

Allt är som sagt korrekt insamlat samt opt-in.

Yllas 2011-04-02 12:08

Vad betyder opt-in? :)

MusikMixen 2011-04-02 12:28

Vet du ungefär hur stor del av de 700 000 som har svarat på något gällande matlagning/mat?
- Budar 500 spänn!

audeo 2011-04-02 14:41

mer info

jag vill ha mer info om e-postlistorna.
finns uppgifter om kategorier? ålder? kön? intressen? osv. pm:a gärna mig.

MacGuy 2011-04-02 18:55

Gott folk.

Skicka mig ett PM vid frågor och vid intresse. Tack! :)

audemars 2011-04-03 02:36

Jag tar gärna emot PM med info om dessa adresser.

tap1on 2011-04-03 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20400741)
Vad betyder opt-in? :)

Att användaren har skrivit in sin mail i något fält. T.ex. gjort en undersökning, registrerat sig på ett nyhetsbrev, registrerat sig på en hemsida. Den har alltså själv valt att lägga till sin mail i listan.

MacGuy 2011-04-03 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av tap1on (Inlägg 20400812)
Att användaren har skrivit in sin mail i något fält. T.ex. gjort en undersökning, registrerat sig på ett nyhetsbrev, registrerat sig på en hemsida. Den har alltså själv valt att lägga till sin mail i listan.

Stämmer :)

MacGuy 2011-04-04 12:04

Eftersom det är många som har frågat via PM:

* Priset är 10 öre/adress. D.v.s. 70 000 kr för hela databasen.

Givetvis kan man köpa styckvis, men då minst 100 000 st åt gången och då till priset av 15 öre/adress.

b_andersson 2011-04-04 12:59

Kommer samma adresser att säljas till flera personer?

MacGuy 2011-04-04 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson (Inlägg 20400899)
Kommer samma adresser att säljas till flera personer?

Nej, kopior kommer inte säljas. De adresserna som säljs tillhör bara just den köparen.

demain 2011-04-06 17:17

Bjuder 800 kr.

MacGuy 2011-04-07 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av demain (Inlägg 20401095)
Bjuder 800 kr.

Högsta budet är 70 000 kr.

Timofey 2011-04-08 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av MacGuy (Inlägg 20401235)
Högsta budet är 70 000 kr.

Du skrev ju att priset är det. Nu är det ett inkommet bud plötsligt? Tror inte ett dugg på.

MacGuy 2011-04-08 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20401261)
Du skrev ju att priset är det. Nu är det ett inkommet bud plötsligt? Tror inte ett dugg på.

Ett flertal medlemmar kan bekräfta detta då vi har många intressenter via PM för detta pris. Men vad spelar det för roll egentligen vad du tror?

alle9134 2011-04-13 15:46

Efter som jag jobbar med nyhetsbrev dagligen och hjälper några av landets största företag med deras e-postkommunikation, så skulle jag vilja säga.

Bull s**t, att du har samlat in 700k adresser. Isf skulle du veta att en adress är värd minst 3 och ända upp till 8kr ifall det är ett kvallificerat lead. Bara att få co branda sig i ett nyhetsbrev brukar gå på ca 0,4öre per adress som det skickas till...

Samt skulle någon köpa dessa adresser och skicka ut från sitt eget domännamn så är de fortfarande helt rökta. Deras server skulle förmodligen bli svartlistat pga. alla SPAM detta skulle resultera i.

Samt inget seriöst företag som jobbar med utskick av nyhetsbrev skulle någonsin ta i dessa adresser med tång. Och detta oavsett vilka avtal ni har att visa upp. För de skulle skada så mycket mer både för deras och för ertrovärdighet att skicka ut något till dem.

Jag vet att detta är en riktig skojare och det vet ni oxå, det låter ju sjukt rimmligt... NOT.

Till den som funderar på att köpa:

Det är olagligt att skicka obeställd e-post till privatperssoner samt enskillda företagare.
http://nyhetsbrevskola.se/nyhetsbrev...epostadresser? här ser ni ett gäng artiklar som handlar om just hur ni får använda e-postadresser.
Förmodligen har en BOT skördat adresserna och då kommer det krylla utav "honey traps" detta är adresser som de stora e-postklienterna medvetet sprider på nätet för att sedan banna dem som skickar till dessa.. Så GL.

filipb 2011-04-13 22:23

Hur många gånger har denna listan använts?
kan användarna "avregistrera" sig från den?
vad för typ av tävlingar etc.?

dillmeck 2011-04-13 23:56

Vilket skämt.

FredrikNas 2011-04-14 08:40

Det verkar finnas mycket kunskap om regler kring epost listor i den här tråden, därför passar jag på att fråga:

Vad definierar en "opt-in" adress egentligen?

I min mening så är opt-in när jag själv väljer att finnas på en epost lista för te.x ett nyhetsbrev. Dock så menar jag att jag _INTE_ har godkänt att andra får sända mig epost om denna personen får för sig att sälja listan, såvida jag specifikt inte har godkänt reklam från 3:e part.

Har jag fel?

alle9134 2011-04-14 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20402014)
Det verkar finnas mycket kunskap om regler kring epost listor i den här tråden, därför passar jag på att fråga:

Vad definierar en "opt-in" adress egentligen?

I min mening så är opt-in när jag själv väljer att finnas på en epost lista för te.x ett nyhetsbrev. Dock så menar jag att jag _INTE_ har godkänt att andra får sända mig epost om denna personen får för sig att sälja listan, såvida jag specifikt inte har godkänt reklam från 3:e part.

Har jag fel?

Man kan ju lägga in en sån parameter, vid opt-in tillfället att prenumeranten godkänner en försäljning till tredjepart. Men efter som jag vet hur svårt det kan vara för företag att samla in adresser så menar jag att 700k adresser endast kan komma från ett fåtal stora portaler i Sverige. Och skulle de nu vara insamlade på riktigt så begår ju personen som försöker att sälja dem ett riktigt tjänstefel genom att kränga dem så billigt.

FredrikNas 2011-04-14 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av alle9134 (Inlägg 20402025)
Man kan ju lägga in en sån parameter, vid opt-in tillfället att prenumeranten godkänner en försäljning till tredjepart. Men efter som jag vet hur svårt det kan vara för företag att samla in adresser så menar jag att 700k adresser endast kan komma från ett fåtal stora portaler i Sverige. Och skulle de nu vara insamlade på riktigt så begår ju personen som försöker att sälja dem ett riktigt tjänstefel genom att kränga dem så billigt.

jag är helt klart över att det här är fake/harvest/eller stulna adresser, jag tänker mer generellt runt vad man faktiskt klassar som "opt-in"
Jag menar att även om man skulle godkänna 3:e part, så innebär det ju inte att jag vill få min adress såld, opt-in med 3:e part menar jag är att jag låter företaget i fråga sända reklam till mig från 3:e part. inte att företaget i fråga har rätt att sälja min epost adress till så många som dom önskar, som i sin tur kommer att spamma mig i all evighet, samt sälja listorna vidare.

Dom stackars 700 000 som ligger på den här listan kan ju så gott som byta adress nu.

WebboT 2011-04-14 14:16

Opt-in räcker inte. Är det inte 'Double Opt-In' så är adresserna värdelösa.

MacGuy 2011-04-14 15:39

först vill vi börja med att säga att intresset har varit stort och vi har nu sålt 200 000 st av adresserna, så där är alltså 500 000 st adresser kvar till högstbjudande. Minst 15 öre (0,15kr) per adress. Inga kopior säljes så det är alltså först till kvarn. Vi säljer minst 100 000 st åt gången.

ha en trevlig helg allesammans!!

Dykarn 2011-04-15 14:36

Hej MacGuy
Forlat om det blir lite svengelska i traden men bor i England och jobbar for en Engelsk ESP samt saknar svenskt tangentbord.

Innan nagon “koper” dom har addresserna sa skulled et vara bra om du kunde svara pa dessa fragor.
Som du sakert vet (och har kommit upp i denna trad flera ganger) sa maste privat personer godkanna innan du marknadsfor till dem via email.
Kan du ge exempel pa hur du har fatt denna godkanelse?

Texten samt en link vore mer an valkommet, vilken ska halst visa hur du kan ge relevant optin for alla av wm.se medlemar att sanda dom information via email.

Anledning till att jag fragar ar att jag ar mer en tveksam till att du har denna godkanelse.

Innan nagon kopper nagon av dom har addresserna sa vore det ocksa lampligt att du gav lite mer information,

Hur gamla ar addresserna?

Tex % godkannda 2011, 2010, 2009 samt % aldre skulle sakert vara relvant for nagon som vill “kopa” desssa adresser

Nar mailade du dessa kontakter sist?

Denna vecka? En manad sedan? Ett ar? Langre en ett ar sedan?

Vad for openings frekvens samt klick frekvens har du haft med dessa addresser?

Open rate 20%+? Click rate 5%+ tex?

Inom vilken nish har du samlat in dessa addresser?

Text om jag saljer tyg material ar dessa addresser relevanta for mig eller har du sammlat in dom pa en bil sida?

Kan du ocksa bekrafta att du har kvar registrerings uppgifterna fran alla av dessa addresser inclusive IP och tid for registreringen eftersom om en enda av dessa addresser klagar till vissa blacklist sa maste koparen trodligtvis byta bade doman och ESP om han inte har dessa uppgifter.

Sa min rekommendation skulle vara att INTE KOPA DESSA ADDRESSER!

Om nagon har nagra fragor sa kan jag svara pa dom har eller via PM.

Med Vanliga Halsningar
Fredrik

alle9134 2011-04-15 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20402026)
jag är helt klart över att det här är fake/harvest/eller stulna adresser, jag tänker mer generellt runt vad man faktiskt klassar som "opt-in"
Jag menar att även om man skulle godkänna 3:e part, så innebär det ju inte att jag vill få min adress såld, opt-in med 3:e part menar jag är att jag låter företaget i fråga sända reklam till mig från 3:e part. inte att företaget i fråga har rätt att sälja min epost adress till så många som dom önskar, som i sin tur kommer att spamma mig i all evighet, samt sälja listorna vidare.

Dom stackars 700 000 som ligger på den här listan kan ju så gott som byta adress nu.

Det är helt sant det du säger, ingen vill/förväntar sig att man säljer adresserna vidare. Samt att avregistreringen skulle garanterat braka i höjden och även mail konversationen till det företag som skulle göra utskick till denna lista. Folk i allmänhet har väldigt bra koll på vilka lagar som gäller.

Exempel på dubbel vs. enkel optin hittar ni här

Det första som jag rekommenderar mina kunder till att göra innan de importerar sina mottagarlistor till vårt system är att lägga in ca:tio st e-postadresser som endast finns i dessa listor. På detta sätt så får företaget direkt vetskap om någon har kapat deras adressregister.

alle9134 2011-04-15 20:23

BTW... så tycker jag det är för jävligt att denna skojar tråd inte har plockats bort. SPAM ska fanken bekämpas till vart pris.

/Albert Elvingsson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson