![]() |
LIVE-sändning från vår kontor i Göteborg...
Hej, Sweely här!
Jag, Stefan W och heavenclouds här på WN flyttade nyligen in på vårt nya kontor här i Göteborg. Det är hur jäkla nice som helst, trots att någon inredning inte blivit köpt än. Nästa: IKEA! Hur som helst. Vi har börjat sända live från kontoret 24/7. En rolig grej, liksom. Vi tjänar alltså inga pengar på det, utan tycker bara det är kul. Vi har valt att kalla det hela för Big Brother Web Edition 2011. Och nej, utröstningar kommer inte att ske i framtiden. Så fråga inte om det :) Länk: http://bros.nu/big-brother-webmaster/ |
Detta påminner mig om uttrycket "att se på när färgen torkar".. Skämt åsido, var är sexet, spriten och skandalerna!? Skärpning! På Powerking blir det inga skandaler ;)
|
Nu ska vi ut och kirra käk. Antagligen kinesiskt.
Kanske får oss ett tonårsdrama där borta :) |
Kul grej men kanske ska rikta om kameran lite ifall det går att urskilja personerna på gatan (är väl tveksamt med denna upplösningen) genom fönstret. Blir olaglig övervakning i så fall =)
|
Ni har ju all inredning ni behöver, bord och 2 stolar? ;)
|
kul grej kanske men fattar ändå inte, vem vill se två datanördar sitta och jobba ?
|
Citat:
Citat:
|
haha äh va inte meningen att vara taskig, kul grej ändå att testa =) och grattis till nya kontoret, min dröm med att en dag få sitta på kontor och ha några rbetskompisar att luncha med .
|
Coolt att ni börjat köra tillsammans!
Men ska ni alla sitta o armbåga varandra vid 1 bord, tänkte på ergonomin :P |
Tre gubbar och två stolar, jobbar ni i skift?
|
Citat:
Så nog tänker han på ergonomin allt ;) |
Var sitter ni någonstans
Var är kontoret belägen? Är det SATS lokalen vid kompassen? I så fall har ni nära till gott kaffe i alla fall.
|
Citat:
Annars ser det soft ut Nabil! ;) |
Vi har inte hunnit köpa möbler (bord, stolar/whatever än) :D
...därav allt knas. |
Vi har två stolar och en pall. Samt en tvåsits-soffa, så det funkar ju!
Men vi fixar såklart en till stol och ett till skrivbord, så slipper vi sitta så nära varandra och känna varandras odörer ;) Välkommen förbi om ni är i centrala Göteborg! |
Chatten verkar ju fungera lite halvkonstigt... Skriver man ":" blir det "<" och ")" blir "(".
Såg trångt ut men annars helt ok! |
Citat:
|
Det blir kul när två går på lunch och en stannar kvar och "nöjessurfar" utan att tänka på kameran ^^ Dom säger ju det i Big Brother att man glömmer kamerorna ;)
|
Ergonomi verkar inte vara prioriterat. :)
Lycka till i era nya lokaler. |
Ser trevligt ut, säg till om ni vill sälja reklamtid :D
|
Citat:
|
Kontoret är mycket större än det man får se i streamen. Vi har valt att endast filma två bord :)
Annars finns en soffa (där jag främst hänger) och lite annat smått och gott! |
404 - Not Found
|
Citat:
|
Drar igång igen när jag fått igång så att datorn går 24/7 utan att behöva administreras. Av någon konstig anledning så vill datorn stänga av trots att jag stängt av vänteläge, strömsparläge etc.
Har nu också fixat bättre mikrofon :) En riktig kondensatormic så ni även kan höra när vi går på toaletten, suckar, blinkar och magen kurrar ;) |
Citat:
|
Vart i GBG ligger kontoret? :)
|
Citat:
|
Citat:
Vad kostar det och hur stort är det? |
Citat:
|
Pluggar ni fortfarande? Hur ofta hinner ni vara på plats på kontoret då? :)
|
Citat:
|
Citat:
Grattis på min födelsedag förresten. Vem kommer förbi med tårta? |
Citat:
|
Citat:
|
Grattis på födelsedagen!
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson