WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   iPad 2 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046888)

Adestro 2011-03-02 21:24

iPad 2

Så, vem står först i kön? :)

Lumax 2011-03-02 21:25

Jag kommer köpa en. Men jag tänker knappast köa. :)

MRDJ 2011-03-02 21:36

Sverige är med bland länderna där Ipad2 släpps den 25 mars!

William 2011-03-02 21:39

Jag kommer eventuellt att köpa en, men det blir nog inte just nu. Men jag kommer i alla fall inte att köa.

Hjorten 2011-03-02 21:57

Den blev mer intressant för mig som musikskapare nu, men på önskelistan står redan en mick för ~3k, en usb-controller (som iofs inte är så dyr) och så ska jag göra klart min helarmstatuering. Argh. Det kommer för mycket roliga saker.

Joely 2011-03-02 21:59

Jag tror att jag kommer köpa en om ekonomin tillåter i slutet av Mars, men inte kommer jag köa för den.

hej 2011-03-02 22:04

Jag har tyvärr inte pengar för att köpa den, men om jag skulle ha massa cash under madrassen skulle faktiskt en Macbook Pro komma före.
1. MBP
2. iPhone 5
3. iPad 2...

Utefter användningsfrekvens.

esra 2011-03-02 22:26

Väldigt sugen faktiskt. Jag erkänner att jag är lite såld på Apples produkter. Nästan så att jag själv tycker det är lite fånigt ;)

goose 2011-03-02 22:56

http://theoatmeal.com/comics/apple :)

William 2011-03-02 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av esra (Inlägg 20395725)
Väldigt sugen faktiskt. Jag erkänner att jag är lite såld på Apples produkter. Nästan så att jag själv tycker det är lite fånigt ;)

Det är jag också.

Erik Stenman 2011-03-02 23:14

Jag har fortfarande inte känt något sug alls för en iPad. Det har legat i sedan jag såg den 1 dag efter lansering i USA. Jag behöver inte den. Har ju bärbar dator som jag använder till slösurf och tittande på film i sängen. Vad ska jag då med en ipad att göra?

tartareandesire 2011-03-02 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20395737)
Jag har fortfarande inte känt något sug alls för en iPad. Det har legat i sedan jag såg den 1 dag efter lansering i USA. Jag behöver inte den. Har ju bärbar dator som jag använder till slösurf och tittande på film i sängen. Vad ska jag då med en ipad att göra?

Känner samma sak, för mig är det bara en onödig och tämligen övervärderad pryl. Visst kan den vara kul men inte mycket mer. Lägger hellre pengarna på något nyttigare. Känns lite som Apple-produkter är för män vad Gucci är för kvinnor :)

knullis 2011-03-02 23:31

jag har en ipad som jag fick ifrån USA långt innan lanseringen i sverige, tror jag använt den allt som allt under 5-6 månader kanske 2 timmar . reser jag föredrar jag laptop. är jag hemma föredrar jag stationära datorn. är jag på krogen är ipad för stort, o då använderm an mobilen om man skulle råka ha abstinens o kolla tex mail. Apples produkter är grymma, men inte ritkigt förstått användningsområdet för ipad. Så nej kommer inte köa för att köpa ipad 2 , får jag en gratis som jag tror jag kommer få så är det ju en annan femma - kul pryl o ha i samlingen.
Dock kommer väl tvåan om jag förstått det rätt ha en kamera i sig, vilket förmodligen kommer göra den till en populär bloggmaskin (att blogga med) ?

Vad använder ni ipad till? vad kommer ni använda ipad 2 till? om ni ska handla ipad 2 , har ni redan ettan ?

Captcha 2011-03-02 23:39

Tjejer köper Louis Vuitton väskor och killar köper Ipad. Man ska gärna ha dem med sig var man än är, så att man visar att man är "hip and down with it":p

Hjorten 2011-03-02 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20395741)
vad kommer ni använda ipad 2 till?

Mitt huvudsakliga syfte med att skaffa en iPad2 skulle vara för musikskapande. Dels finns det en massa häftiga och användbara musikprogram, dels kan man styra program i datorn genom den. Eventuellt skulle det säkerligen fungera att köra en livespelning med den, och då behöver man ju inte kånka omkring på en massa grejer.

Sen skulle jag väl eventuellt slösurfa med den.

hubbert 2011-03-02 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Hjorten (Inlägg 20395744)
Mitt huvudsakliga syfte med att skaffa en iPad2 skulle vara för musikskapande. Dels finns det en massa häftiga och användbara musikprogram, dels kan man styra program i datorn genom den. Eventuellt skulle det säkerligen fungera att köra en livespelning med den, och då behöver man ju inte kånka omkring på en massa grejer.

Sen skulle jag väl eventuellt slösurfa med den.

Liveinspelningar det går lika bra med den här som synes http://70tal.blogspot.com/2007/11/or...-mannen-p.html
storleken är väl ungefär densamma.

Xamda 2011-03-03 00:05

Min iPad ligger i ett hörn och ser dammig ut. Använder den kanske 5 ggr i månaden. Min Samsung Tab däremot går banne mig fler timmar om dagen. Den är smidigt liten, vass (har allt, eller ja, mycket av det som kommer i nya paddan) och är lätt att ta med sig, sätta upp och använda som navigator i bilen och har härlig batteritid...

Dessutom slipper jag obehaglig överraskningar i användaravtal och känna mig instängd. Men visst, designen är snygg på nya iPaden så vem vet :P

Hjorten 2011-03-03 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av hubbert (Inlägg 20395745)
Liveinspelningar det går lika bra med den här som synes http://70tal.blogspot.com/2007/11/or...-mannen-p.html
storleken är väl ungefär densamma.

Jag skrev inte liveinspelning.

MRDJ 2011-03-03 09:53

undrar vad den kommer kosta i Sverige, på apple.com står det att den kostar från 499 dollar och uppåt.

MikaelB 2011-03-03 10:38

Vill jag surfa mobilt har jag en telefon att göra det på, vill jag surfa lite mindre mobilt har jag en 1kg laptop att göra det på med tangetbord och annat nödvändigt.

Vill jag surfa ergonomiskt har jag en stationär dator med stor skärm och fullstora tillbehör.

En iPad finns verkligen inte något behov för, imponerad dock över hur Apple lyckats skapa det ;)

hej 2011-03-03 11:10

De jag har sett med en iPad brukar göra någon av följande sysslor: läsa böcker, läsa tidningar, spela, slösurfa. Jag har testat iPad och för mig passar en laptop bättre. Allt går så mycket snabbare. Jag skulle inte använda iPad som en soffdator (den räcker inte till), utan mer som en sängdator. Sedan skulle jag ta med iPad på caféer och till ställen jag lämnar datorn hemma.

Btw, jag skulle aldrig få för mig att köpa vare sig Gucci eller Louis Vuitton.

tartareandesire 2011-03-03 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av hej (Inlägg 20395805)
De jag har sett med en iPad brukar göra någon av följande sysslor: läsa böcker, läsa tidningar, spela, slösurfa. Jag har testat iPad och för mig passar en laptop bättre. Allt går så mycket snabbare. Jag skulle inte använda iPad som en soffdator (den räcker inte till), utan mer som en sängdator. Sedan skulle jag ta med iPad på caféer och till ställen jag lämnar datorn hemma.

Btw, jag skulle aldrig få för mig att köpa vare sig Gucci eller Louis Vuitton.

Mjo, men det är mer ansträngande för ögonen att läsa på en skärm (oavsett om det är dator eller läsplatta) och de flesta läser långsammare och förstår sämre jämfört med att läsa tryckt text i exempelvis en bok. Kanske en förklaring till de försämrade resultaten i skolorna :)

Adestro 2011-03-03 11:38

Videon från eventet finns nu uppe. Konstigt att Apple inte sände live som de gjort tidigare.
http://events.apple.com.edgesuite.ne...ent/index.html

En sak jag inte lyckats förstå. Den nya HDMI-adaptern, fungerar den bara med iPad 2?

ion 2011-03-03 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20395815)
Konstigt att Apple inte sände live som de gjort tidigare.

En sak jag inte lyckats förstå. Den nya HDMI-adaptern, fungerar den bara med iPad 2?

CNN sände live.

HDMI adaptern fungerar även med första iPad men mirroring mode fungerar endast på den nya.

Adestro 2011-03-03 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av ion (Inlägg 20395825)
HDMI adaptern fungerar även med första iPad men mirroring mode fungerar endast på den nya.

Så på version 1 fungerar bara adaptern med vissa appar precis som VGA-adaptern?

KarlRoos 2011-03-03 23:42

Lite besviken över att det inte blev någon retina skärm. På något sätt känns ändå iPad 2 med Gucci-solglasögonen på i sommar helt rätt. Det blir nog en investering för min del, inget köande dock.

klein 2011-03-04 08:07

Jag tänker köpa en Motorola platta istället.. Har redan en iPad från April förra året.

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20395710)
Så, vem står först i kön? :)

klein 2011-03-04 08:15

Jag använder min iPad dagligen.. Särskilt när man åker tuben. Numera kan man låna E böcker till iPad också , ser iPaden som mycket mer bekvämare än en Laptop. ( Jag har dock ingen bra smartphone )

Synd att det Svenska dagstidningarna har såna efterblivna App:ar på iPad och inte låta ideér från New Yorks times.

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20395741)
jag har en ipad som jag fick ifrån USA långt innan lanseringen i sverige, tror jag använt den allt som allt under 5-6 månader kanske 2 timmar . reser jag föredrar jag laptop. är jag hemma föredrar jag stationära datorn. är jag på krogen är ipad för stort, o då använderm an mobilen om man skulle råka ha abstinens o kolla tex mail. Apples produkter är grymma, men inte ritkigt förstått användningsområdet för ipad. Så nej kommer inte köa för att köpa ipad 2 , får jag en gratis som jag tror jag kommer få så är det ju en annan femma - kul pryl o ha i samlingen.
Dock kommer väl tvåan om jag förstått det rätt ha en kamera i sig, vilket förmodligen kommer göra den till en populär bloggmaskin (att blogga med) ?

Vad använder ni ipad till? vad kommer ni använda ipad 2 till? om ni ska handla ipad 2 , har ni redan ettan ?

youheardit 2011-03-04 08:19

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20396040)
Jag tänker köpa en Motorola platta istället.. Har redan en iPad från April förra året.

Samma här, tycker xoom är mer magical.

THL 2011-03-04 08:31

Köpte en i julas till mig själv.
Fruktansvärt onödig pryl.
Den ligger i soffan hemma och funkar som en svindyr tv-bilaga.

Zykick 2011-03-04 08:44

Väntar nog tills nästa år, iPad 3. Det är ändå lite synd om Steve Jobs, han har cancer i bukspottskörteln, men ställer sig ändå på scen och berättar om den nya iPaden.

(Jag har iPad 1 nu)

ion 2011-03-04 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av HAMP3 (Inlägg 20396049)
Det är ändå lite synd om Steve Jobs, han har cancer i bukspottskörteln, men ställer sig ändå på scen och berättar om den nya iPaden.

(Jag har iPad 1 nu)

Han har haft cancer i bukspottskörteln som opererades bort, därefter har han fått levertransplantation och det är det som har gjort att han har gått ner så mycket i vikt. Dock vet ingen varför han har tagit ledigt från Apple. Det vet bara de som är närmast han.

tartareandesire 2011-03-25 20:30

Nu har iPad 2 släppts. Några som var snabba? Recension?

deltaco12 2011-03-31 03:02

Min är på väg!! så om ingen gjort en Res på den så får jag ställa upp :D

lukasbrisman 2011-03-31 06:05

Har haft min några veckor!

Slutsatser:
- Tunnare, men snyggare? Kanske lite :)
- Lättare
- Snabbare
- Dåliga kameror
- Grym batteritid, precis som 1:an
- Märkbart bättre grafikprestanda
- Har du den första iPad? Då behöver du inte uppgradera!
- Inte så stor skillnad mot första generationen i stort!

Ställ gärna frågor om ni undrar något. Det är för tidigt på morgonen :P

aDonis 2011-03-31 13:25

Beställde min några timmar efter den släpptes, hade glömt releasen. Beräknad leverans: 3e maj...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson