![]() |
Från $8 till $8000 på ett år
Då har även jag som amatör i domän-pundar-branschen lyckats kränga iväg en domän på Sedo för en hyffsad slant.
Från $8 till $7,995 på ett år, för en domän som kom till på sedvanligt maner. Ordbajseri i Godaddy's sökruta för lediga domäner. Så vad jag ville visa (antar jag) med denna tråden, är att även en blind höna kan tydligen hitta ett guldkorn ibland. :D Vad jag kan se så blev det ju t.o.m. den 7:e högsta försäljningen på Sedo i förra veckan. Domänen var G o o k i t (dot) com för den som undrar. |
Grattis! Kul! :D
|
Citat:
|
Trevligt! =) Grattis!
|
Bra jobbat!
|
Gratulerar! Bra investering där :) Vet du vad den skulle användas till?
|
Citat:
|
Vilken grej! :) Roligt att höra att det fortfarande finns guldkorn att förädla och tjäna en slant på. Grattis!
|
Citat:
|
Noooooo! Nu har du bidragit till att ytterligare en generation tonåringar går förlorad som pundare i domänträsket, istället för att skaffa sig ett riktigt arbete.
Sen är det väl på sin plats att önska grattis. Så grattis till en bra försäljning! |
Grattis! Sjukt kul :)
|
Citat:
Citat:
|
Hej,
Riktigt kul! Grattis från en annan emigrerad helsvensk. |
Kul att det går bra. För att jag också skall förstå skulle jag vilja veta gookit, betyder det någonting, eller är det bara 6 bokstäver som är satta efter varandra. Jag kopplar inte riktigt hur ni båda kunde komma på denna samling bokstäver.
Sedan undrar jag hur en auktion kunde ge dessa pengarna, för då måste det ju finnas en tredje person som också gillar denna kombinationen av bokstäver. Hjälp mig, jag har uppenbarligen inte förstått. |
grattis bra gjort! jag brukar med förvandla lediga .com domäner till pengar men istället för de riktiga guldkornen jagar jag sandkornen som jag reggar för 8$och säljer samma dag för 100-150$ , mest inom adult , men det finns bra oregistrerade domäner kvar inom alla områden för att inte tala om dem som går ut dagligen och finns med i olika expired listor.
Dock, tror jag man måste ha lite känsla för vilka domäner som säljer, samt en massa tur, så ni ungdomar som inte vill jobba och göra snabba pengar har nog större chans att lyckas på stryktipset än inom domänhandel. |
Rätt bra timlön... ;)
|
Bra jobbat, grattis!
|
http://www.gookit.ru/ - nginx/0.8.52
Dom kör rätt programvara i alla fall :D och grattis till försäljning!! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson