![]() |
Hyra en telefonsvarare
Har börjat erbjuda en tjänst som kräver att det finns ett supportnummer man kan ringa.
Jag vill inte ha en telefon som ringer dygnet runt på kontoret så jag kom på att jag behöver en telefonsvarare som tex är kopplad till min mail tex och kanske mailar mig så fort någon lämnat ett meddelande. På så vis kan jag välja att ringa upp kunderna när jag vill. Vart hittar jag en sådan tjänst? Finns det liknande tjänster? Hur jag ni löst det? |
Dom flesta IP-telefoni tjänsterna har sånna lösningar, Titta på t.ex. AllTele, Phonera och Tele2.
|
Citat:
|
Finns väl fyra eller fem lösningar.
0) Vidarekoppla alla samtal under vissa tider till ditt mobilnummer, görs via respektive försäljares kontrollpanel rätt enkelt (Du betalar dock för varje samtal då - vidarekopplingen) 1) Har du en smartphone så finns det SIP-klienter till både iPhone och Android (CSipSimple till android tex) 2) Köp en SIP-telefon och ha hemma, kopplas via wlan eller tråd till internet 3) Använd mic/headset till dator och ha en SIP-klient på datorn 4) Köp en billig IP-telefon som kopplas via USB. (Finns för nån hundring/två) |
Citat:
|
Som sagt, du BEHÖVER ett abonnemang för tjänsten/möjligheten :)
Telefonsvararen är digital och kan få en ljudfil mailad med samtalet/meddelandet. Phonera har t.ex. en sådan tjänst. http://www.phonera.se/telefoni/ip-telefoni/ |
|
cellip.se och ett headset.
|
Citat:
|
Hos phonera kan du som sagt sätta upp en röstbrevlåda som mailar ut inspelningar till dig.
Du MÅSTE inte vara ansluten hela tiden dvs. |
aDonis:
Vi kör Phoneras SIP och om man talar in ett meddelande på telefonssvararen så mailas en MP3-fil ut direkt till mig. Men det låter nästan som du vill ha en person som fysiskt svarar och lägger upp case? Finns hur många callcenters som helst som kan hjälpa dig med detta. |
Citat:
Tack för snabba svar, spec till Jine :) |
CellIP har en bra SIP tjänst. Det har även bra kontrollpanel. Har prövat fler SIP tjänster phonera och mfl, CellIP är den som har bästa kontrollpanel möjligheter.
Citat:
|
Citat:
|
http://www.callback.se/telefoni_mobi...dstelefoni.htm
Sjukt ful sida, men funkar väldigt bra och kostar knappt nånting. |
Citat:
|
För att förtydliga i all förvirring.
1.) Alla telefonnummer idag oavsett om dom är mobilnummer, fasta analoga nummer, digitala nummer, Ip-telefoninummer har telefonsvarare. 2.) Ingen av dessa kräver att du faktiskt har en telefon ansluten till numren. 3.) Du skaffar ett nummer där månadskostnaden är billigast, det spelar ju ingen roll vilken teknik det är (du kommer ju som sagt va inte ha någon telefon inkopplad) 4.) För att få meddelandet som e-post behöver du ett IP-Telefoni-nummer Absolut billigast är väl kontaktkort från någon operatör, om det nu är ok att supportnumret är ett mobilnummer (Det har dom säkert ingen koll på) Näst billigast är nog typ CellIP, där stoppar du in en "ring-pott" på ditt nummer (som du aldrig kommer använda då du aldrig kommer ringa samtal). Sen aktiverar du telefonsvararen, pratar in ett meddelande och loggar in på deras kontrollpanel och väljer vilken e-post adress meddeladen ska skickas till. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson