![]() |
Jag vann 123 miljoner ikväll
Läs gärna hela texten.
Jag vad vann 123 miljoner ikväll på Lotto. Har spelat i sex år men aldrig vunnit något alls, bara några småsummor och ikväll small det verkligen till. Min fru ligger och gråter och familjen är i chock mer eller mindre. Själv är jag helt mållös och vet inte vad jag ska ta mig till. Det står på Svensk Spel att dom söker vinnaren men jag får inte tag på dom och vet inte heller vart jag ska ringa för att verkligen få veta om det är jag som har vunnit. Alla nummer stämmer men allting bara snurrar i huvudet på mig och jag är illamående av den chock som finns nu. Vad ska jag göra? Jag vill göra följande - Köpa domäner - Starta bolag - Skänka pengar till välgörenhet - Bygga hus - Resa till världens alla hörn |
OM detta stämmer, som känns lite tveksamt då man inte direkt brukar gå ut med att man vunnit (exempel är filmen Lottery Ticket), så kan jag inget annat än att gratulera. :)
|
Instämmer med ovanstående. Om du vunnit kanske du borde ta bort denna tråd.
Annars är ett tips att inte låta pengarna förstöra ditt liv på något sätt. Sedan kan du fundera på om det verkligen är något du vill ändra på i ditt liv. Om du bara köper massor med saker hej vilt så blir du inte lyckligare. |
Citat:
|
Klart jag skämtar :) Inte har jag vunnit några 123 miljoner kronor ikväll. Undrar bara, vad skulle ni göra med 123 miljoner kronor?
Jag skulle göra följande: - Bygga hus - Resa - Köpa domäner som drar in 100.000-200.000/månaden netto - Leva på räntan - Starta bolag = skapa jobb - Skänka till välgörenhet Edit: Finns ingen spoiler i detta forum :D Ni kan läsa mer om vinsten här om ni inte har gjort redan http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=529 |
|
erkänn, du gick på någon sorts scam och frugan din verkligen låg och grät? :)
|
Citat:
|
Fan att det inte var sant! Jag som genast satte igång och började fila på en scam! :eek:
|
jag tänkte "jisses varför skylta med en sån vinst - få maffian och RSV och 1000 tiggare på sig direkt
|
Har tänkt på detta.. :P lägge du in som nu 123 miljoner på ett sparkonto med säg 2% spar ränta. Då lever du rätt gott livet ut? ränta på över 2 miljoner om året?? Inte fel
|
Citat:
|
Citat:
|
Räknade lågt..
Får sprida ut de på flera banker... |
Mina tips för vad du skulle göra är:
- Betala av alla dina skulder (sänk dina onödiga löpande utgifter) - Bygg ett hus till dig och familjen (höj din livskvalitet måttligt) - Trygga dina barns utbildning (kapitalförsäkring som de kan leva på under studietiden tills de får sin Ph.D... eller vilken nivå du vill att de ska få hjälp med) - Investera resten (3 års utgifter på bankkonto, resten i aktier, som du köper upp stegvis under 5 år) Aktierna bör vara minst 10 olika upp till 20 stora stabila bolag (95% av kapitalet) med hög avkastning, 5% kan vara lite mer riskfyllda mindre bolag (kan även vara dina egna projekt). Skänk inte bort några pengar, det är bättre att du bygger upp ett företag och ger fattiga/mindre lyckligt lottade ett jobb i stället. Då skapar du en stabilare framtid för dem. Att bar askäka bort pengar hjälper en hungrig lika mycket som en sockerbit, dvs tillfälligt, men sen blir de hungriga igen. Då är det bättre att de får ett sätt som ångsiktigt tryggar derás framtid, dvs ett eget jobb som ger dem lön varje månad resten av livet. Då bidrar de även till att bygga upp samhället och genererar ett värde. Kort sagt dina pengar räcker längre och genererar mer värde totalt sett. Det är bättre att bygga upp ett företag som anställer hemlösa och låter dem kratta löv en timme om dagen så de känner att de gör skäl för sin lön än att bara ge en allmosa (som många upplever som kränkande att tvingas ta emot). De får ett eget nätverk av arbetskamrater som inte enbart kommer från samma bakgrund och de kan sakta bygga upp ett nytt nätverk med mer normala människor. Win-Win-Win. Alla blir vinnare. Gör du så här om du vinner en större summa pengar så bör du vara ekonomiskt oberoende. Sluta inte jobba utan fortsätt med ditt liv i övrigt som du vill ha det. Det finns otaliga exempel på människor som slutat jobba när de vunnit mycket pengar, självmordsfrekvensen ökar då dramatiskt för man blir ganska isolerad och förlorar vänner. Man bör hålla käft om pengarna (inte ens nära vänner behöver veta något, frugan kanske blir svårt att dölja för så då kan det vara bra att vara öppen) för det finns gott om bedragare, maffiosos, och annat slödder som vill åt pengarna. Ha aldrig några större summor kontanter eller värdesaker hemma. Håll hårt i pengarna. Ge barnen "normal" veckopeng dvs de ska inte få slösa bort slantana... |
Info som TS:
Citat:
|
Citat:
Välkommen till internet och den här tråden! |
Citat:
|
Citat:
För att vara mer exakt, så bor TS i Örnsköldsvik enligt egen utsago. Man kan så klart ha två boenden. Men sannolikheten att man läser fel på ett nummer är nog större, än att man har två boenden och vinner på lotto. Enligt wikipedia så är sannolikheten att vinna högsta vinst på Lotto 1:6724520. Enligt min internetbank så är sannolikheten att jag läser fel på ett ocr-nummer vid första försöket ungefär 1:1. |
Va är detta för rubrik?
Snälla formulera dig bättre i rubriken nästa gång (moralpredrikar) |
"Vafaan händer det inte mig för!" - Var då min första tanke när jag såg titeln. Hehe :) Jag hade nog inte förändrat så väldigt mycket i mitt liv för de pengarna. Ritat mitt egna hus och köpt någon lite lyxigare BMW, sen hade jag nog varit nöjd faktiskt (för min egna del). Kanske hade jag även lämnat Sverige på grund av de kalla månaderna, men är inte helt 100% på den biten.
|
Nej, jag vann inga pengar faktiskt :D
Men det hade nog varit riktigt kul och vunnit en sån stor summa pengar. Tyvärr tror jag att man hade fått oönskade vänner och samtidigt ett knäpp i skallen. Blir svårt att hantera så mycket pengar. Se bara på dom som vunnit nu, dom vet inte vad dom ska göra med pengarna. Svårt liksom och föreställa sig så fruktansvärt mycket pengar, tror ni inte det? En sån summa finns bara i ens drömmar. Men jag hade nog som sagt - Byggs hus - Köpt upp domäner med en nettoinkomst på 100.000-200.000/månaden - Skänkt pengar till välgörenhet - Delat ut till stipendium till framgångsrika entreprenörer mellan 18-25 år i Västernorrland, Jämtland och Medelpad för att främja utvecklingen av unga företagare - Startat företag - Levt på räntan livet ut |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men idag när du skulle börja shoppa loss: http://www.wn.se/showthread.php?p=20394233#post20394233 så insåg du att du skulle komma i ett svårt förhandlingsläge framöver här på wn, finns ju risk att det blir svårare att pruta om säljaren vet din budget, om man säger så... Grattis till vinsten!!! |
Citat:
Citat:
|
Antar att det är dig dom skrev om på Aftonbladet, fast stod 124 miljoner där.
Grattis som fan!! Är riktigt glad för dig :-) !! |
Jag hatar sånna här trådar. Då börjar man känna sig ledsen för att man faktiskt inte har 124 miljoner.
Det viktigaste är nog att inte gå ut med vem man är, för det tjänar man ingenting på. Jag hade nog köpt någon fet fastighet. Kanske en herrgård och lite hästar. Sen hade jag haft en fest för alla vänner i någto varmt land och sagt att det går väldigt bra med företaget just nu och jag verkligen vill unna alla detta. Det tråkiga är att jag varken skulle kunna hålla tyst om det eller faktiskt överhuvudtaget aldrig vinna. (jag spelar inte på lotto) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson