![]() |
Domänrea hos Surftown - domän + webb - 1kr
Ifall någon har missat så har Surftown domän&web-rea. 1 kr för domän & webbhotell.
Tyvärr har de en startavgift på 150kr, vilket känns kass. http://surftown.se/1kr Ni som hittat något, vad har ni reggat för några godbitar? :) |
Citat:
|
Tack för tipset, hade helt missat det.
Värt att nämna är att det är möjligt att registrera flera domäner till samma konto för 1kr + 150kr startavgift. Så så länge man ska regga många domäner blir det värt det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men om ni menar det är en "kass" kampanj för att man "bara" får 10 domäner + webbhotell under ett helt år för 160 kr, så får ni tillåta mig att inte hålla med. :p |
Jag reggade följande: halsotillskott.se - kedjehus.se - namnforslag.se - domanforslag.se & millencolin.se :)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
därför tycker jag helt enkelt inte kampanjen är lika bra som dem andras.. Sedan tycker jag det är lite missvisande att döpa kampanjen till 1kr när det kostar 150 kr.. |
Citat:
Sedan har vi inte, som jag nämnde ovan, en renodlad domänprodukt så vi väljer istället att bjuda på webbhotellet. Så totalt sätt blir det inte mycket dyrare jämfört med tidigare kampanjer. Att vi har "1kr" som webbadress och inte "5000-se-domaner-for-1kr" är mest för att det är den betydligt kortare... :) |
Ta bort startavgiften... Lika löjligt som faktureringsavgift...
|
Man måste beställa alla de domäner man ska ha på första beställningen annars får man betala 100kr/st för dom -_- Nu sitter jag med ett dålig webbhotell och en domän för 150kr så det är inte 10domäner och webbhotell för 160kr...
|
Ja sluta bråka om att det kostar 150kr. Det är fortfarande ett bra erbjudande. (Kan ju lägga till lite finstilt om startavg dock..)
Fast när jag följer länken så vill den att jag skall betala 36,25 kr/mån för webbhotellet. Var inte det gratis första året? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
editerat: ahh var för långsam tyvärr ... |
Jag håller med dom som klagar över att kampanjen är missvisande eftersom rätt ska vara rätt.
Det stå ju klart och tydligt på första sidan att domännamn 1kr/st och webbhotell ingår. Sen helt plötsligt tillkommer 150 kr. Gör man såhär så kan man ju ha en kampanj att tex köpa en bil för 1 kr men det tillkommer en avgift på 200.000 kr. :rolleyes: |
Lite tydligare reklam hade nog varit på sin plats, men kom igen nu folkens 20 domäner och ett webbhotell (största paketet) för 170kr för ett helt år... bara att regga på.
Surftown är ju dessutom ett trevligt hotell! Själv knep jag dessa: http://dl.dropbox.com/u/1476650/domaner.PNG De som är sexrelaterade + några till kommer att komma ut för försäljning här på WN. Vänligen, Fredrik Näs |
Citat:
Citat:
Domänen omfattas ej utav ångerrätten, då domäner registreras direkt till kunden och kan användas oberoende av webbhotellet. Detta är inget unikt för oss, och gäller hos i princip alla registrars. Däremot startavgiften och webbhotellet (som du iofs fick kostnadsfritt) får du givetvis pengarna tillbaks på. Så allt i allt har du endast "förlorat" 1 krona, vilket du egentligen inte har eftersom du fortfarande kan fortsätta använda domänen hos ett annat webbhotell, om du önskar. |
Håller absolut med om att kampanjen i sig inte är något att gnälla över men att ha en startavgift idag är ganska vanskligt. Först och främst är det något många missar och det framstår som att man för kunden bakom ljuset. Man får hantera en massa kunder som blir besvikna och irriterade vilket med all önskvärd tydlighet framgår av den här tråden. Dessutom basunerar man ut att man inte klarar av att automatisera registrering, skapande av konto och fakturering (även om så inte skulle vara fallet). Visst, i princip alla webbhotell har detta än så länge men det är ändå tämligen oseriöst och i klass med Ryan Air. Heter man One.com kanske det inte spelar någon större roll men annars bör man nog tänka sig för lite.
|
Citat:
|
Låter som en vettig kampanj. Att köra kampanjer och gå med brakförlust på 79 kr exkl.
moms per domän är riktigt dålig business. Surftown bedriver ingen välgörenhet.. Med tanke på deras kundstock så "kostar" inte era ett år på webhotellet mer än en förlorad intäkt på ordinariepriset. Ev. diskutrymme och trafikvolym märks knappt. |
Jag tycker kampanjen är bra. 150 kronor liksom...det är inga pengar. Speciellt inte om man reggar fler än 2 domäner. Toppenbra Surftown! Ska blogga om kampanjen :)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Hade det stått att man var tvungen att regga alla domänerna samtidigt under första beställningen så hade jag med varit nöjd :) Nu står inte det och jag känner mig lurad :(
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Extra billit blir det om man väljer ett premium-konto och alternativet 2 år. 10% rabatt år 2 på grundavgiften 0:- för webbhotellet år 1 gav iofs inget extra (utan det blev 0:- det året också) men totalt nästan 8.500:- i rabatt så tycker jag att 150:- i startavgift var OK. Nu kommer jag ha tid bra med tid att utforska en Windowsserver. Annars har jag bara kört Linux tidigare.
|
Toppen!
Känns lite illa att gnälla när Surftown tar på sig en kostnad på upp till 800 kronor (exkl. moms) och sen på det bjuder på webbhotellet. Brukar ni gnälla på andre butiker som bara har runt 90% i rabatt? Jag kommer definitivt att utnyttja detta! Hur länge gäller kampanjen? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Jag har tagit del av erbjudandet.
reggat bla dessa: helkroppsmassage.se växtservice.se serpen.se europeiskt.se stockholmsjurist.se + några hemliga :) |
Lite sjukt bara att det ska kosta 799:- /domän att överlåta dem till någon ifall man skulle vara intresserad av att sälja dem som Fredrik ovan verkar ha tänkt. Eller flytta den till något annat webbhotell.
|
Citat:
|
Ska rägga 1-5 domäner nu denna veckan eller nästa.
Säg mig varför jag ska välja surftown? Kostar det att överlåta domänen till ett annat webhotell senare/en annan person? |
Enligt Registrar-avtalet är det inte tillåtet att ta betalt för att domäner ska kunna flyttas, var har ni läst att Surftown tar betalt för det?
|
Beställde precis 10 domäner. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson