![]() |
2011-01-31 Binero nere igen?
Flera av mina sajter hos Binero går inte att nå.
På http://support.binero.se/ står det bara Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Antar att man får skylla sig själv när man lägger sajter på ett budget-webbhotell. |
Citat:
haft binero i en vecka drygt, har börjat tvivla på företaget. Hörde att bineros kunder även varit hackade för ett tag sedan. Inte mycket rätt hittills. |
Jag har vart grymt nöjd med Binero väldigt länge, men så blev dom väl för stora eller nått? Hela det här med flytten till det nya systemet som dragit ut på tiden så otroligt länge i kombination med alla driftstörningar känns bara jobbigt.
Känns lite som när Loopia blev stora. Har VPSer hos Space2U och Glesys vilket har fungerat prickfritt, får bli att flytta det sista från Binero dit. Kan ju använda Binero till domänhantering även i fortsättningen, dom har ju bra priser och ett "okej" adminsystem för domänerna. |
Fick nu besked via telefon om att det skall vara åtgärdat inom 20 minuter.
|
Citat:
Tänker mest på om du har dns server som är HELT oberoende av dem ;). Om du flyttar så lös även detta (om det nu är aktuellt för dig). |
Kräv ersättning för falsk marknadsföring!
Ja, möttes av ett meddelande att databasen inte kunde nås!
Uppmanar alla att skriva ett brev till Binero och kräva ersättning. Inte direkt för nertiden, utan indirekt för att de på sin hemsida utger sig för att ha "Säkra och stabila tjänster" vilket bevisligen kan anses som oaktsamhet enligt Marknadsföringslagen 2008:486 §5, §6, §8. Skadestånd kan utfästas enligt §37. Har själv begärt ersättning för förlorad inkomst och skadat anseende. Det var helt enkelt inte den tjänsten vi beställde av Binero! Utan en stabil och säker sådan. Brevet ska skickas till: Binero AB JAN STENBECKS TORG 17 11TR 164 40 KISTA |
Citat:
|
Och fortfarande fungerar inte kopplingen till databas... Är Binero ett skämt?
|
Är det bara jag som har ALLA sina sidor HELT nere? Inte bara Mysql alltså? Problemet verkar ju långt ifrån löst.
|
Jag har börjat migrera alla mina domäner till en VPS hos Glesys, tar tid men jag är totalt less på allt strul och sedan att Bineros kontrollpanel är segare än ett 14k4 modem gör mig inte muntrare.
|
Citat:
I det gamla systemet känns driften lite mer trygg faktiskt, för oss som lyckligtvis sitter kvar där än så länge. |
Citat:
|
Kjette:
Jag tror 2010 är färdigt nu. Hur går det med migreringen som skulle vara klar hösten 2010? Blir det någon migrering? Eller snackar vi migrering hösten 2011 eller 2012? |
Haft stora problem med mina domäner på Binero det senaste. Flera domäner som skulle ha registrerats har ej registrerats trots att de är betalda och står som reggade i Bineros system. En del namn har jag förlorat då andra plockat dom och en del ligger nu som lediga.
Ett ännu större problem nu är att det verkar som Binero dessutom slutat svara på mina mejl när jag hittar nya domäner jag äger(borde äga) som står som reggade i deras system men som av någon anledning ändå inte är reggade på mig enligt iis.se. Tyvärr har Binero inte heller lyckats göra en körning i sitt system för att hitta de jag betalat för men som jag ändå inte står som ägare för. Skulle aldrig gått ut på ett publikt forum så här om jag fått svar av supporten i rimlig tid. |
Citat:
Det låter hur som helst bra att nya laddar vackert iaf. När cron och all annan funktionalitet är på plats flyttar jag gärna :) |
Köpte ett par domäner via Binero imorse. Det tog ca 6 timmar efter bekräftad registrering innan det gick att skapa "webbplats" i Bineros system (fick ett värdelöst felmeddelande). Nu när det väl fungerar så ser jag bara min webbplats i två olika sidladdningar, i första laddas bara CSS och i andra laddas bara grafik.
Sen outputas bara "Binero LSP Cluster" under någon minut, sen börjar det om! Spännande att vara kund hos Binero! Edit: Tycks fungera nu (21:30). |
Citat:
|
Verkar ligga nere igen? Kommer inte in på service.binero.se eller min Binero webbsida.
Edit: Nu uppdaterade sig binerodrft.se, allt förutom brandvägg+dns verkar ligga nere... |
Citat:
|
Citat:
|
Ja... ännu ett stopp... :(
|
Något som jag inte kan göra att radera meddelanden. När jag klickar på "radera" så finns meddelandet kvar. Vill nämligen tömma min inkorg men det går aldrig. Det har varit så sedan jag skaffade Binero våren 2010.
|
Citat:
|
Citat:
|
aha, det suger ju
|
Det jag märker (när jag jobbar med WP siter) är att det väldigt kortvarit (5-10sek) inte går att nå sidorna överhuvud taget. Oftast står den bara och tuggar och man får uppdatera efter ett par sekunder. Otroligt irriterande man om till exempel precis ska trycka på "install" när man ska installera ett plugin. Måste då göra om det hela. Sitter man ett par timmar så händer det minst 10 ggr. Detta gäller oavsett vad man gör på siten.. skriver inlägg, navigerar i adminpanelen eller vad som helst.
Sjukt irriterande. Detta har pågått i 1 månad ungefär. Undrar hur många besökare man tappat som inte kommer in på siterna.. Och nej, det har inget med min dator eller uppkoppling att göra. Har testat på flera. |
Majestix nere igen?
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 in /home/web27903/domains/(borttaget)/public_html/main.php on line 29 Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 Edit: Uppe igen. |
Nu har jag problem med Binero igen. Andra gången denna veckan. Är det bara jag som har strul nu eller??
Någon som har ett bra alternativ till Binero? |
Dagligt strul. Ner korta perioder, Mysql strul, totalt värdelös statistik, noll uppdatering ang SSL-cert... Ja, ingen höjdare även om supporten alltid svarar snabbt...
|
Citat:
|
Även om Binero har många problem och kämpar så finns en hel del förmildrande omständigheter:
1: Binero har växt mycket den sista tiden 2: Man har börjat med ny rätt obeprövad lastbalanseringsteknik, en teknik som endast Binero kör och City Network så långt jag vet. Att implementera ny och kanske rätt obeprövad teknik är riskapabelt och samtidigt är det svårt att simulera den nya miljön. Personligen tror jag problemen har mycket med SAN:net att göra och att man inte har valt Fibre Channel eller infiniband mellan SAN:et och webbservrarna utan man kör NFS över gigabit nätverk. Det jag skulle rekommendera Binero är att överväga NFS över infiniband, om det nu är så att jag gissar rätt. |
Telia kör också samma system vad jag känner till.
|
Citat:
Jag vet inte riktigt om man kan kräva pengarna tillbaka av Binero men jag kommer definitivt inte att förnya det konto som jag har hos dem. |
Citat:
Citat:
Det optimala hade varit att Binero hade varit på rätt väg från början och byggt upp det allt eftersom, och hade haft kunskapen själva, in-house, att utveckla och prova sitt system, men så är det sällan. |
Binero LSP Cluster på hälften av mina domäner nu sedan ett par timmar tillbaka. Binero svarar inte på twitter och support.binero.se var först nere i en dryg timme för att sedan, när den kom upp igen, inte leda till något svar från någon heller. Tråkigt.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson