WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Nattbutik.se :) awsomesauce! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046136)

Norman 2011-01-26 21:49

Nattbutik.se :) awsomesauce!

Okej, prövade precis nattbutik.se och det är riktigt awesome.
Snabb leverans och trevlig kille som driver det. Bor du i stockholm och jobbar natt så kan jag verkligen rekommendera .

Helt okej leveranspriser och roligare utbud än det vanliga på statoil och 7/11 :)

Erik Stenman 2011-01-26 21:56

Rolig idé! Dock så bor jag inte i Stockholm eller jobbar natt så användbarheten är inte så stor för mig.

MKÖ 2011-01-26 22:13

Riktigt kul!

bjornstrom 2011-01-26 22:53

Faktiskt en riktigt smart affärsidé. Sätter en hundring på att vi kommer få se fler liknande företag inom något år!

abergman 2011-01-26 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Norman (Inlägg 20389836)
Okej, prövade precis nattbutik.se och det är riktigt awesome.
Snabb leverans och trevlig kille som driver det. Bor du i stockholm och jobbar natt så kan jag verkligen rekommendera .

Helt okej leveranspriser och roligare utbud än det vanliga på statoil och 7/11 :)

Jag såg det innan! Så sjukt smart, verkligen.

daniel_ 2011-01-26 22:58

Trevligt! Hade jag gärna haft i min stad. Hoppas det går bra för honom.

Blomsterpassion 2011-01-26 23:11

Otroligt coolt att kunderna kan donera kläder mm samtidigt som dom får sina leveranser!

http://www.nattbutik.se/samhllsansvar

delito 2011-01-27 00:15

Skön idé som sagt. Vi i Sverige är inte riktigt vana med någon nattkultur (24/7) så det här är positivt. Tycker att priserna och frakten var förvånansvärt låga.
Är man två personer och köper käk, dricka och frakt så landar det ju knappt på 100:- per skalle. Helt klart värt!

icehole 2011-01-27 08:07

satt i tankebanor kring ett sånt här projekt senast igår... intressant

tartareandesire 2011-01-27 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av icehole (Inlägg 20389883)
satt i tankebanor kring ett sånt här projekt senast igår... intressant

Finns ju två städer till där det möjligtvis skulle funka :)

Anders Larsson 2011-01-27 09:01

Nästan så man kan flytta bara för den butikens skull :D

Inte alls samma sak, men vi har ganska många restauranger/pizzerior som är anslutna till Mat24.se. Används flitigt, beställ direkt på webben, betala, maten kommer (oftast) inom 45 minuter. Inget revolutionerande i sig, utkörning har ju funnits länge, men de har adderat smidigheten.

Norman 2011-01-27 12:48

Det bästa är ju att dom som driver nattbutik.se även ger möjlighet att beställa från andra butiker på kväll/natt , så kan de åka och hämta saker utanför det egna sortimentet också.

Funkade skitsmidigt igår när jag satt på operatörspass, var utan mat pga att jag glömt matlådan hemma och inte kunde lämna NOC:en.

49 kronorns leverans inom tullarna sparar man ju in bara på överpriset som 7/11 tar på alla produkter :P

xciso 2011-01-27 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20389886)
Finns ju två städer till där det möjligtvis skulle funka :)

Katrineholm? :)
Väldigt kul idé! Jag gissar oxå på att detta kommer öka framöver..

NattButik 2011-01-27 22:49

NattButik.se - Daniel Parsan

Hej alla glada!

Först måste jag inleda mitt första inlägg här med att säga WOW.
Vilket skönt forum och jag undrar varför jag inte sett sidan tidigare.
Tack för alla positiva reaktioner, jag blev så tårögd att jag nästan grät som ett barn (allvarligt)...Verkligen kul att se hur mer än 1 års hårt arbete nu uppskattas.

Mitt Namn är Daniel Parsan och jag startade sajten NattButik.se.
Som alla andra var jag trött på att det inte fanns nattbutiker att tillgå, så jag startade ett :)
Nu är vi Sveriges första nattbutik på nätet!
...
Fick en beställning precis och måste hinna svara på en kunds mail, jag återkommer snart. Ni kan komma med frågor och idéer till mig under tiden.

Igen, TACK alla!
Brb...

forngren 2011-01-27 23:02

Kul att se dig här Daniel!

Du har fått några positiva reaktioner på twitter också: http://twitter.com/search/nattbutik

razor 2011-01-27 23:33

Gillar idén! En design som är lättare att se på (renare, ljusare) skulle nog kunna generara fler kunder tror jag. Den var lite jobbig att titta på när jag var inne och kikade igår kväll trött som jag var. Det är ju trots allt riktat till folk som kan tänkas vara trötta ^^

Lägger adressen på minnet om det skulle krisa någon sen kväll / natt!

NattButik 2011-01-28 00:10

Nattbutik tillbaka

Hej igen alla

Såg precis positiva reaktioner även på twitter (tack forngren), vad kul!

Vill bara först svara på Razors inlägg. Tack för synpunkten! Jag ska definitivt se till att göra sidan lite ljusare. Kanske ljusare nyans av blå?

Hinner tyvärr inte sitta så länge då det just nu finns mycket att göra.

Undrar bara ett par saker som jag tror jag kan få hjälp med här?!?

1. Känner någon till en grossist med lite mer ovanliga produkter?

2. Jag letar efter yngre talanger som kan designa websidor då jag starkt tror på den nya generationen. Är det någon som kan tipsa någon? Då sajten snart kommer ut i media kan den som designat sajten göra sig ett namn, samtidigt som vi får en snygg sajt till ett bra pris. Nästan så att man borde utlysa en tävling? På så sätt slår vi två flugor på smällen!

3. Jag skulle vilja ha vår banner (flash)så att den kan synas i olika webläsare. Nån som har tips på hur vi kan bibehålla en rörlig banner utan att förlora på webläsare som inte kan läsa flash?

4. Det finns så mycket mer jag skulle vilja lära mig nu när jag hittat ett så bra forum (WN), men jag måste springa igen.

Som sagt, jag är tacksam för alla feedbacks, idéer och förslag.
Målet är att sajten ska vara så enkelt förstå och navigera runt på att vem som helst kan handla klockan 3 på natten...

Mvh Daniel Parsan
brb.. igen

Norman 2011-01-28 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av NattButik (Inlägg 20390048)
Hej igen alla

Såg precis positiva reaktioner även på twitter (tack forngren), vad kul!

Vill bara först svara på Razors inlägg. Tack för synpunkten! Jag ska definitivt se till att göra sidan lite ljusare. Kanske ljusare nyans av blå?

Hinner tyvärr inte sitta så länge då det just nu finns mycket att göra.

Undrar bara ett par saker som jag tror jag kan få hjälp med här?!?

2. Jag letar efter yngre talanger som kan designa websidor då jag starkt tror på den nya generationen. Är det någon som kan tipsa någon? Då sajten snart kommer ut i media kan den som designat sajten göra sig ett namn, samtidigt som vi får en snygg sajt till ett bra pris. Nästan så att man borde utlysa en tävling? På så sätt slår vi två flugor på smällen!

3. Jag skulle vilja ha vår banner (flash)så att den kan synas i olika webläsare. Nån som har tips på hur vi kan bibehålla en rörlig banner utan att förlora på webläsare som inte kan läsa flash?

4. Det finns så mycket mer jag skulle vilja lära mig nu när jag hittat ett så bra forum (WN), men jag måste springa igen.

Som sagt, jag är tacksam för alla feedbacks, idéer och förslag.
Målet är att sajten ska vara så enkelt förstå och navigera runt på att vem som helst kan handla klockan 3 på natten...

Mvh Daniel Parsan
brb.. igen

Hej Daniel,

2) lär du nog hitta här på WN.
Finns en annan sektion där du kan få hjälp med tjänster och söka efter arbetskraft.
Pröva sektionen förmedling av jobb och tjänster eller klicka här http://www.wn.se/f17.html

3) Varför vill du köra den i flash? Är det nån speciell funktion du behöver?
Annars brukar de bästa banners vara bra utan rörlighet.

NattButik 2011-01-28 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Norman (Inlägg 20390087)
Hej Daniel,

2) lär du nog hitta här på WN.
Finns en annan sektion där du kan få hjälp med tjänster och söka efter arbetskraft.
Pröva sektionen förmedling av jobb och tjänster eller klicka här http://www.wn.se/f17.html

3) Varför vill du köra den i flash? Är det nån speciell funktion du behöver?
Annars brukar de bästa banners vara bra utan rörlighet.

Hej Norman

Tack för hjälpen. Är lite ny på det här och var lite stressad igår kväll så allt flöt bara ihop. Ska definitivt leta i de andra trådarna. Tack!

3. Jag vill jättegärna ha så att sidan ser lite mer levande ut.
Det kan göra mycket sena kvällar vid första intryck. Rätta mig om jag har fel.
Visst vet jag att flash inte är bra men kan jag få lite "liv" på sidan på annat sätt?

Mvh Daniel
Ps. Såg en tråd igår kväll där en 14-åring sökte praoplats. Häftigt!

comgoran 2011-02-01 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av NattButik (Inlägg 20390048)

Kista Grossisten? :)

mynameisfredrik 2011-02-01 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av delito (Inlägg 20389855)
Skön idé som sagt. Vi i Sverige är inte riktigt vana med någon nattkultur (24/7) så det här är positivt. Tycker att priserna och frakten var förvånansvärt låga.
Är man två personer och köper käk, dricka och frakt så landar det ju knappt på 100:- per skalle. Helt klart värt!

Så du tycker deras priser var låga?

Coca-Cola 2 Liter 29skr på denna butik. inte direkt billigt med tanke på att netto hemma här jag bor tar mellan 13-16skr för samma vara.

Kan man inte planera sin handling dagen innan eller förstå att man måste veckohandla innan bör man avlivas direkt. Iden är rätt ny i Sverige men den kommer att dö ut rätt snabbt.

Anders Larsson 2011-02-01 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik (Inlägg 20390759)

Coca-Cola 2 Liter 29skr på denna butik. inte direkt billigt med tanke på att netto hemma här jag bor tar mellan 13-16skr för samma vara.

Kan man inte planera sin handling dagen innan eller förstå att man måste veckohandla innan bör man avlivas direkt. Iden är rätt ny i Sverige men den kommer att dö ut rätt snabbt.

Nu kanske man inte beställer enbart en cola för 29 kronor. Utan lite mat, lite dricka och lite annat. Tror absolut att de kommer att överleva.

Rvn 2011-02-01 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20390878)
Nu kanske man inte beställer enbart en cola för 29 kronor. Utan lite mat, lite dricka och lite annat. Tror absolut att de kommer att överleva.

Absolut en affärsidé som kan hålla. Borde kunna appliceras på Malmö och Göteborg med enkelhet också.

tartareandesire 2011-02-01 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik (Inlägg 20390759)

Du tror aldrig folk glömmer ta med sig mat till jobbet eller inte vill, orkar eller hinner fixa något? Det finns många som vill kunna handla på nätterna av många olika skäl. Alla är inte som du :)

Mycket bra idé, alltid uppfriskande med någonting nytt (för vårt land givetvis). Det är alltför sällan man ser det i Sverige idag.

forngren 2011-02-01 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20390899)
Du tror aldrig folk glömmer ta med sig mat till jobbet eller inte vill, orkar eller hinner fixa något? Det finns många som vill kunna handla på nätterna av många olika skäl. Alla är inte som du :)

Mycket bra idé, alltid uppfriskande med någonting nytt (för vårt land givetvis). Det är alltför sällan man ser det i Sverige idag.

Håller med till 100%. Jag saknade verkligen tjänsten under tiden då jag jobbade i Sthlm, hade lätt betalat för servicen. Kör på och lycka till!

aDonis 2011-02-02 00:26

Kom till göteborg också, snabbt, innan någon annan tar er plats! :)

Helix 2011-02-02 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Rvn (Inlägg 20390884)
Absolut en affärsidé som kan hålla. Borde kunna appliceras på Malmö och Göteborg med enkelhet också.

Ja, jag skulle inte vilja vara den som kör ut varorna på nätterna. Känns som man skulle behöva vakter för detta :)

MKÖ 2011-02-02 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390926)
Ja, jag skulle inte vilja vara den som kör ut varorna på nätterna. Känns som man skulle behöva vakter för detta :)

Nu tar du nog i... tänk på alla taxi drivers :)
Men återigen grym ide! Har delat facebook gruppen med alla mina vänner.

Helix 2011-02-02 01:14

Inte tar jag i. Taxiförarna behöver inte gå upp i lägenheter och ta betalt där. Alla taxiförare kör inte på natten, just på grund av säkerheten. Näää ... jag kan inte tänka mig detta som ett säkert jobb.

MKÖ 2011-02-02 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390930)
Inte tar jag i. Taxiförarna behöver inte gå upp i lägenheter och ta betalt där. Alla taxiförare kör inte på natten, just på grund av säkerheten. Näää ... jag kan inte tänka mig detta som ett säkert jobb.

Tror människor snarare uppskattar att de kommer upp med deras förnödenheter, än att de skulle vilja puckla på dem :)

tartareandesire 2011-02-02 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20390931)
Tror människor snarare uppskattar att de kommer upp med deras förnödenheter, än att de skulle vilja puckla på dem :)

Håller nog med, tror riskerna är små jämfört med en del andra nattjobb. Däremot känns den här diskussionen inte särskilt relevant så tycker vi kan lämna den nu.

Helix 2011-02-02 04:25

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20390932)
Däremot känns den här diskussionen inte särskilt relevant så tycker vi kan lämna den nu.

Hela diskussionen är Off Topic så vad är relevant? Känns den senaste tiden att allt som inte du tycker om är orelevant på WN .... :mad:

kalasboll 2011-02-02 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390941)
Hela diskussionen är Off Topic så vad är relevant? Känns den senaste tiden att allt som inte du tycker om är orelevant på WN .... :mad:

Stor tumme upp.

AnOnYmUs 2011-02-02 11:06

Jag är tveksam till idén, men jag vet själv hur många ggr man har velat ha livsvaror mitt i natten. Tror dock att dom kommer begränsa till vilka områden dom vill leverera till mitt i natten om dom startar i Göteborg.

Terabyte: +1

tartareandesire 2011-02-02 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20390941)

Pust och stön... Nu leker vi i sandlådan igen då men glömt min spade. Jag tror alla som arbetar ute på natten är medvetna om att det finns risker...

Tala gärna om var jag gjort något liknande om det nu är fel. Om jag raderat mycket på sistone så är det till 90% en massa trams i domänförsäljningstrådar men det är tydligen fel hur man än gör där :)

SweCat 2011-02-02 14:08

Jag tycker idén är superbra och jag hoppas det går vägen, och jag tror på idén, men jag vet dock att en liknande tjänst fick lägga ner för ett antal år sedan i just stockholm, men då var internet inte lika allmänt använt som i dag.

THL 2011-02-02 16:00

Grym tjänst! Lycka till!

NattButik 2011-02-02 21:04

Risker och tjänster

Hej alla. Daniel Parsan här.

Kände att det var dags att gripa in i diskussionen här.

1. Det finns alltid risker med allt. Det är faktisk större risk att jag blir påkörd av ett fyllo mitt i natten än att någon vill puckla på mig. Dessutom blir kundens adress reggad när de beställer så det blir inte svårt för polis att se vad som hänt.
Självklart har jag försökt minska på många risker genom olika åtgärder.
t.ex. inte ha kontanthantering.

2. Tack alla för ert stöd. Sedan är det ju så att alla kan inte gilla tjänsten...tills de en kväll/natt får t.ex. ont i huvudet och behöver Alvedon.

3. Gällande priserna. Tydligen vet inte vissa att det kostar mycket pengar att driva en tjänst på nätterna. Någon skrev att de kan åka till Netto och handla läsk för typ 15 kr... Mitt svar är där: Har Netto öppet efter klockan 8? Isåfall varsågod. Sedan kommer nästa grej, vad skulle den läsken kosta om de hade öppet efter klockan 20?
NattButik är inte här för att konkurrera med Lidl eller Netto. Snarare Statoil isåfall och där ligger vi oftast lägre i pris än dem. Jag vet att priserna inte är de billigaste, vilket jag inte heller hävdat att de ska vara. Men en sådan tjänst kostar och det finns en hel del människor som uppskattar oss och är beredda att betala en liten slant extra men istället får varorna hemlevererad på kvällar och nätter.
Personligen tror jag att folk gärna betalar en slant extra för att få till dörren så kunden själv slipper utsätta sig för "risker". Om det inte är värd ett par kronor mer än Lidl eller Netto så vet jag inte vad...

Låt mig måla upp ett scenario. Ni har en käresta (flickvän/pojkvän, mor, far, syster, bror, hund, katt osv) som är hemma hos sig. Ni är inte där.
Hade det inte varit trevligt om er käresta fick en "present" eller förnödenheter hemkört så de själva inte utsätter sig för "risker" om de skulle behöva dessa förnödenheter? Är tjänsten värd att betala lite extra för om den ger er lite sinnesfrid så ni slipper oroa er?

Ps. Måste även tillägga att jag sover cirka 3-4 timmar per dygn (sedan 1 år tillbaka) för den Sverige jag älskar. Ingen ska behöva bli ihjälslagen för en chokladbit. Inte heller ska man behöva gå ut på natten om man inte vill.
Jag älskar er och jag älskar Sverige som har gett mig tak över huvudet, trygghet och mat i magen. Jag vill kunna bidra till det land som så vänligt tagit emot mig.

Mvh Daniel Parsan

Rvn 2011-02-02 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av NattButik (Inlägg 20391140)
3. Gällande priserna. Tydligen vet inte vissa att det kostar mycket pengar att driva en tjänst på nätterna. Någon skrev att de kan åka till Netto och handla läsk för typ 15 kr... Mitt svar är där: Har Netto öppet efter klockan 8? Isåfall varsågod. Sedan kommer nästa grej, vad skulle den läsken kosta om de hade öppet efter klockan 20?
NattButik är inte här för att konkurrera med Lidl eller Netto. Snarare Statoil isåfall och där ligger vi oftast lägre i pris än dem. Jag vet att priserna inte är de billigaste, vilket jag inte heller hävdat att de ska vara. Men en sådan tjänst kostar och det finns en hel del människor som uppskattar oss och är beredda att betala en liten slant extra men istället får varorna hemlevererad på kvällar och nätter.
Personligen tror jag att folk gärna betalar en slant extra för att få till dörren så kunden själv slipper utsätta sig för "risker". Om det inte är värd ett par kronor mer än Lidl eller Netto så vet jag inte vad...

Jag reagerade faktiskt på att dina priser var låga med tanke på vilken service man får med hemkörning och allt!

Norman 2011-02-05 04:17

Har glömt ta med mig mat till nattjobbet några gånger.
Kan inte dra från NOC hur som helst och då är nattbutik riktig räddare i nöden :)

Och vadå dyrt?
Senast jag kollade på Statoil hade dom nån tråkig formförpackad kycklingmacka för 49 spänn.
Nattbutik har ju klart bättre priser och roligare utbud på nödvändiga varor :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson