![]() |
Startawebbhotell.se
Hej,
detta är mitt första inlägg på WN, men absolut inte mitt sista. Efter att tidigare drivit webbhotell själva ger vi nu möjligheten till andra att kostnadsfritt starta eget webbhotell. Läs mer om tjänsten på Startawebbhotell.se Anledningen till att jag skriver är att vi önskar feedback på tjänsten som sådan. Vill ni testa alla tekniska funktioner såsom domänhantering, SFTP och databaser så skicka ett PM med er email och organisationsnummer (alt. personnummer vid egen firma) så fixar jag ett konto med ett 14-dagars gratis webbhotellspaket. |
Snyggt, lättnavigerat och ser riktigt bra ut "på papperet". Gratulerar!
|
Kollade precis på videon, såg riktigt nice ut.
Bookmark dir. :) |
Snyggt och bra idé, men kör du allt i amazon ?
|
Imponerade idé! Jag kommer definitivt följa upp detta!
|
Intressant.
Bara jag som tycker filmer spelas i en för hög hastighet? Och känns inte 10 dagar netto lite väl kort? |
Känns genomtänkt! Tydligt hur ni tänker, det gillar jag!
|
Ang 10 dagars netto osv kanske man har lite tankar om, man gillar ju spelrum.
Alla fall, detta tror jag passar mig bra för mitt kommande proj då man vill kunna signa upp kunder men forfarande hålla kontroll och inte som loopia reseller att man ger kunderna till dem. Håller på att pilla runt lite, lagt upp cname osv för att knyta subdomän till kontot. So far so good. :) Ser gärna att de blir någon image ver på supportsidan istället för att skiva ut mailen i klartext, eller att man gör en bild av adressen eller nått. Bara för att hålla ner spammen lite. |
Snyggt, enda feedbacken är att ändra inmatningsfältets färg på första sidan från gul till exempelvis grå. (Blir för mkt gult annars)
|
På http://www.startawebbhotell.se/terms
så har ni en javascript-expanderare av något slag antar jag. Jag är osäker om ni verkligen då kan hävda juridiskt att man godkänner några villkor eftersom dom inte är synliga varken på hemsidan eller i utskriftsversion. Gör om listan till #bokmärken i stället. Sedan undrar jag om trafiken när man administrerar sitt konto kostar något? Det förstod jag aldrig när jag läste villkoren. |
Erik Stenman - Utveckla vad du menar om deras villkor? Jag ser dem, jag kan skriva ut dem och jag kan godkänna dem...?
|
Ser väldigt trevligt ut utan ha provkört. Skulle gärna ha lite mer tekniska detaljer på sidan. Erbjuder ni t ex DNS? Kan jag ladda ner backuper lokalt? Mer godis för oss som gillar att gotta i sånt helt enkelt!
|
Lite spontant så ser det riktigt bra ut!
Jag saknar lite tekniknörderi för oss som bryr sig om det, hur funkar det? Vad bygger det på? Etc. |
Hur får man "hotellet" presenterat direkt för kunden bortsett från kontrollpanelen?
Tänkte på detta, "Valbart för kunder Kunder kan själva välja detta paket". Hur skall de kunna välja om de måste ha inloggning till kontrollpanelen? Sen funderade jag lite på de det där när man konfar webbpaket, om vi säger att man gör ett paket för 40GB, och sen använder bara kunder 1GB, får man kostnaden för resterande 39GB'n som vinst eller försvinner de i tomma intet? |
Får kunderna tillgång till mail? vad körs för mail? Spam-tvätt? Mer info!
|
Citat:
Inkommande e-post är en planerad funktion. Tills vidare rekommenderar vi att du använder Google Apps för att ta emot e-post genom att (1) registrera dig på Google Apps hemsida och (2) ändra inställningarna hos din externa DNS-leverantör till följande: |
Kul med så mycket bra feedback. Vi utvecklar ständigt tjänsten och då är vi intresserade av att höra vad ni vill ha.
Vi har mycket intressanta funktioner som kommer inom kort. Citat:
Citat:
Användarvillkoren är uppdaterade. Nu 30 dagar netto. Bra feedback! Citat:
Citat:
All trafik till och från kontot övervakas, men det är ingen extrakostnad utöver det du redan betalat. Citat:
Backuper görs per kund en gång om dagen och sparas individuellt nedpackade i sju dagar. De kommer inom kort att gå att ladda hem direkt ifrån administrationspanelen. Citat:
Citat:
Valbart för kunder, där har du helt rätt. När du lägger till en kund får du välja om du administrerar den själv eller om det skall skickas ut användarnamn och lösenord till denna. Om du väljer att administrera kunden själv fyller "Valbart för kunder" ingen funktion, men om de själva har tillgång till kontot kan de uppgradera sitt paket och då välja av paket som du har gjort valbara. Citat:
Fortsätt mata på med frågor och feeback! Grymt uppskattat. Rock on! |
Finns det en preview url som kan användas innan en domän har pekat klart för kunden ?
|
Citat:
Tillsvidare kan du lösa det lokalt på din egen dator genom att ändra i hosts-filen och peka domänen mot IP-adressen som är angiven i din kontrollpanel. Läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_(file) Bra feedback! |
Detta verkar bra! Jag driver ju själv ett webbhotell. Dock har det inte blivit något företag ännu, någon chans att man skulle kunna få pröva det ändå?
|
@danielmarklund: Vilket lands lagar gäller för innehåll på Er tjänst? Eller det kanske framgår i villkoren?
|
Försöker ladda upp en databas från en wordpress-sida, den ligger på totalt 3mb och någon tabell ligger på cirka 500kb, men de importeras ej. Finns det en begränsning som är lite snäv?
|
Är sidan enbart för LAMP? Hittar nämligen inget alls för .NET eller Sharepoint etc...
klart kul projekt, men lite riskfyllt att basera sig på externt moln, ni kan ju inte pilla på sakerna själv eller garantera något väl? |
Citat:
Citat:
Citat:
När du lägger till en databas i panelen finns det mer information om detta. Du får gärna beskriva problemet mer ingående i ett mail till support(a)startawebbhotell.se Citat:
Externt moln är inte riskfyllt om du tror det. Det är snarare motsatsen, Amazon ser till att hårdvara, internetanslutning och elförsörjning fungerar. Bättre driftsäkerhet alltså där de garanterar en upptid på över 99%. Om någon av servrarna i molnet går sönder så går ingen information förlorad då den alltid finns sparad på minst två ställen. Vi å andra sidan har full kontroll på mjukvaran vilket gör att vi kan "pilla på sakerna själv" hur mycket vi vill. Så visst kan vi tillsammans med Amazon garantera. |
Hej, en sak jag noterade väldigt snabbt är att när man går in på sidan med AdBlock 2.2.28 i Safari så ser man inte sidan.
http://www.wn.se/picture.php?albumid=11&pictureid=27 Detta är nog ganska allvarligt då det finns en del folk som kör AdBlock i dagens webläsare. Titta på filmen och de såg bra ut. |
Citat:
Förövrigt måste jag tala om att det är verkar vara en supertjänst. Jag kunde inte hitta så mycket att klaga på :) Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
Är sidan fortfarande blockad? Vilken version av Safari kör du? Vad använder du för blocklists? |
Jag kommer testa och troligtvis använda denna tjänst till kunder. Låter riktigt bra!
När tror ni det blir klart så man kan beställa domännamn via webbhotellet också till sina kunder? |
Citat:
Jag hitta att det är Ukranian filters som ställer till det, så ska du försöka fixa de är det den du ska kolla på =) http://adblock.oasis.org.ua/banlist.txt |
Citat:
Från och med slutet av nästa vecka skall domänköp vara möjlig. Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson