WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   2011-01-15 - Binero nere igen! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045886)

KPK 2011-01-15 10:20

2011-01-15 - Binero nere igen!

Binero nere igen. Detta tycks inte vara en planerad störning. Börjar tröttna på detta nu...

Fredrik-s 2011-01-15 10:25

Jajemen, nu är skiten nere igen.

Vad håller dem på med egentligen?

Så skönt att flytta alla sidor ifrån dem och enbart använda dem till att ha hand om alla mina domäner, vilket dem är skapliga på att hantera.

Doctor.Data 2011-01-15 10:27

Jag kommer inte at mina sidor och jag har Binero. Har forsokt i cirka en halvtimme.

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik-s (Inlägg 20387854)
Så skönt att flytta alla sidor ifrån dem och enbart använda dem till att ha hand om alla mina domäner, vilket dem är skapliga på att hantera.

Man kanske skulle gora sa i fortsattningen. Parkera domanerna hos Binero.

freddan 2011-01-15 10:35

Frågan är om man borde börja undvika de allra största webbhotellen..

Verkar uppstå en hel del driftproblem när ett webbhotell blir stort. Det är både växtvärk och störningsattacker stup i kvarten.

tartareandesire 2011-01-15 10:38

Mina på 1.0 verkar fungera fint.

Doctor.Data 2011-01-15 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20387859)

Alla mina sajter gar inte na, inte heller binero gar att na :/

design.se 2011-01-15 10:44

Irriterande med ett så labilt system. Jag har 1.0 och inget funkar

Skatedragon 2011-01-15 10:45

De kanske installerar nya brandväggar igen.. :)

Timofey 2011-01-15 10:47

Info på Binerodrift.se: http://www.binerodrift.se/?p=1660&m=201101

Timofey 2011-01-15 10:49

Undrar vad de menar med "Unik driftsäkerhet" på startsidan av Binero, då det är den enda sidan jag kommer åt just nu?

ZynX 2011-01-15 11:06

Skulle ju rekommendera vps, eller mindre webbhotell

För att hitta olika vps operatörer så använd denna länk. : http://www.google.se/#hl=sv&source=h...e2709163dec485

Så som sajthotellet.com eller levonline.se

goose 2011-01-15 11:17

Kanon, annars verkar ju alla servrar vara nere enligt binerodrift.se.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20387859)

MattiasW 2011-01-15 11:19

Verkar inte vara alla servrar, mina sidor fungerar och den servern står inte med i felrapporten på binerodrift.se

castaneda 2011-01-15 11:27

Jag har både 1.0 (privat) och 2.0 (jobbet): inget funkar.
Jag märkte faktiskt störningar redan vid 01.30 i natt då jag satt och hackade.

Typiskt, när man börjat få större IT-ansvar på jobbet och talar sig varm för virtualisering och molnet, börjar med att flytta ut mailservern ur skåpet och väljer Binero just i slutet av december när allt börjar bli buggigt..

Nu håller jag på med att bygga en ny web i preview-läge. Frågan är om man vågar publicera..

Måste dock säga att jag är imponerad av deras kundtjänst, trots allt.

Gigena 2011-01-15 11:32

Jag har inte varit kund hos Binero särskilt länge, men har det inte varit väldigt mycket problem de senaste 2 månaderna? Det känns som om det alltid är nått problem när jag får för mig att göra ett långt pass med sajterna så det blir pannkaka varje gång.

Omega Man 2011-01-15 11:32

Tur att man testade webbhotell gratis ett år. Kommer inte att förlänga nästa år.

Går ej att logga in via webben eller FTP och sidorna ligger nere.

Doctor.Data 2011-01-15 11:45

Jag kommer at www.binero.se men inte mina egna sidor. Frustrerande! :(

NorBiz 2011-01-15 11:51

Lite komiskt med alla binero reklam banners på denna sida "DRIFTSÄKERHET" Oh ja! =)

KPK 2011-01-15 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Gigena (Inlägg 20387875)
Jag har inte varit kund hos Binero särskilt länge, men har det inte varit väldigt mycket problem de senaste 2 månaderna? Det känns som om det alltid är nått problem när jag får för mig att göra ett långt pass med sajterna så det blir pannkaka varje gång.

Jag tycker att januari har varit en katastrofmånad för Binero (och för mig som kund). Nertider för fel som reser frågeställning om relationen mellan säljorganisation och faktisk förmåga att leverera en tjänst enligt säljargumenten.

Sedan november har det varit nertid för diverse saker som i viss utsträckning borde ha gått att undvika.

Nu verkar ju det här stoppet hålla på ett tag. Suck!

KPK 2011-01-15 11:55

... sedan återstår ytterligare 24 timmar (18, 20, 25/1) med planerade driftstörningar! Varför ska vi betala för en byggarbetsplats?

mister 2011-01-15 11:55

Ångest på högnivå!

En sak är säkert iallafall som alla, tur att man fick testa gratis det ända som funkar är väl deras kundtjänst men vad ska man med kundtjänst till om deras produkter inte funkar som de ska?

Next step. backup på alla hemsidor och tillbaka till web10!

mister 2011-01-15 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av KPK (Inlägg 20387881)
... sedan återstår ytterligare 24 timmar (18, 20, 25/1) med planerade driftstörningar! Varför ska vi betala för en byggarbetsplats?

Haha det är en investering!

Haren 2011-01-15 11:57

Försökt nå mina sidor sedan kl. 10.00 idag. Sedan i december när jag köpte webbhotell där så har jag upplevt lagg och mycket nertid.. blir helt klart att vandra vidare till ett annat webbhotell om det inte upphör.

KPK 2011-01-15 12:00

För tillfället har vi en störning i våra tjänster.
Från Binerodrift:
"Vi felsöker orsaken och jobbar på att få upp dem så fort som möjligt.
11:50 Tekniker är på väg till hallen för att kontrollera hårdvara som verkar ha problem
Kategori: Driftstörning Gäller: Alla kontroller"

Jag minns en tid när jag anlitade amerikanska webhotell. Mycket sällan man råkade ut för totalhaverier av det här slaget. Ja, hårdvara kan gå sönder men i Binero fall de senaste månaderna har det kanske varit lite för frekvent? Eller handlar det bara om otur? Jag retar mig lite på att de tidigare (dec?) la en planerad driftstörning mitt i veckan under kontorstid. Sedan gick allt åt skogen och det blev ett långt stopp.

KristianE 2011-01-15 12:04

Lagringen igen?

KPK:
Brandväggsbytet gjordes nattetid men det drog ut på tiden att hela dagen gick åt.

Haren 2011-01-15 12:14

Verkar som problemet är löst? Mina sidor fungerar igen iaf.

KPK 2011-01-15 12:15

Nu gick den upp men oj, vad segt det är... Ja, Bineros kundtjänst är snabba på att svara men det är ju fortfarande så att någonting inte är som det ska vara... För Bineros del borde man vid en större migrering också betänka att kunderna ofta har en form av selektiv bias till situationer då oförutsedda och plötsliga fel uppstår i den erbjudna tjänsten. Det gäller sålunda att ha en beredskap för när det kan gå fel i migreringsprocessen och frekvensen av oförutsedda fel blir alltför hög (även om den totala upptiden/nertiden är inom acceptabla gränser).

Min subjektiva upplevelse som kund är att jag inte längre känner att jag kan lite på Bineros driftsäkerhet.

ZynX 2011-01-15 12:27

just nu ser de inte så lovande ut på binero drift : http://www.binerodrift.se/

Man får väll mera eller mindre hoppas på att dom jobbat på problemet :)

Nu lär ju IDG.se som vanligt skriva om stackars binero som alltid blir utpekade så fort det händer något ^^

Helix 2011-01-15 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av MattiasW (Inlägg 20387872)
Verkar inte vara alla servrar, mina sidor fungerar och den servern står inte med i felrapporten på binerodrift.se

Samma här. Allting har rullat på ...

NorBiz 2011-01-15 12:49

Binero suger hårt, försöker ringa till supporten ang. en funktion då börjar en snubbe snacka om att de har driftproblem sen stänger de ner mitt samtal. VILKET SKÄMT!

elitasson 2011-01-15 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av NorBiz (Inlägg 20387893)
Binero suger hårt, försöker ringa till supporten ang. en funktion då börjar en snubbe snacka om att de har driftproblem sen stänger de ner mitt samtal. VILKET SKÄMT!

Hade varit intressant att lyssna på det samtalet då jag tvivlar starkt på att det skulle ha gått till så som du beskriver det.

Nu fungerar mina sidor igen.

Johan_W 2011-01-15 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson (Inlägg 20387899)
Hade varit intressant att lyssna på det samtalet då jag tvivlar starkt på att det skulle ha gått till så som du beskriver det.

Tvivlar också på att det kan ha gått till på det viset, oavsett alla Bineros problem så verkar ju kunderna ha uppskattat att supporten alltid hållit humöret uppe och varit trevliga.

Sen kan man ju undra varför man ringer egentligen, om man läser på binerodrift.se att dom har problem så lär ju det snabbaste sättet att få igång sin sida vara att låta personalen jobba på utan att bli störda.

KPK 2011-01-15 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Johan_W (Inlägg 20387904)
Tvivlar också på att det kan ha gått till på det viset, oavsett alla Bineros problem så verkar ju kunderna ha uppskattat att supporten alltid hållit humöret uppe och varit trevliga.

Sen kan man ju undra varför man ringer egentligen, om man läser på binerodrift.se att dom har problem så lär ju det snabbaste sättet att få igång sin sida vara att låta personalen jobba på utan att bli störda.

Ackumulerad frustration? Ja, det är inte så himla konstruktivt kanske men jag kan också förstå den aktuella kunden. Sedan så är det väl inte helt ovanligt att bortkopplingar o.dyl. sker. Vet dock inte om det var så i det här fallet...

Johan_W 2011-01-15 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av KPK (Inlägg 20387907)
Ackumulerad frustration? Ja, det är inte så himla konstruktivt kanske men jag kan också förstå den aktuella kunden. Sedan så är det väl inte helt ovanligt att bortkopplingar o.dyl. sker. Vet dock inte om det var så i det här fallet...

Jo då, kan förstå att folk kan bli frustrerade. Var mest bara en allmän fundering, om jag står och väntar på att få min bil lagad så kommer det ju att ta mycket längre tid om jag frågar mekanikern var 5:e min när han är klar istället för att låta han jobba på.

Sen är jag övertygad om att kvalitet och hastighet på en support skulle stiga markant om man använder support via mail i 99,95% av ärendena.

NorBiz 2011-01-15 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson (Inlägg 20387899)

Jo jag sitter och ljuger .... suck

olsserik 2011-01-15 21:11

Surt detta. Nu har faktiskt min sida hos dem funkat men de verkar inte vara ensamma. Strongbox som jag också har sajter på har strular rejält i två dagar.

pelmered 2011-01-16 16:42

Jises, vad håller de på med... Det var riktigt pinsamt för väldigt länge sedan nu, vet inte ens vad man ska kalla det nu längre.
Jag har aldrig varit med om så mycket problem på ett webbhotell någonsin tidigare.

AniVision 2011-01-16 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av ITisGood.se (Inlägg 20388084)
Jises, vad håller de på med... Det var riktigt pinsamt för väldigt länge sedan nu, vet inte ens vad man ska kalla det nu längre.
Jag har aldrig varit med om så mycket problem på ett webbhotell någonsin tidigare.

Det har jag, PROINET, och där fick jag aldrig tillbaka vare sig kontot eller pengarna för ej levererad tjänst...

Dennis Holm 2011-01-16 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av AniVision (Inlägg 20388102)
Det har jag, PROINET, och där fick jag aldrig tillbaka vare sig kontot eller pengarna för ej levererad tjänst...

mm proinet var problem i en klass för sig, tror inte vi kommer hamna där igen i sverige :P.

Alpha 2011-01-16 22:26

BINERO SUGER SÅ HÅÅÅÅÅRT !!!

Nu har dem sett att jag klagat på dem här på Webmasternetwork, så någon *** har gått och stängt av mitt konto med anledning av "falska uppgifter" jo tjena jag står som kontaktperson och min far som ägare.

Binero suger så hårt, ni borde verkligen inte beställa från det webhotellet.

Testa space2u, glesys eller t.o.m crystone !!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson