![]() |
WP-teman till affiliate-site?
Hej,
Har tittat runt lite bland WP-teman på Wordpress hemsida och på Antz- magazine etc. men hittar inget jag blir nöjd med. Någon som har bra tips på WP-teman till en affiliate-site som får sidan att inte se ut som en blogg men mer än informationssida? Gärna någon med bra SEO stöd. EDIT: Menar affiliate-site som säljer andras produkter, inte något affiliate- nätverk bara för att förtydliga det hela. Har du även länkar till snygga WP-teman, blogg eller inte, posta gärna en länk eller screenshot ändå :) Peace! :cool: |
Googla följande: ditt sökord (på engelska, förstås) + wordpress theme
Typ: weight loss wordpress theme |
ThemeForest gör sjukt snygga teman. Kolla upp dom på piratbukten :)
Dock tenderar dom flesta av deras teman vara väldigt "flashiga". Jag rekommenderar simpla 1 eller 2 kolumniga teman som finns gratis att hämta från wordpress. Mindre distrahering mer konvertering! (lät nästan som en slogan) Mvh. |
Standard temat är ju helt underbart för Affiliate-sajter. :)
Dock förstår jag varför/om du inte vill använda det. Självklart. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Kolla in wptheme . net, finns en hel del där.. :)
|
Tack alla för hjälpen! Gott igenom alla sidor ni skickat och tagit emot alla tips. Tror jag faktiskt sätter mig ner och jobbar på det orginala Wordpress temat. Trodde det skulle vara mer komplicerat att modifiera bloggen men allt går ju att ändra via CSS :D!
|
Citat:
Sen finns det ett tips som du kanske redan använder dig utav, men gå in på liknande bloggar, eller med det temat du har, kolla vad dom ändrat i css koden för den visas ju ändå ut i webbläsaren, sen är det bara att ta lite inspiration därifrån. |
Citat:
|
Citat:
Varsågod, lycka till med sajten/sajterna nu :) Bara skriva igen för hjälp (schysst o hjälpa till - även om jag inte är expert) men alltid roligt. |
Varför är alla* affliate-sidor sjukt jävla jättefula? Borde det inte gå att dra in ännu mer pengar om besökaren faktiskt landar på en sida som inte bara känns som billigast möjligt för att ägaren ska kunna gå så mycket plus som möjligt?
(* sanning med modifikation) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så det är bra Kimppa, satsa på lite stil! :) |
Citat:
OT: Jag har dessutom sett många sidor, vars skapare är ganska kända i Sverige, som är enkla och relativt fula. Antingen så är dessa sidor inte deras huvudsysselsättning, eller så konverterar de bra pga sidans enkelhet. Så för att sammanfatta vad jag skulle se som okej: alla engelska strängar översatta till svenska (om sidan är svensk så klart) någon ändring som anpassar temat till sidan/sidans innehåll information som ger ett mervärde ON T: Kimppa: Jag vet inte om du också letade efter teman som kostar? I så fall, kolla in Affiliate Theme. Adspress (gratis), Amazing Grace (gratis), DynaBlue (gratis), Meta-Morphosis (gratis), Mainstream (gratis) och Rockstar (gratis). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson