![]() |
vafan går det inte att lita på Binerodrift eller?
tjena,
försöker komma åt min sida som ligger på Binero, men neeej... kommer inte åt den. men ALLT verkar vara "up & running" enligt Binerodrift.se!? |
Skönt att höra, har dns genom dom och startat om precis allt i två timmar då deras driftsite säger att allt fungerar. Då börjar man felsöka pp hemmaplan. Nej Binero detta var sista droppen!
Jag lämnar er. Ni är mer problem än nytta. |
håller med om att det är knepigt att allt verkar upp and running när man inte kommer åt sin site. Antagligen kollar de på fel sätt och inte "användarmässigt"
|
Någon från Binero brukar väl vara här och skriva? Behöver veta när driften är igång igen.. 20+ sajter av våra sajter + mail ligger nere, vilket inkluderar iphone applikationer etc. Och jag behöver verkligen maila kunder och hämta mail som jag vet kom igår kväll...
Känns som Binero blir sämre för varje dag.. men är ett sådant oehört stort jobb att flytta 20 sajter och mail etc. Men verkar vara enda utvägen snart... |
Deras brandväggar är nere och det påverkar hela deras miljö.
Suck... Man börjar bli rätt trött på dom nu. --- http://www.binerodrift.se/?p=1576&m=201012 |
http://twitter.com/#!/Binero är ett bra ställe att kolla på.
Statusen uppdateras också på http://www.binerodrift.se/?p=1576&m=201012 Visst är det trist när det händer, men hittills är Binero attans så mycket bättre på att informera utåt när något skiter sig än andra webbhotell jag testat. |
Woho alla mina sajter ligger nere som är reggade via Binero.
|
Verkligen drygt med så långa avbrott...
|
Grrrrrrrrrrrr .....
ja samma som sist..
varken mailen eller www fungerar .... sist förlorade vi massa stålar då vi hade kampanj ute för 40 lax. ja undrar vad dom menar med unik "redundans" teknik som står på förstasidans banner. Kontrollpanelen suger hårt då man får ta en kaffepaus mellan sidbyten . vet ni nå annat webbhotell som man kan lita på ??? |
Kom till kontoret nu på morgonen och märker att alla sidor är nere... Går in på binerodrift där allt lyser grönt. Ok, kanske något som vi själva pajat, men nej, bara en värdelös status tjänst. Mycket avbrott de senaste tiden hos Binero...
|
Om jag förstått det rätt är binerodrift.se hostade av Pingdom. Och att deras övervakningar inte stämmer passar med en teori jag haft tidigare men inte haft något direkt underlag för än nu =)
Så svaret på nabil_akhlaques fråga är: Nej, det går inte att lita på Pingdom. |
Citat:
fick just veta att binero har problem med sin BGB annonsering deras när är helt borta detta visar hur dåligt nätuppbyggnad dom har |
Nu tycker jag man skall sitta lugnt i båten. Är själv beroende av BINERO tjänster är måntligt road av de som händer. Vad är de som säger att deras nät är dåligt? Kan vara någon som DDOS:ar dem?
Det jag menar , är man skall inte döma innan man vet orsaken. Citat:
|
Här hittar ni info om driftproblemet just nu på Binerodrift:
http://www.binerodrift.se/?p=1576&m=201012 Problemet är access via Telia just nu. Jag har testat och detta stämmer. Sitter på jobbet (Telia som leverantör) och kommer inte åt mina sajter heller men iPad:en (Tre) har inga problem att nå mina sajter. |
Citat:
|
Med tanke på att man inte ser deras prefix så är det lite intressant hur en del kan säga att det fungerar.
route-views>show ip bgp 195.74.36.0 % Network not in table route-views>show ip bgp 193.17.218.86 % Network not in table //Anders |
Citat:
Om banhof går via telia för att nå binero så är det dött för dig av den anledningen. Dock är banhof-telia relationen inte så bra från början :D. |
Ja, jag sitter just nu med Telenors mobila bredband och kommer inte åt sajterna. :(
|
Nu hoppade det igång här.
|
Jag kör ComHem, och jag kommer inte åt några sidor heller.
|
Citat:
Nu har skiten mer eller mindre varit nere i snart 9 timmar. |
Var det så här även innan deras kampanjer i oktober?
|
Är överlag nöjd med Binero men att deras DNS:er går ner är riktigt ruttet. Skaffa lite redundans, tack!
|
Citat:
# Långsamma servrar, även deras kontrollpanel är otroligt långsam # Oproffsiga avbrott flera ggr under hösten 2010 och bevisat har de EJ kvalificerad personal Lycka till alla andra |
Citat:
|
Det är fullt förståeligt att det blir krångel vid sådana här stora förändringar men det som är värst är väl informationen. Vid ett par tillfällen så har åtgärderna uppskattats till runt en timme men det har slutat med mer eller mindre en hel dag. Då kan man lika gärna ta i från början eller strunta i att ange någon tid helt och hållet...
Att man får för sig att göra dessa stora arbeten lagom till julhandeln är dessutom bortom all rim och reson. Driver verkligen inga av Bineros kunder webbutiker? Det har jag svårt att tro även om antalet förmodligen blir betydligt mindre nu... |
Citat:
Vad jag är mest förbluffad över är att de totalt saknar redundans, och att beslutet att återgå till den tidigare hårdvaran tog över 12 timmar. BGP och accesslistor är ju dessutom faktiskt inte så svårt att konfigurera. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson